آیا طب سوزنی می تواند ام اس را بدتر کند؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

آیا طب سوزنی می تواند ام اس را بدتر کند؟

طب سوزنی برای بیماری ام اس

فقدان کلی تحقیق در مورد اثرات طب سوزنی بر ام اس به این معنی است که محققان باید مطالعات بزرگتر و با کیفیت بالاتری را برای تعیین اینکه آیا این عمل می تواند اثرات نامطلوبی بر افراد مبتلا به این بیماری داشته باشد، انجام دهند.

علیرغم فقدان شواهدی برای ادعای موافق یا مخالف طب سوزنی برای افراد مبتلا به ام اس، متخصصان عموماً این عمل را زمانی ایمن می دانند که یک متخصص دارای مجوز آن را با استفاده از سوزن های استریل و یک بار مصرف انجام دهد.

افراد مبتلا به ام اس باید در مورد طب سوزنی با تیم مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند و در مورد احتمال تاثیر درمانی بر سیستم ایمنی بدن سوال کنند. ام اس و التهاب هر دو با عملکرد بیش فعال سیستم ایمنی مرتبط هستند.

blank
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

در حال حاضر، هر گونه ارتباط بین طب سوزنی و سیستم ایمنی بدن به خوبی درک نشده است. مطالعاتی که ارتباط بین این دو را بررسی می کند، افراد مبتلا به سرطان و آرتریت روماتوئید را درگیر کرده است.

برای هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

محققان طب سوزنی را با مهار، تحریک و عدم تأثیر بر سیستم ایمنی مرتبط دانسته اند. با توجه به این نتایج مختلط، مطالعات بیشتری ضروری است.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X