سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

طب سنتی شمیم

دلیل اصلی ابتلا به بیشتر بیماری ها پایین بودن سیستم ایمنی بدن است، امروزه با شیوع ویروس های مانند کرونا و بدلیل وجود نداشتن هیچگونه درمان برای این بیماری ها تنها و بهترین راه تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای مقابله با ویروس‌هایی مثل کرونا، سرماخوردگی و انواع آنفولانزا نوع a و h1n1 گام اول رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و به خصوص بهداشت دست‌هاست. گام بعدی این است که سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم.

اولین قدم در تقویت سیستم ایمنی بدن اصلاح سبک زندگی است
کاهش استرس

تحقیقات مختلف نشان می دهد که استرس احتمال ظهور علائم سرماخوردگی در افراد را افزایش می دهد. یکی از پژوهش های انجام شده به طور خاص نشان می دهد که اختلافات زناشویی تاثیری منفی بر سیستم ایمنی بدن افراد می گذارد.

یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن تلاش برای کاهش استرس با استفاده از مدیتیشن، کنترل تنفس و یا مشاوره با روانشناس است.
خواب کافی

تحقیقات نشان می دهد فردی که خواب کافی نداشته است نمی تواند به خوبی با بیماری ها مقابله کند و به گفته متخصصان آن دسته از افراد که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض ابتلا به ویروس های مختلف هستند. سرماخوردگی در کسانی که کمتر از شش ساعت در شبانه روز می خوابند چهار برابر بیشتر از دیگران است. نداشتن خواب کافی میزان هورمون استرس را در فرد بالا خواهد برد و می‌تواند باعث ایجاد التهاب‌های بیش‌تری در بدن شود.

دانشمندان در همین راستا تاکید می کنند که خواب کافی یکی از راه های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. آنها همچنین توصیه می کنند که افراد هر شب در ساعت مشخصی بخوابند و عادات خواب خود را تغییر ندهند.
پرهیز از مصرف زیاد الکل

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که مصرف زیاد الکل می تواند بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد. بنا به نتیجه این پژوهش ها افرادی که به میزان زیاد الکل مصرف می کنند بیشتر از بقیه در معرض ابتلا به بیماری های تنفسی و ذات الریه هستند.مصرف زیاد الکل می تواند به ریه ها آسیب بزند.
از تنباکو و قلیان دوری کنید

در معرض دود تنباکو بودن و کشیدن قلیان خطر ابتلا به برونشیت و پنومونی را در افراد بالا می‌برد و سیستم ایمنی را دچار اختلال می‌کند.
ورزش

یک مطالعه در سال 2019 نشان می دهد که ورزش متوسط ​​سلول های سیستم ایمنی بدن را بسیج می کند و به بدن کمک می کند تا در برابر پاتوژن ها و رشد سلول های سرطانی از خود دفاع کند. کسانی که مرتباً درگیر ورزش هستند، بیماری کمتری دارند و به التهاب سیستمی کمتری دچار می شوند. ورزش ممکن است سیستم ایمنی بدن را از اثرات پیری نیز محافظت کند.

مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند

طب سنتی شمیم🌱

ارائه دهنده کلیه محصولات و خدمات درمانی سنتی و طبیعی

محصولات طب سنتی شمیم

طب سنتی کرج

بهترین متخصص طب سنتی کرج

دکتر طب سنتی کرج

مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی تخصصی زیبایی طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی با پروانه طبابت در استان البرز از سال ۹۷ با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌ های زیبایی رفع بیماری های فشار خون دیابت کبد چرب مشکلات کمر درد.شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان کرجی و دیگر مراجعین میهمان از شهرستانها از بدست آورد.

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان در خرید محصولات به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

تماس با مرکز طب سنتی شمیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X