ترک اعتیاد سیگار

چگونه سیگار را ترک کنم؟

ترک اعتیاد سیگار

مدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

آمادگی ترک سیگار را دارید؟ این نکات به شما کمک می کند عادت سیگار را برای همیشه ترک کنید.  چرا ترک اینقدر سخت است؟

همه ما خطرات سیگار کشیدن برای سلامتی را می دانیم ، اما این کار ترک این عادت را آسان نمی کند. این که آیا شما یک نوجوان معمولی سیگاری هستید یا یک فرد روزانه یک فرد سیگاری ، ترک سیگار واقعاً سخت است.

استعمال دخانیات هم اعتیاد جسمانی است و هم عادت روانی. نیکوتین سیگار به طور موقت – و اعتیادآور – بالا می آورد. از بین بردن رفع منظم نیکوتین باعث می شود بدن شما علائم ترک هوس و هوس را تجربه کند. به دلیل تأثیر “احساس خوب” نیکوتین بر مغز ، ممکن است به سیگار به عنوان راهی سریع و قابل اعتماد. برای تقویت چشم انداز ، تسکین استرس و آرامش مراجعه کنید. سیگار کشیدن همچنین می تواند. راهی برای مقابله با افسردگی ، اضطراب یا حتی کسالت باشد. ترک کردن به معنی یافتن راههای متفاوت و سالم تری برای کنار آمدن با این احساسات است.

در مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی در طی چند ماه شمارا موفق به ترک اعتیاد سیگار شوید.

 

ترک اعتیاد سیگار
تاثیرات سیگار بر بدن

 

سیگار کشیدن نیز به عنوان یک رسم روزانه جا افتاده است….

ممکن است یک سیگار کشیدن با قهوه صبح خود. هنگام استراحت در محل کار یا مدرسه ، یا در رفت و آمد به خانه در پایان یک روز شلوغ ، یک پاسخ خودکار باشد. یا شاید دوستان ، خانواده یا همکاران شما سیگار می کشند. و این بخشی از نحوه ارتباط شما با آنها شده است.

برای ترک موفقیت آمیز سیگار ، باید به اعتیاد و عادات و عادت های همراه با آن توجه کنید. اما می شود آن را انجام داد. با حمایت مناسب و برنامه ترک ، هر فرد سیگاری می تواند اعتیاد را ترک کند. حتی اگر قبلاً چندین بار تلاش کرده اید و شکست خورده اید.

برنامه ترک سیگار

در حالی که برخی از افراد سیگاری با ترک بوقلمون موفق به ترک سیگار می شوند. اکثر مردم با برنامه ای مناسب برای حفظ مسیر خود بهتر عمل می کنند. یک برنامه ترک خوب هم چالش کوتاه مدت ترک سیگار. و هم چالش بلند مدت جلوگیری از عود را برطرف می کند. همچنین باید متناسب با نیازهای خاص شما و عادات سیگار کشیدن باشد.

سوالاتی که باید از خود بپرسید

وقت بگذارید و فکر کنید که چه نوع سیگاری هستید. در کدام لحظات زندگی شما نیاز به سیگار دارد و چرا. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید. که کدام نکات ، تکنیک ها یا روش های درمانی برای شما مفیدتر است.

آیا سیگاری شدید هستید (بیشتر از یک بسته در روز)؟ یا بیشتر سیگاری اجتماعی هستید؟ آیا یک تکه نیکوتین ساده این کار را انجام می دهد؟.

آیا فعالیتها ، مکانها یا افرادی خاصی وجود دارد که با سیگار کشیدن ارتباط دارید؟. آیا احساس می کنید بعد از هر وعده غذایی یا هر زمان که برای قهوه استراحت می کنید سیگار می کشید؟.

آیا وقتی استرس دارید یا دستپاچه هستید به دنبال سیگار می روید؟ یا سیگار کشیدن شما با سایر اعتیادها مانند الکل یا قمار ارتباط دارد؟.

در مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی در طی چند ماه شمارا موفق به ترک اعتیاد سیگار شوید.

برنامه ترک سیگار را با استارت شروع کنید

S = تعیین تاریخ ترک

دو هفته آینده را انتخاب کنید تا زمان کافی برای آماده شدن بدون از دست دادن انگیزه برای ترک داشته باشید. اگر عمدتا در محل کار سیگار می کشید ، آخر هفته آن را ترک کنید. بنابراین چند روز فرصت دارید تا با تغییرات سازگار شوید.

T = به خانواده ، دوستان و همکاران خود بگویید که قصد ترک آن را دارید.

به دوستان و خانواده خود اجازه دهید تا سیگار را ترک کنند و به آنها بگویید که برای ترک سیگار به حمایت و تشویق آنها نیاز دارید. به دنبال رفیقی باشید که می خواهد سیگار را نیز ترک کند. شما می توانید به یکدیگر کمک کنید تا شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

A = پیش بینی و برنامه ریزی برای چالش هایی که هنگام ترک آن با آنها روبرو خواهید شد.

اکثر افرادی که دوباره سیگار می کشند این کار را در سه ماه اول انجام می دهند. شما می توانید با آماده شدن برای چالش های متداول ، مانند ترک نیکوتین و هوس سیگار ، به خودتان کمک کنید. تا این مشکل را حل کنید.

R = سیگار و سایر محصولات دخانی را از خانه ، ماشین و محل کار خود حذف کنید.

همه سیگارها ، فندک ها ، زیرسیگاری ها و کبریت های خود را دور بیندازید. لباس های خود را بشویید و هر چیزی که بوی دود می دهد را تازه کنید. ماشین خود را با شامپو بشویید. پارچه ها و فرش خود را تمیز کنید و مبلمان خود را بخار دهید.

T = در مورد دریافت کمک برای ترک با پزشک خود مشورت کنید.

پزشک شما می تواند داروهایی را برای کمک به علائم ترک تجویز کند. اگر نمی توانید به پزشک مراجعه کنید. می توانید بسیاری از محصولات را بدون نسخه در داروخانه محلی خود تهیه کنید ، از جمله تکه های نیکوتین ، پاستیل و آدامس.

در مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی در طی چند ماه شمارا موفق به ترک اعتیاد سیگار شوید.


پیشنهاد مطالعه: 5 درمان خانگی برای بیماری کبد چرب چیست؟


ترک اعتیاد سیگار
ترک اعتیاد سیگار

 

عوامل محرک سیگار کشیدن خود را مشخص کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای ترک سیگار انجام دهید ، شناسایی مواردی است که باعث می شود سیگار بکشید ، از جمله موقعیت ها ، فعالیت ها ، احساسات و افراد خاص.

یک مجله اشتیاق داشته باشید

یک مجله اشتیاق می تواند به شما کمک کند الگوها و عوامل محرک خود را به صفر برسانید. برای یک هفته یا بیشتر تا تاریخ ترک ، سیگار خود را ثبت کنید. به لحظه هایی که در روز هوس سیگار می کنید توجه کنید:

چه زمانی بود؟
اشتیاق شدید (در مقیاس 1 تا 10) چقدر شدید بود؟
چه کار می کردی؟
با کی بودی؟
چه احساسی داشتی؟
بعد از کشیدن سیگار چه احساسی داشتید؟
آیا برای تسکین احساسات ناخوشایند سیگار می کشید؟

بسیاری از ما برای مدیریت احساسات ناخوشایند مانند استرس ، افسردگی ، تنهایی و اضطراب سیگار می کشیم. وقتی روز بدی دارید ، به نظر می رسد که سیگار تنها دوست شماست. با این حال ، سیگار به همان اندازه که آرامش می بخشد. ، مهم است که به خاطر داشته باشید که راههای سالمتر و موثرتری برای کنترل احساسات ناخوشایند وجود دارد. اینها ممکن است شامل ورزش ، مدیتیشن ، استراتژی های آرامش بخش یا تمرینات تنفسی ساده باشد.

برای بسیاری از افراد ، یکی از جنبه های مهم ترک سیگار یافتن راه های جایگزین برای کنار آمدن با این احساسات دشوار بدون روی آوردن به سیگار است. حتی زمانی که سیگار دیگر بخشی از زندگی شما نیست. احساسات دردناک و ناخوشایندی که ممکن است در گذشته شما را مجبور به کشیدن سیگار کرده باشد ، همچنان باقی خواهد ماند. بنابراین ارزش دارد مدتی را در مورد روشهای مختلفی که قصد دارید. برای مقابله با شرایط استرس زا و تحریکات روزانه که معمولاً باعث روشن شدن شما می شود ، در نظر بگیرید.

در مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی در طی چند ماه شمارا موفق به ترک اعتیاد سیگار شوید.

نکاتی برای جلوگیری از محرک های رایج

الکل بسیاری از مردم هنگام نوشیدن سیگار می کشند. سعی کنید از نوشیدنی های غیر الکلی استفاده کنید. یا فقط در مکان هایی که سیگار کشیدن در آن ممنوع است ، مشروب بنوشید. از طرف دیگر ، سعی کنید آجیل بخورید ، چوب کوکتل را بجوید یا نی بخورید.

سیگاری های دیگر هنگامی که دوستان ، خانواده و همکاران در اطراف شما سیگار می کشند. تسلیم شدن یا جلوگیری از عود مجدد دشوار است. درباره تصمیم خود برای ترک سیگار صحبت کنید تا مردم بدانند. وقتی در ماشین هستید یا با هم استراحت می کنید نمی توانند سیگار بکشند. در محل کار خود ، افراد غیرسیگاری را پیدا کنید. تا با آنها استراحت کنید یا کارهای دیگری مانند پیاده روی پیدا کنید.

پایان یک وعده غذایی. برای برخی از افراد سیگاری ، پایان دادن به غذا به معنای روشن شدن است. و چشم انداز ترک آن ممکن است دلهره آور به نظر برسد. با این حال ، می توانید آن لحظه را بعد از غذا با چیز دیگری مانند یک تکه میوه ، یک دسر سالم ، یک مربع شکلات یا یک آدامس جایگزین کنید.

در مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی در طی چند ماه شمارا موفق به ترک اعتیاد سیگار شوید.

در صورت هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X