آیا طب سوزنی می تواند به سندرم تونل کارپال کمک کند؟

آیا طب سوزنی می تواند به سندرم تونل کارپال کمک کند؟

درمان سندرم تونل کارپال

بررسی اجمالی اثربخشی چگونه کار می کند آیا می تواند CTS را درمان کند؟ چشم انداز خلاصه فشار روی اعصاب مچ دست ممکن است باعث بروز سندرم تونل کارپال (CTS) شود. پزشکان ممکن است درمان های غیر جراحی مانند مسکن ها یا جایگزین هایی مانند طب سوزنی را برای بهبود عملکرد عصبی توصیه کنند.

تونل کارپال یک گذرگاه باریک در مچ دست در سمت کف دست است که به عصب میانی اجازه عبور به دست را می دهد. CTS زمانی اتفاق می‌افتد که بر عصب مدیان فشار وارد شود و علائمی مانند گزگز، بی‌حسی و ضعف در آن ناحیه ایجاد شود. طب سوزنی ممکن است در برخی موارد به کاهش درد و سایر علائم کمک کند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

پزشکان ممکن است یک رژیم درمانی منحصر به فرد را برای هر فرد توصیه کنند، از جمله طب سوزنی، درمان های پزشکی استاندارد، فیزیوتراپی یا درمان های خانگی. این مقاله به بررسی CTS و درمان های مرسوم برای این بیماری، اثربخشی طب سوزنی در درمان CTS و نحوه استفاده پزشکان از این روش می پردازد.

مروری بر CTS و درمان ها کاترین فالز تجاری/گتی ایماژ CTS نوعی نوروپاتی یا آسیب عصبی به نام گیر افتادن است. این عارضه عصب مدیان را با به دام انداختن یا فشرده کردن آن در تونل کارپال تحت تاثیر قرار می دهد. CTS 90٪ منبع مطمئن همه نوروپاتی ها را تشکیل می دهد. پزشکان ممکن است اشکال فیزیوتراپی را برای کمک به کاهش علائم توصیه کنند. آنها همچنین ممکن است سایر درمان‌های غیرجراحی مانند اسپلینت مچ دست یا داروها، از جمله داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و کورتیکواستروئیدها را پیشنهاد کنند.

در موارد شدید، پزشکان ممکن است جراحی را برای درمان CTS توصیه کنند. هدف این جراحی کاهش فشار منبع قابل اعتماد بر روی عصب مدیان است. ایجاد یک برش در مچ دست و برش رباط عرضی کارپال باعث بزرگ شدن تونل کارپال می شود. پزشکان ممکن است در برخی موارد سایر روش‌های درمانی مانند اولتراسوند، درمان تحریکی یا طب سوزنی را بررسی کنند.

blank
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طب سوزنی برای CTS چقدر موثر است؟

طب سوزنی می تواند جایگزین موثری برای درمان های پزشکی برای برخی موارد CTS خفیف تا متوسط باشد.

تحقیقات انجام شده توسط منبع معتبر 2020 نشان داد که افراد مبتلا به CTS که به مدت 4 هفته تحت درمان طب سوزنی قرار داشتند، متوجه بهبود علائمی مانند درد، بی حسی و گزگز و ضعف عضلانی شدند.

این بهبودها 3 ماه پس از درمان ادامه یافت. این نتایج ممکن است نشان دهد که درمان با طب سوزنی می تواند تسکین دائمی علائم را فراهم کند. محققان به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی روشی مطمئن و مناسب برای درمان CTS است.

یک بررسی سیستماتیک در سال 2021 به طور مشابه نشان می دهد که طب سوزنی می تواند به علائم خفیف تا متوسط CTS کمک کند.

پزشکان می توانند از طب سوزنی به عنوان درمان در مدیریت درد با خطر کمی عوارض جانبی استفاده کنند. این ممکن است برای افرادی که واکنش خوبی به درمان های پزشکی نشان نمی دهند مهم باشد. تحقیقات پیش بالینی منبع معتبر نشان داده است که طب سوزنی همچنین ممکن است یک پاسخ ضد التهابی ایجاد کند.

تحقیقات انجام شده در سال 2017 نشان داد که طب سوزنی به کاهش علائم CTS کمک می کند و نشان می دهد که پاسخ بدن به طب سوزنی ممکن است مسیرهای سیگنال دهی در مغز را تغییر دهد.

اسکن‌های MRI از قبل و بعد از دریافت درمان طب سوزنی توسط فرد مبتلا به CTS نشان داد که این فرآیند ممکن است عملکرد عصب را در این ناحیه بهبود بخشد. این با تنظیم نحوه واکنش مغز به درد یا تغییر مسیرهای مغز برای کاهش درد اتفاق می‌افتد.

بدن همچنین ممکن است با فرستادن خون اضافی به آن ناحیه به سوزن هایی که وارد پوست می شوند واکنش نشان دهد که ممکن است به کاهش التهاب و بهبود بافت های آسیب دیده کمک کند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X