تاثیر طب سوزنی بر بهبود دردهای سیاتیک

تاثیر طب سوزنی بر بهبود دردهای سیاتیک

تاثیر طب سوزنی بر بهبود دردهای سیاتیک

طب سوزنی با شل کردن عضلات منقبض، بهبود و افزایش گردش خون، تنظیم سیستم عصبی و آزاد کردن انتقال دهنده‌های عصبی موجب کاهش درد می‌شود. تحقیقات انجام شده در زمینه تاثیر طب سوزنی بر روی دردهای سیاتیک اثبات می‌کنند که این روش درمانی می‌تواند بدون عوارض جانبی موجب بهبود و کاهش درد در بیماران مبتلا به دردهای سیاتیکی شود. 

 

تاثیر طب سوزنی بر بهبود دردهای سیاتیک

تحقیقات بسیاری بر روی تاثیر طب سوزنی در بهبود دردهای سیاتیک انجام شده است. در این تحقیقات نشان داده شده است که طب سوزنی می‌تواند به طور قابل توجهی موجب کاهش دردهای سیاتیکی شود و در عین حال عوارض جانبی مصرف داروهای شیمیایی را نیز به همراه نخواهد داشت.

تحریک اعصاب واقع در عضلات و سایر بافت‌ها توسط طب سوزنی، موجب ترشح اندروفین و سایر فاکتورهای عصبی هومورال می‌شود و فرآیند درد در مغز و نخاع را تغییر می‌دهد. همچنین با آزاد شدن فاکتورهای عروقی و تعدیل کننده‌های سیستم ایمنی، موجب کاهش التهاب می‌شود.

استفاده از طب سوزنی موجب تغییر جریان خون در عصب سیاتیک می‌شود و بر سیستم سیگنالی فاکتورهای نوروتروفیک که نقش اصلی در دردهای عصبی ایفا می‌کند، تاثیر می‌گذارد. همچنین موجب افزایش سطح سروتونین و نورآدرنالین می‌شود که منجر به کاهش درد و سرعت ترمیم عصب آسیب دیده می‌شود.

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن است و از مجموعه اعصاب کوچکتری تشکیل شده است که از کمر آغاز می‌شود و تا پاها امتداد می‌یابد. در واقع درد سیاتیک یک بیماری نیست و مجموعه‌ای از علائم و دردهای عصبی ناتوان کننده است که منطقه سیاتیک را تحت تاثیر قرار داده است و قطعا بر تمام جوانب زندگی تاثیر خواهد گذاشت.

چنانچه شما نیز از این گروه دردهای عصبی رنج می‌برید، مراجعه به مرکز طب سوزنی کرج می‌تواند بهترین پیشنهاد به شما باشد. ما در این مرکز با استفاده از متخصصان مجرب و دانش روز دنیا، به شما در بهبود و کاهش دردهای سیاتیک کمک خواهیم کرد.

اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که پس از طی دوره درمان و برطرف شدن درد، استفاده از حرکات کششی ضروری است و به آرامش عضلات کمک می‌کند. ما در مرکز طب سوزنی کرج علاوه بر درمان و بهبود بیماری به شما خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را نیز ارائه می‌دهیم که برای تکمیل فرآیند درمان ضروری هستند.


لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

شمیم سبز فروش اسانس های طبیعی 

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید:

صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X