تاثیر طب سوزنی بر روی توان‌بخشی بیماران سکته مغزی

تاثیر طب سوزنی در بیماران سکته مغزی

تاثیر طب سوزنی در بیماران سکته مغزی

سکته مغزی دومین علت شایع مرگ و میر در جهان و همچنین یکی از علل اصلی ناتوانی و وابستگی بزرگسالان است. در چین صدها سال است که از طب سوزنی برای توان‌بخشی به بیماران دچار سکته مغزی استفاده می‌شود و در حال حاضر در بسیاری از نقاط دنیا بطور فزاینده‌ای در حال توسعه است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

تاثیر طب سوزنی بر روی توان‌بخشی بیماران سکته مغزی

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که آیا طب سوزنی می‌تواند موجب بهبودی بیماران دچار سکته شود و یا موجب کاهش نقص رشته‌های عصبی و بهبود کیفیت زندگی بیمار مبتلا شود؟ و یا اینکه برای توان‌بخشی بیماران دچار سکته مغزی عوارض جانبی غیر قابل تحملی به همراه نخواهد داشت؟

سکته مغزی ممکن است از بدو تولد تا بزرگسالی برای هر کسی اتفاق بیفتد. در حالت کلی دو نوع سکته مغزی وجود دارد: نوع اول که در اثر عدم خون‌رسانی به مغز اتفاق می‌افتد و سکته ایسکمیک نامیده می‌شود و نوعی دیگر که به دلیل شکستگی یا نشت رگ‌های خونی در مغز اتفاق می‌افتد و سکته هموراژیک نامیده می‌شود.

تاثیر طب سوزنی در بیماران سکته مغزی

طب سوزنی چه تاثیری در بهبود سکته مغزی دارد؟

در تحقیقات انجام شده در سال 2005، به بیمارانی که سکته مغزی را تجربه کرده بودند، فرصتی داده شد تا برای تسکین درد و ناراحتی‌های ناشی از بیماری‌شان از طب سوزنی استفاده کنند. محققان در شرکت‌کنندگانی که تحت این روش درمان قرار گرفته بودند، بهبود اسپاستیک مچ دست و دامنه حرکتی مچ دست و شانه را مشاهده کردند.

با وجود اینکه همچنان مکانیزم اثربخشی طب سوزنی در توانبخشی به وضوح مشخص نیست اما یافته‌های بالینی و متاآنالیزی در بیماران سکته مغزی، بهبود عملکرد، کاهش اسپاستیسیته و افزایش قدرت عضلانی و سلامت عمومی پس از دوره‌ی درمانی مشاهده شده است.

این نکته را نیز باید متذکر شویم که پیش از مراجعه به متخصصان در این زمینه، حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید که مایل هستید طب سوزنی را به روش‌های درمانی خود اضافه کنید. چرا که بطور مثال، اگر اختلال خونریزی داشته باشید و یا از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، این روش درمانی برای شما مناسب نیست.

فراموش نکنید که بهترین متخصصان این زمینه را که مجوزهای لازم و کدهای بهداشتی را دارند، شناسایی کنید. ما به شما متخصصان مرکز طب سوزنی کرج را پیشنهاد می‌دهیم که تمامی مجوزها و کدهای بهداشتی را دارا می‌باشند.


لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

شمیم سبز فروش اسانس های طبیعی 

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید:

صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X