تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به زانو درد

تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به زانو درد

تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به زانو درد

طب سوزنی یک روش درمانی غیر دارویی محبوب برای درمان دردهای اسکلتی عضلانی است که با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک و فلزی، مناطق درد هدف قرار می‌گیرد. فیزیوتراپیست‌ها یکی از بزرگترین گروه‌های ارائه‌دهنده طب سوزنی هستند و معمولا در کنار مشاوره و ورزش از این روش برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله دردهای زانو، استفاده می‌کنند.  

تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به زانو درد

زانو درد در افراد مسن یکی از مشکلات بزرگ و ناتوان‌کننده رایج است. تقریبا 25% از جمعیت بالای 55 سال مبتلا به زانو درد هستند و نیمی از این افراد برخی از فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند. عمده دردهای زانو در بزرگسالان به دلیل بروز آرتروز است. کنترل درد و به حداقل رساندن کاهش عملکرد اصلی‌ترین هدف درمان طب سوزنی است.

زانو یکی از پرمصرف‌ترین مفاصل بدن و در واقع کمک فنرهای بدن ما هستند. دویدن، پریدن و حتی بعضی از ورزش‌ها می‌تواند موجب درد و تورم تاندون‌ها و یا مینیسک و آرتروز شود. طب سوزنی در کنار فیزیوتراپی یک راه طبیعی بدون درد برای تسکین زانو درد است.

کاهش دردهای زانو با استفاده از روش درمانی طب سوزنی

طب سوزنی باعث افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده می‌شود. ورود پلاکت‌ها و گلبول‌های قرمز خون به ناحیه درد موجب تسریع در بهبود آسیب می‌شود و با خروج خون از ناحیه درد، سموم و مایعات تجمع یافته خارج می‌شوند و این امر، موجب کاهش التهاب در آن ناحیه می‌شود. هنگامی‌که التهاب و تورم کاهش یابد، فشار و درد در ناحیه آسیب دیده کاهش خواهد یافت.

مطالعات نشان داده‌اند که طب سوزنی موجب می‌شود اندروفین و سروتونین که به عنوان داروهای ضد درد طبیعی در بدن هستند، آزاد شوند. این مسکن‌های طبیعی از مورفین قوی‌تر بوده و همچنین عوارض جانبی شدید و جدی ناخواسته‌ای نیز ندارند. همچنین می‌تواند موجب تسکین دردهای زانوی ناشی از آرتروز، زانو درد دونده، کشیدگی و پیچ‌خوردگی شود. همچنین گاهی اوقات می‌توان آن را جایگزین جراحی‌های غیر ضروری نمود.

اگر از زانو درد رنج می‌برید، حتما می‌دانید که زندگی روزمره چقدر می‌تواند دردناک و ناامیدکننده باشد. حتی بلند شدن از رختخواب می‌تواند یک تجربه تلخ  و دردناک باشد. پیاده‌روی ساده هم دیگر به سادگی گذشته نخواهد بود و ممکن است فکر کنید محکوم به یک درد همیشگی و ناتوان‌کننده هستید. اما اینطور نیست، ما در مرکز طب سوزنی کرج، با استفاده از دانش متخصصان‌مان این نوید را به شما می‌دهیم که به کمک این روش درمانی با درد زانو خداحافظی خواهید کرد


لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

شمیم سبز فروش اسانس های طبیعی 

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید:

صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X