تاثیر طب سوزنی در بهبود روماتیسم

تاثیر طب سوزنی در بهبود روماتیسم

تاثیر طب سوزنی در بهبود روماتیسم

طب سوزنی یک روش درمانی طبیعی است موجب کاهش التهاب، شل شدن عضلات و افزایش جریان خون در ناحیه آسیب‌دیده می‌شود. درد در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید یا روماتیسم ناشی از التهاب در مفاصل یا گردن است، در نتیجه طب سوزنی می‌تواند یک روش موثر برای تسکین دردهای مفصلی و روماتیسمی باشد.  

تاثیر طب سوزنی بر بهبود بیماران آرتریت روماتوئید

با وجود اینکه هنوز تعدادی بر این باورند که طب سوزنی نمی‌تواند در بهبود دردهای آرتریت روماتوئید یا روماتیسم موثر باشد، اما باید بگویم تاثیر این روش درمانی بر بسیاری از بیماری‌ها و از جمله تاثیر آن بر روی آرتریت روماتوئید، اثبات شده است.

در مطالعات انجام شده در دانشگاه اوتاوا، بسیاری از شرکت‌کنندگانی که زانوهای آنها درگیر دردهای روماتیسمی بود، تا حد زیادی توسط طب سوزنی تسکین یافتند. در این تحقیق از روش طب سوزنی با جریان الکتریکی ضربان‌دار برای تسکین دردهای شرکت‌کنندگان استفاده شده بود. مطالعات نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان پس از 24 ساعت متوجه کاهش درد در زانوهای‌شان شده‌اند و این نتیجه پس از چهار ماه بعد از درمان، قابل توجه بوده است.

در تحقیقات دیگری که بر روی 16 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید در روسیه انجام شده‌است، نشان داده شده است که قرار دادن سوزن در قسمت‌های خاصی از گوش موجب بهبود در وضعیت بیمار و نتیجه آزمایش‌های خون در این افراد شده است.

همچنین در تحقیقاتی دیگر که بر روی 54 شرکت‌کننده مبتلا به روماتیسم انجام شده است، طب سوزنی با استفاده از گیاهی چینی به نامZhifeng  انجام شده است. در این مورد نیز نشان داده شده است که این روش 100 درصد موجب بهبود بیماران شده است.

طب سوزنی در تمام نقاط بدن انجام می‌شود و نیازی نیست که حتما در محل درد و آسیب از طب سوزنی استفاده شود، که تشخیص این امر، کاری تخصصی است. برای کاهش التهاب و افزایش اندروفین و در نتیجه آن تسکین درد و ایجاد آرامش و با تشخیص متخصص طب سوزنی، ممکن است سوزن‌ها در پاها، زانوها، بازوها، شانه‌ها و جاهای دیگری وارد شوند.

ما در این مرکز طب سوزنی کرج، پیگیر تحقیقات و نتایج روز دنیا هستیم تا هر چه بهتر خدمات‌مان را ارائه دهیم. و مفتخریم که متخصصان ما با تکیه بر دانش روز دنیا، توانسته‌اند به بسیاری از بیماران مبتلا به دردهای مفصلی کمک کنند.


لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

شمیم سبز فروش اسانس های طبیعی 

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید:

صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X