فیزیوتراپی برای گردن درد

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

فیزیوتراپی برای گردن درد

تندرستی و درمان

در سراسر جهان، گردن درد به طور فزاینده ای رایج می شود، به طوری که حدود دو سوم افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود گردن درد را تجربه می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که درد گردن در افرادی که از اضطراب یا افسردگی رنج می‌برند و افرادی که در دفاتری با موقعیت صفحه‌نمایش و صفحه کلید ضعیف کار می‌کنند، شایع‌تر است.

گردن درد می تواند ناشی از چندین چیز باشد، مانند کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن، آرتریت، آسیب عصبی، تصادفات رانندگی و حتی سرطان. اگر گردن درد مزمن را تجربه می کنید، می تواند بر توانایی شما در انجام کارهای روزانه تأثیر بگذارد و مشکلات طولانی مدت ایجاد کند.

گردن درد مزمن می تواند منجر به ناتوانی قابل توجه، کاهش کیفیت زندگی و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی شود. چندین روش درمانی وجود دارد که یکی از آنها فیزیوتراپی است.

علل شایع گردن درد

گردن می تواند به دلیل اختلال در عملکرد چندین ساختار مختلف دردناک باشد. دیسک ها و مفاصل فاست دو ساختار رایجی هستند که باعث درد می شوند. هنگامی که این ساختارها آسیب می بینند، عضلات و رباط های اطراف سفت می شوند و باعث درد بیشتر در ناحیه آسیب دیده می شوند.

رگ به رگ شدن عضلات و بافت نرم نیز از علل شایع ناراحتی گردن است، به ویژه زمانی که بدن در معرض نیروهای غیرمنتظره قرار گرفته باشد، چه از طریق فعالیت های ورزشی یا به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت نامناسب برای مدت طولانی.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

7 نوع رایج گردن درد

  • درد عضلانی
  • گرفتگی عضله
  • سردرد
  • درد مفاصل صورت
  • درد عصب
  • درد ارجاع شده
  • درد استخوان
  • فیزیوتراپی برای گردن درد

چه زمانی برای تسکین گردن درد به فیزیوتراپیست مراجعه کنید؟

فیزیوتراپی برای تسکین درد گردن ممکن است در شرایط مختلف مفید باشد، از جمله:

بهبودی پس از جراحی

برخی از روش های گردن می توانند باعث درد و سفتی قابل توجهی در هفته ها و ماه های بعد شوند. به عنوان مثال، عمل دیسککتومی قدامی گردن با فیوژن (ACDF) شامل ادغام دو یا چند مهره در گردن می شود که می تواند حرکت چندین عضله گردن و قسمت بالایی پشت را تغییر دهد. از آنجایی که ماهیچه ها بازسازی می شوند، فیزیوتراپی ممکن است به رفع گرفتگی، افزایش حرکت گردن و کاهش یا جلوگیری از اسپاسم های ناراحت کننده کمک کند.

گردن درد مزمن

وقتی گردن درد ادامه پیدا می کند یا عود می کند، تعیین منبع یا مکانیسم دقیق درد می تواند چالش برانگیز باشد. حتی در صورت عدم وجود تشخیص، تقویت عضلات گردن ممکن است از ستون فقرات گردنی بهتر حمایت کند و در مقابل درد مقاوم‌تر شود. تندرستی و درمان

فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

 

گردن درد حاد

گردن درد حاد می تواند از خفیف تا متوسط ​​متغیر باشد و معمولاً با حرکت سر و گردن تشدید می شود. اگر لمس گردن دردناک باشد خوابیدن ممکن است دشوار باشد. گردن درد ممکن است نتیجه یک حادثه خاص باشد. اغلب، گردن درد حاد ناشی از یک حادثه یا ضربه غیرمنتظره است، مانند چرخش سریع گردن، ضربه به سر یا خوابیدن در وضعیت نامناسب. در موارد نادر، درد شدید ممکن است ناشی از یک وضعیت پزشکی دردناک باشد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

بهبودی از جراحت

هنگامی که بافت‌های نرم و مفاصل گردن آسیب می‌بینند، مانند زمانی که ضربه شلاقی رخ می‌دهد، درد و/یا سفتی می‌تواند هفته‌ها یا حتی ماه‌ها ادامه داشته باشد. یک برنامه درمانی فیزیوتراپی می تواند به تسکین گردن درد و بازیابی دامنه حرکتی مطلوب گردن کمک کند.

برای هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X