خطرات طب سوزنی آیا وجود دارد؟

خطرات طب سوزنی آیا وجود دارد؟

خطرات طب سوزنی

 طب سوزنی  به طور کلی کم خطر است. با این حال، احتمال کمی برای اثرات جدی سلامتی وجود دارد.

اگر پزشک طب سوزنی از سوزن های کثیف یا تکنیک های نامناسب استفاده کند، این احتمال بیشتر است. متخصصان طب سوزنی دارای مجوز ملزم به استفاده از سوزن های یکبار مصرف و یکبار مصرف هستند و هرگز نباید از سوزن ها استفاده مجدد کنند.

این خطرات عبارتند از:

آسیب به نواحی اطراف، از جمله عروق خونی
خون ریزی بیش از حد
عفونت
انتقال بیماری های منتقله از خون
واکنش های آلرژیک به مواد شیمیایی
به همین دلیل، انتخاب یک متخصص طب سوزنی معتبر و دارای مجوز بسیار مهم است.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

علاوه بر این، مهم است که توجه داشته باشید که طب سوزنی جایگزین مراقبت های پزشکی نیست. فردی که گردن درد را صرفاً با طب سوزنی درمان می کند – بدون اینکه به دنبال راهنمایی پزشکی باشد – ممکن است تشخیص های جدی را از دست بدهد. با گذشت زمان، این می تواند منجر به آسیب و آسیب جدی شود.

ایمن ترین گزینه تماس با پزشک برای تشخیص است. اگر فردی بخواهد طب سوزنی را امتحان کند، می تواند آن را با گزینه های درمانی که پزشک توصیه می کند ترکیب کند.

blank

در مقابل. ماساژ دادن

ماساژ و طب سوزنی از طریق مکانیسم های مختلفی عمل می کنند. در طول ماساژ، یک درمانگر بافت آسیب دیده را تحریک می کند که می تواند درد را تسکین دهد.

تحقیقات روی ماساژ درمانی با منبع معتبر برای گردن درد نشان می دهد که فواید آن عمدتا کوتاه مدت است. این بدان معنا نیست که ماساژ موثر نیست، اما نشان می دهد که تسکین درد طولانی مدت نیست.

تحقیقات اخیر به طور مستقیم ماساژ را با طب سوزنی برای گردن درد مقایسه نکرده است.

هزینه

به طور کلی، جلسات درمانی طب سوزنی معمولا بین 50 تا 150 دلار هزینه دارد. هزینه طب سوزنی بسته به موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.

در برخی موارد، بیمه درمانی فرد ممکن است طب سوزنی را پوشش دهد. ممکن است شخصی برای یک جلسه نیاز به تایید قبلی داشته باشد، یا ممکن است مجبور باشد صورتحساب خود را برای بازپرداخت به بیمه گر خود ارسال کند.

خلاصه

طب سوزنی ممکن است درد گردن را بهبود بخشد، اما یک درمان مکمل است که افراد باید علاوه بر درمان های خط اول از آن استفاده کنند.

تحقیقات نوظهور نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است موثر باشد، اما ثابت نکرده است که کار می کند.

افرادی که می خواهند طب سوزنی را امتحان کنند باید از آن در کنار سایر درمان ها استفاده کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. آنها همچنین باید مراقب انتخاب یک متخصص معتبر و دارای مجوز باشند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X