درمان‌هایی برای مدیریت چاقی: چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست؟

درمان‌هایی-برای-مدیریت-چاقی1

درمان‌هایی برای مدیریت چاقی: چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست؟

درمان‌هایی برای مدیریت چاقی

مدیریت چاقی شامل ترکیبی از تغییرات سبک زندگی، اصلاح رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی در طول زمان است. همراه با تعهد به سبک زندگی سالم تر، پزشک ممکن است داروهای تجویزی یا جراحی را برای کمک به کاهش وزن پیشنهاد دهد.

اولین قدم در درمان چاقی مدیریت انتظارات شماست. گذار به یک سبک زندگی سالم به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد. ممکن است بلافاصله نتایج را نبینید. همچنین احتمالاً دوره‌هایی را سپری می‌کنید که در آن وزن کم نمی‌کنید، حتی اگر همه چیز را درست انجام دهید.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، درمان‌هایی برای مدیریت چاقی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

کاهش وزن به معنای سالم شدن است، نه عدد روی ترازو. از تحت فشار قرار دادن خود برای تنظیم و سپس تلاش برای رسیدن به انتظارات غیر منطقی خودداری کنید. اهداف خود را بر اساس آنچه احساس راحتی می کنید تعیین کنید.

احتمالاً در مسیر کاهش وزن خود با مشکلاتی روبرو خواهید شد. اشکالی ندارد. نکته کلیدی این است که به برنامه خود پایبند باشید و به سفر کاهش وزن خود ادامه دهید. تغییرات سبک زندگی یک شبه اتفاق نمی افتد. طول می کشد.

دریابید که کدام رژیم‌ها و درمان‌ها موثر هستند و باید از آنها اجتناب کنید.

رژیم های غذایی موثر

هزاران برنامه رژیم غذایی در سراسر اینترنت با وعده های سنگین کاهش وزن سریع وجود دارد. از میان این برنامه‌های غذایی، برنامه‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، برنامه‌هایی هستند که تعداد کالری‌های دریافتی شما را کاهش می‌دهند و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها پایبند بود.

ساده‌ترین رویکرد رژیم غذایی افزایش مصرف سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی است و در عین حال از خوردن تنقلات شیرین و غذاهای فرآوری‌شده اجتناب کنید.

برنامه های غذایی، مانند مواردی که در زیر ذکر شده است، در صورتی که به درستی انجام شوند نیز می توانند موثر باشند. اما ممکن است لازم باشد قبل از یافتن موردی که برای شما مناسب است، سعی و خطا انجام دهید. از پزشک خود بخواهید که برای کمک به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد.

در اینجا برخی از برنامه های رژیم غذایی وجود دارد که نشان داده شده است موثر هستند. درمان‌هایی برای مدیریت چاقی


پیشنهاد مطالعه: آیا فیزیوتراپی به بیماران سکته مغزی کمک می کند؟


درمان‌هایی برای مدیریت چاقی
درمان‌هایی برای مدیریت چاقی

کالری شماری

برای کاهش وزن، باید کالری کمتری نسبت به کالری مصرف کنید. بنابراین، ساده ترین روش برای کاهش وزن، شمارش کالری هایی است که می خورید.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد، برنامه های کاهش وزن که شامل کالری شماری می شوند، اغلب منجر به کاهش وزن بیشتری نسبت به برنامه هایی می شوند که این کار را انجام نمی دهند.

اولین قدم این است که بدانید برای کاهش وزن روزانه به چه مقدار کالری نیاز دارید. ماشین‌حساب‌های آنلاین موجود هستند، مانند این، که به شما کمک می‌کند این را بفهمید. برای تعیین کالری مورد نیاز خود، قد، وزن، جنسیت و سطح فعالیت فعلی خود را وارد کنید.

گام بعدی این است که تعداد کالری غذاهایی که در روز می خورید را پیگیری کنید. این کار کمی تلاش می‌کند، اما برنامه‌ها و وب‌سایت‌های زیادی برای ساده‌سازی این فرآیند در دسترس هستند.

نوع غذایی که می خورید و چه مقدار از آن را خورده اید وارد کنید. برنامه یا وب سایت بقیه کارها را انجام خواهد داد. برای اطمینان از شمارش دقیق کالری ها، ممکن است بخواهید روی یک مقیاس غذایی سرمایه گذاری کنید.

رژیم های کم کربوهیدرات

یک رژیم کم کربوهیدرات، مانند رژیم اتکینز، رژیم غذایی ساحل جنوبی، یا رژیم کتوژنیک (کتو)، شامل کاهش تعداد کربوهیدرات هایی است که هر روز می خورید و در عین حال میزان پروتئین را افزایش می دهد.

این رژیم ها اغلب کربوهیدرات ها را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنند. وقتی این چند کربوهیدرات را می خورید، بدن شما شروع به تبدیل چربی به ترکیباتی به نام کتون می کند. بدن شما به استفاده از کتون ها به عنوان منبع اصلی انرژی روی می آورد.

یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات شما را تشویق به خوردن مقدار زیادی پروتئین می کند که نشان داده شده است که کالری بیشتری در طول هضم نسبت به کربوهیدرات یا چربی می سوزاند و به شما کمک می کند مدت طولانی تری سیر بمانید.

یک مطالعه نشان داد که رژیم های کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز نسبت به سایر انواع رژیم ها برای کاهش وزن موثرتر هستند.

رژیم های گیاهی

رژیم های گیاهی یا گیاهی بر خوردن غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تاکید دارند، در حالی که از گوشت، لبنیات و غذاهای فرآوری شده پرهیز می کنند.

در یک مطالعه منبع معتبر که شامل 75 شرکت کننده که اضافه وزن یا چاقی داشتند، کسانی که رژیم گیاهخواری داشتند، شاهد بهبود قابل توجهی در وزن بدن، توده چربی و نشانگرهای مقاومت به انسولین بودند.

رژیم های غذایی گیاهی همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی کمک کند. درمان‌هایی برای مدیریت چاقی

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X