درمان درد پا با فیزیوتراپی چقدر موثر است؟

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

درمان درد پا با فیزیوتراپی چقدر موثر است؟

درمان درد پا با فیزیوتراپی

پا درد یک شکایت رایج است و در بسیاری از موارد، استراحت و مراقبت از خود در خانه تنها چیزی است که لازم است. با این حال، مواقعی وجود دارد که درد آزاردهنده پا نیاز به ارزیابی حرفه ای دارد.

تقریباً از هر 10 آمریکایی 8 نفر درد پا را تجربه می کنند و برخی از آنها دردی مداوم دارند که از بین نمی رود. صرف نظر از دسته ای که در آن قرار دارید، عاقلانه است که در مورد درد پا بیشتر بدانید و بدانید چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

درد پا می تواند از یک آزار جزئی تا تأثیر عمیقی بر زندگی روزمره شما متغیر باشد.

آنها ممکن است آنقدر که دوست دارند راه نروند یا به دلیل درد پا در فعالیت های زیادی شرکت نکنند. بیشتر آنها می گویند اگر پا درد نداشتند در فعالیت های بیشتری شرکت می کردند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  می باشند.


دویدن با زانوبند1
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج | طب-سنتی-شمیم-سبز

علل درد پا

پاها کار بزرگی دارند. هنگام ایستادن، راه رفتن، دویدن و حرکت روی آنها باید وزن شما را تحمل کنند. آنها به عنوان ضربه گیر طبیعی عمل می کنند و عملکرد پیچیده ای دارند. مشکلات پا فوق العاده رایج است.

تقریباً 80 درصد از بزرگسالان ایرانی  گزارش می دهند که در مقطعی از زندگی خود دچار بیماری پا شده اند. طیف گسترده ای از مسائل می تواند منجر به درد پا شود. در اینجا برخی از دلایل رایج درد پا وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید.

  • آرتروز
  • انگشت چکشی
  • پینه پا
  • تاندونیت
  • نوروپاتی دیابتی
  • فاشیای کف پا
  • بورسیت
  • خارهای استخوانی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اکثر مردم هر از گاهی پاهایتان را دچار درد می‌کنند، اما اگر پاهایتان مرتباً درد می‌کند یا متورم می‌شود، عاقلانه است که به یک متخصص پا مراجعه کنید. همه چیز از کفش های نامناسب گرفته تا آرتروز می تواند باعث درد پا شود.

یک متخصص پا می تواند یک تشخیص دقیق و گزینه های درمانی برای تسکین درد پای شما ارائه دهد. مراقب این علائم هشدار دهنده باشید که باید به دنبال ارزیابی حرفه ای باشید.

  1. شما یک بیماری زمینه ای مانند دیابت دارید.
  2. درد پا با تورم یا قرمزی همراه است.
  3. متوجه زخم روی پای خود می شوید.
  4. هر دو پا همزمان درد می کنند.
  5. مشکلات ایجاد وزن روی پاهای شما.
  6. درد بیش از دو تا پنج روز ادامه دارد.
  7. درد می آید و می رود.
  8. درد شدید است.
  9. دردی که چند هفته طول می کشد.
در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

 

چرا نباید درد پا را نادیده بگیرید؟

پا درد مداوم می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای مانند بیماری شریان محیطی باشد. PAD باعث کاهش جریان خون در پاها و پاها می شود. می تواند منجر به درد پا و زخم هایی شود که به خوبی بهبود نمی یابند. هر زمان که پا درد پایدار دارید، لازم است به دنبال ارزیابی حرفه ای باشید.

در صورت عدم درمان، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای که باعث درد پا می‌شوند، می‌توانند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند عفونت شوند. اگر با درد مزمن پا مواجه هستید، مراجعه به پزشک را به تعویق نیندازید.

در مورد درد پا به چه کسی مراجعه کنیم؟

طبق یک نظرسنجی ملی، بسیاری از افراد مبتلا به پا درد تمایل دارند برای ارزیابی به پزشکان مراقبت های اولیه مراجعه کنند. برخی دیگر قبل از مراجعه به متخصص یک جستجوی اینترنتی با سؤالاتی در مورد درد پای خود انجام می دهند.

متخصصین پا به تشخیص و درمان مشکلات پا، مچ پا و اندام تحتانی اختصاص دارند.

 

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X