آیا سیاتیک باعث زانو درد می شود؟

درمان زانو درد

آیا سیاتیک باعث زانو درد می شود؟

درمان زانو درد

زانودردی که نمی توان آن را به یک آسیب فیزیکی ردیابی کرد، ممکن است به دلیل مشکل در ناحیه کمر شما ایجاد شود. عضلات اطراف زانو توسط اعصابی که از قسمت پایین ستون فقرات شما منشا می گیرند، نیرو می گیرد. تحریک یا فشرده شدن این اعصاب در منشا نخاعی آنها باعث علائمی می شود که معمولاً به عنوان سیاتیک شناخته می شود که ممکن است شامل زانو درد و/یا ضعف باشد.

علل و علائم سیاتیک ویدئو تصویر پزشکی از اسکلت با عصب سیاتیک با رنگ قرمز برجسته شده است
سیاتیک دردی عصبی است که از ناحیه کمر منشأ می گیرد و از باسن به سمت ران و ساق پا در یک طرف تابش می کند.

.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، درمان زانو درد ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد

زانو درد ممکن است از علائم سیاتیک باشد.

علائم رایج زانو که ممکن است در هنگام سیاتیک تجربه کنید عبارتند از:

احساس گرما، درد شدید، یا درد مبهم در جلو، پهلو و/یا پشت زانو
ناتوانی در تحمل وزن روی زانو
کمانش / بیرون دادن از زانو
ضعف در هنگام باز کردن زانو (تلاش برای صاف کردن پای خود)
هنگامی که زانو درد بخشی از علائم سیاتیک شما باشد، ممکن است درد در باسن، ران، ساق پا و/یا پا نیز تجربه کنید. این درد تقریباً همیشه یک پا را در یک زمان تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین درد زانو در سیاتیک معمولاً روی هر دو زانو با هم تأثیر نمی گذارد.

سیاتیک معمولاً ناشی از یک بیماری پزشکی است که کمر شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این شرایط زمینه‌ای ممکن است بر دیسک‌های ستون فقرات، ریشه‌های عصبی، مفاصل یا بافت‌های نرم مانند ماهیچه‌ها تأثیر بگذارد.

درمان زانو درد
درمان زانو درد

رادیکولوپاتی L4

اگر سیاتیک دارید، یکی از دلایل احتمالی علائم زانوی شما ممکن است فشردگی ریشه عصب نخاعی L4 باشد (رادیکولوپاتی L4).1 علل رایج برای فشرده شدن این ریشه عصبی، فتق دیسک یا تنگی نخاع در قسمت پایین کمر شما است.

هنگامی که ریشه عصبی L4 تحت تأثیر قرار می گیرد، ممکن است در ران و ساق پا نیز درد داشته باشید.


پیشنهاد مطالعه: فواید مراجعه به فیزیوتراپیست


همسترینگ سفت

یکی دیگر از دلایل احتمالی زانو درد ناشی از سیاتیک، سفت شدن عضلات همسترینگ، گروهی از عضلات واقع در پشت ران است. هنگامی که همسترینگ شما سفت است، ثبات در قسمت پایین کمر کاهش می‌یابد، انحنای طبیعی ستون فقرات شما تغییر می‌کند و استرس در مفاصل ستون فقرات شما ایجاد می‌شود.

این تغییرات ممکن است باعث کمردرد و سفتی شود و دردی از ناحیه کمر به زانو و ساق پا منتشر شود.

اگر درد زانو شما به دلیل سیاتیک ایجاد شده باشد، پزشک شما معمولاً روی درمان علت زمینه ای تمرکز می کند. علائم سیاتیک معمولاً با خودمراقبتی و مدیریت پزشکی درمان می شوند. درمان های پزشکی معمولاً شامل داروهای تسکین دهنده درد، فیزیوتراپی هدایت شده و برنامه های ورزشی و/یا تزریق استروئید اپیدورال می شود.

درمان زانو درد
درمان زانو درد

زانو درد که ممکن است شبیه درد سیاتیک باشد

ممکن است درد زانو شما به دلیل آسیب عصبی یا مفصلی غیر از علل معمولی سیاتیک باشد، اما ممکن است مانند درد عصب سیاتیک باشد. دو مثال رایج در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

رادیکولوپاتی L3

فتق دیسک کمر یا تنگی ستون فقرات کمری که باعث فشرده شدن ریشه عصبی L3 در ناحیه میانی کمر شما می شود، ممکن است باعث درد و ضعف زانو شود. همچنین ممکن است در قسمت جلوی ران، پهلوی باسن و ناحیه کشاله ران درد داشته باشید

همه چیز درباره بخش نخاعی L3-L4 را ببینید

سندرم استرس کشکک رانی

احساس سوزش تیز در اطراف لبه های کاسه زانو ممکن است به دلیل سندرم استرس کشکک رانی (زانوی دونده) باشد، وضعیتی که کشکک زانو (کشکک) به طور غیر طبیعی روی انتهای استخوان ران (فمور) ساییده می شود.

در حالی که این وضعیت معمولاً در سایر نواحی مانند ران یا ساق پا باعث دردی نمی شود، احساس داغ و سوزش در زانو همراه با ضعف ناشی از آن ممکن است با سیاتیک اشتباه گرفته شود.

اگر درد زانو با خودمراقبتی فروکش نکرد، بر فعالیت های روزمره زندگی شما تأثیر گذاشت، یا با گذشت زمان بدتر شد، برای انجام یک کار تشخیصی با پزشک مشورت کنید. چندین مشکل کمر که باعث سیاتیک می شود نیز ممکن است منجر به درد زانو شود، بنابراین حتماً تمام علائم خود را به پزشک خود ذکر کنید، که به مشخص کردن منشا علت اصلی کمک می کند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X