درمان سیاتیک و داروها

علل سیاتیک چیست؟

درمان سیاتیک و داروها

سیاتیک (با تلفظ sigh-AT-ih-ka) کمردردی همراه با دردی است که از باسن و پایین یک پا منتشر می شود. درد ساق پا اغلب از زانو می گذرد و ممکن است به سمت پا نیز برود. ضعف در عضلات پا و لنگیدن می تواند نشانه ای از سیاتیک باشد.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی،  درمان سیاتیک و داروها ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

اعصاب سیاتیک بزرگترین اعصاب بدن هستند و به اندازه انگشت کوچک هستند. آنها توسط دو ریشه عصبی کمری و دو ریشه عصبی خاجی که در پایین ترین قسمت ستون فقرات به هم می پیوندند تشکیل می شوند. این ریشه‌های عصبی از ستون فقرات پایین در پشت بیرون می‌آیند و سپس از پشت مفصل ران، پایین باسن و از پشت ساق پا تا مچ پا و پا عبور می‌کنند.
سیاتیک با سایر اشکال کمردرد متفاوت است زیرا در حالی که درد اغلب از پشت شروع می شود، معمولاً به سمت پایین یک اندام تحتانی حرکت می کند.

درد معمولاً یک درد تیراندازی است، مانند برق. درد عصبی همچنین می‌تواند مانند آتش بسوزد یا مانند احساس زمانی که پای فرد به خواب می‌رود، سوزن بزند. درد می تواند از کمی آزار دهنده تا غیرقابل تحمل متغیر باشد. برخی از افراد در یک قسمت از ساق پا درد دارند و در قسمت دیگر همان پا بی حسی دارند.

درمان سیاتیک و داروها
درمان سیاتیک و داروها

علل سیاتیک چیست؟

سیاتیک در اثر تحریک عصب سیاتیک ایجاد می شود. معمولاً آسیب خاصی که مربوط به شروع سیاتیک باشد وجود ندارد. گاهی اوقات، درد به طور ناگهانی پس از بلند کردن چیزی سنگین یا حرکت سریع شروع می شود. موارد زیر علل سیاتیک هستند:

فتق دیسک (که گاهی به آن دیسک لغزیده می گویند): فتق دیسک شایع ترین علت سیاتیک است. وقتی فتق دیسک در نزدیکی ریشه‌های عصبی نخاعی که عصب سیاتیک را تشکیل می‌دهند، می‌تواند باعث فشار روی عصب یا تحریک شود که منجر به علائم سیاتیک می‌شود.

دیسک ها بالشتک های بین استخوان های پشت هستند. هنگامی که ما حرکت می کنیم، خم می شویم و بلند می شویم، مانند ” ضربه گیر” عمل می کنند. اندازه و شکل چکرز هستند.
یک حلقه سخت در اطراف بیرون هر دیسک و یک مرکز ژله مانند ضخیم در داخل (به نام هسته پالپوسوس) وجود دارد. اگر لبه بیرونی دیسک پاره شود، مرکز می تواند به عصب سیاتیک فشار وارد کند و منجر به درد سیاتیک شود (به آن فتق هسته پالپوزوس گفته می شود).

تنگی ستون فقرات کمری، باریک شدن کانالی که شامل نخاع است: با افزایش سن، استخوان می تواند بیش از حد رشد کند و به عصب سیاتیک فشار وارد کند. بسیاری از افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی در دو طرف کمر دچار سیاتیک هستند.

اسپوندیلولیستزیس، وضعیتی که در آن یک ستون فقرات بر روی ستون فقرات دیگر به جلو یا عقب می لغزد، می تواند منجر به فشار بر روی عصب سیاتیک شود.

عصب سیاتیک فشرده یا کشیده شده است.

سندرم پیریفورمیس می تواند باعث شود که عصب سیاتیک در عمق باسن توسط عضله پیریفورمیس گیر کند. علائم سندرم پیریفورمیس مانند علائم سیاتیک است. سیاتیک همچنین می تواند به دلیل فشرده شدن اعصاب در اثر آرتروز و شکستگی های ناشی از پوکی استخوان باشد.
سیاتیک همچنین می تواند ناشی از سایر عوارض افزایش سن باشد، مانند آرتروز و شکستگی های ناشی از پوکی استخوان.

بسیاری از زنان در دوران بارداری سیاتیک را تجربه می کنند.
علائم سیاتیک می تواند با حمل کیف پول های بزرگ یا سایر اجسام سخت مانند توپ گلف در جیب پشت شلوار یا نشستن طولانی مدت روی یک سطح سخت ایجاد شود.
به ندرت، سیاتیک نشانه یک بیماری بسیار جدی تر، مانند تومور، لخته خون، یا آبسه (جوش) است.

درمان سیاتیک و داروها
درمان سیاتیک و داروها

عوامل خطر سیاتیک چیست؟

تغییرات مرتبط با افزایش سن در ستون فقرات، مانند آرتریت و دیسک های تحلیل رفته، یک عامل خطر برای سیاتیک هستند.
چاقی: اضافه وزن به خصوص در ناحیه شکم فشار وارده بر ستون فقرات را افزایش می دهد.
نشستن طولانی مدت و سبک زندگی بی تحرک از عوامل خطر سیاتیک و سایر مشکلات کمر هستند.

علائم سیاتیک چیست؟

شایع ترین علامت سیاتیک درد است. اکثر مردم درد عمیق و شدیدی را توصیف می کنند که از پایین یک طرف کمر شروع می شود و سپس با حرکات خاصی به باسن و پشت ران شلیک می کند. اصطلاح پزشکی برای درد عصبی ناشی از فشرده شدن عصب در ستون فقرات رادیکولوپاتی است. سیاتیک همچنین می تواند باعث درد زانو، درد لگن و پا درد شود. اغلب اسپاسم عضلانی در ناحیه کمر یا پا نیز وجود دارد. درمان سیاتیک و داروها

درد سیاتیک معمولا با نشستن و ایستادن طولانی مدت بدتر می شود. اغلب، درد با ایستادن از حالت نشسته پایین، مانند ایستادن پس از نشستن روی صندلی توالت، بدتر می‌شود.
در بیشتر افراد، درد سیاتیک با عطسه، سرفه، خندیدن یا حرکت شدید روده بدتر می شود. خم شدن به عقب نیز می تواند درد را بدتر کند.
افراد همچنین ممکن است متوجه ضعف در ساق یا پای خود به همراه درد شوند. ضعف ممکن است آنقدر بد شود که نتوانند پای خود را حرکت دهند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X