درمان صرع با طب سنتی

چه چیزی باعث صرع می شود؟

درمان صرع با طب سنتی

صرع علل احتمالی زیادی دارد، اما برای نیمی از افراد مبتلا به صرع علت آن مشخص نیست. در موارد دیگر، صرع به وضوح با عوامل ژنتیکی، ناهنجاری های رشدی مغز، عفونت، آسیب مغزی تروماتیک، سکته مغزی، تومورهای مغزی یا سایر مشکلات قابل شناسایی مرتبط است. هر چیزی که الگوی طبیعی فعالیت عصبی را مختل کند – از بیماری گرفته تا آسیب مغزی و رشد غیر طبیعی مغز – می تواند منجر به تشنج شود.

صرع ممکن است به دلیل ناهنجاری در سیم‌کشی مغز، عدم تعادل سیگنال‌های عصبی در مغز (که در آن برخی سلول‌ها بیش از حد تحریک می‌کنند یا بیش از حد دیگر سلول‌های مغز را از ارسال پیام باز می‌دارند) یا ترکیبی از این عوامل ایجاد شود. در برخی از شرایط اطفال، سیم کشی غیرطبیعی مغز باعث مشکلات دیگری مانند اختلالات فکری می شود.

در افراد دیگر، تلاش های مغز برای ترمیم خود پس از ضربه به سر، سکته مغزی یا مشکلات دیگر ممکن است به طور ناخواسته باعث ایجاد اتصالات عصبی غیر طبیعی شود که منجر به صرع می شود. ناهنجاری‌های مغزی و ناهنجاری‌های سیم‌کشی مغز که در طول رشد مغز رخ می‌دهد، ممکن است فعالیت نورون‌ها را مختل کرده و منجر به صرع شود.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، درمان صرع با طب سنتی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

ژنتیک

جهش های ژنتیکی ممکن است نقش کلیدی در ایجاد برخی صرع ها داشته باشند. بسیاری از انواع صرع بر چندین عضو خانواده مرتبط با خون تأثیر می گذارد که به یک مؤلفه ژنتیکی قوی ارثی اشاره دارد.

در موارد دیگر، جهش‌های ژنی ممکن است خود به خود رخ دهند و به ایجاد صرع در افراد بدون سابقه خانوادگی این اختلال کمک کنند (که جهش‌های “de novo” نامیده می‌شوند). به طور کلی، محققان تخمین می زنند که صدها ژن می توانند در این اختلالات نقش داشته باشند.

چندین نوع صرع با جهش‌هایی در ژن‌هایی مرتبط است که دستورالعمل‌هایی را برای کانال‌های یونی ارائه می‌دهند، «دروازه‌هایی» که جریان یون‌ها را در داخل و خارج سلول‌ها کنترل می‌کنند تا به تنظیم سیگنال‌های عصبی کمک کنند. به عنوان مثال، اکثر نوزادان مبتلا به سندرم Dravet، نوعی صرع همراه با تشنج هایی که قبل از یک سالگی شروع می شود، حامل جهش در ژن SCN1A هستند که با تأثیر بر کانال های یون سدیم باعث تشنج می شود.

جهش های ژنتیکی همچنین با اختلالاتی به نام صرع پیشرونده میوکلونیک مرتبط است که با انقباضات عضلانی بسیار سریع (میوکلونوس) و تشنج در طول زمان مشخص می شود. به عنوان مثال، بیماری لافورا، شکل شدید و پیشرونده صرع میوکلونیک که در دوران کودکی شروع می شود، با ژنی مرتبط است که به تجزیه کربوهیدرات ها در سلول های مغز کمک می کند.

جهش در ژن‌هایی که مهاجرت نورون‌ها را کنترل می‌کنند – گامی حیاتی در رشد مغز – می‌تواند منجر به ایجاد مناطقی از نورون‌های نادرست یا تشکیل‌شده غیرطبیعی، به نام دیسپلازی قشر مغز، در مغز شود که می‌تواند باعث شود این نورون‌های اشتباه سیم‌کشی شده از کار بیفتند و منجر به صرع شوند.

سایر جهش های ژنتیکی ممکن است باعث صرع نشوند، اما ممکن است از راه های دیگری بر این اختلال تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که بسیاری از افراد مبتلا به اشکال خاصی از صرع، نسخه فعال غیرطبیعی ژنی دارند که منجر به مقاومت در برابر داروهای ضد تشنج می شود. ژن ها همچنین ممکن است با تأثیر بر رشد مغز، حساسیت فرد به تشنج یا آستانه تشنج را کنترل کنند.

سایر اختلالات

صرع ممکن است در نتیجه آسیب مغزی مرتبط با بسیاری از شرایطی که فعالیت طبیعی مغز را مختل می کند ایجاد شود. پس از درمان و رفع این شرایط، تشنج ممکن است متوقف شود. با این حال، شانس عاری از تشنج پس از درمان اختلال اولیه نامشخص است و بسته به نوع اختلال، ناحیه مغزی که تحت تأثیر قرار گرفته است و میزان آسیب مغزی قبل از درمان متفاوت است. درمان صرع با طب سنتی

نمونه هایی از شرایطی که می توانند منجر به صرع شوند عبارتند از:

تومورهای مغزی، از جمله تومورهای مرتبط با نوروفیبروماتوز یا کمپلکس توبروس اسکلروزیس، دو بیماری ارثی که باعث رشد تومورهای خوش خیم به نام هامارتوم در مغز می شوند.
ضربه به سر
اعتیاد به الکل یا ترک الکل
بیماری آلزایمر

سکته مغزی، حملات قلبی و سایر شرایطی که مغز را از اکسیژن محروم می کند (بخش قابل توجهی از صرع تازه شروع شده در افراد مسن به دلیل سکته مغزی یا سایر بیماری های عروق مغزی است).
تشکیل غیر طبیعی عروق خونی (ناهنجاری های شریانی وریدی) یا خونریزی در مغز (خونریزی).
التهاب مغز.
عفونت هایی مانند مننژیت، HIV و آنسفالیت ویروسی.

فلج مغزی یا سایر ناهنجاری های عصبی رشدی نیز ممکن است با صرع همراه باشد. حدود 20 درصد از تشنج ها در کودکان را می توان به شرایط عصبی رشد نسبت داد. صرع اغلب در افراد مبتلا به ناهنجاری های رشد مغز یا سایر اختلالات عصبی رشدی همزمان رخ می دهد. به عنوان مثال، تشنج در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم یا اختلالات فکری شایع تر است. در یک مطالعه، یک سوم کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، صرع مقاوم به درمان داشتند.

 


پیشنهاد مطالعه: آیا طب سوزنی فواید طولانی مدت دارد؟


درمان صرع با طب سنتی
درمان صرع با طب سنتی

محرک های تشنج

محرک‌های تشنج باعث صرع نمی‌شوند، اما می‌توانند اولین تشنج‌ها را در افرادی که مستعد هستند تحریک کنند یا می‌توانند باعث تشنج در افراد مبتلا به صرع شوند که در غیر این صورت با داروهای خود کنترل خوبی تشنج را تجربه می‌کنند. محرک های تشنج عبارتند از مصرف الکل یا ترک الکل، کم آبی بدن یا از دست دادن وعده های غذایی، استرس و تغییرات هورمونی مرتبط با چرخه قاعدگی.

در نظرسنجی افراد مبتلا به صرع، استرس شایع ترین محرک تشنج گزارش شده است. قرار گرفتن در معرض سموم یا سمومی مانند سرب یا مونوکسید کربن، داروهای خیابانی، یا حتی دوزهای بسیار زیاد داروهای ضد افسردگی یا سایر داروهای تجویز شده نیز می تواند باعث تشنج شود.

کم خوابی محرک قدرتمند تشنج است. اختلالات خواب در میان افراد مبتلا به صرع رایج است و درمان مناسب اختلالات خواب هم‌زمان می‌تواند منجر به بهبود کنترل تشنج شود. انواع خاصی از تشنج ها معمولا در هنگام خواب اتفاق می افتند، در حالی که برخی دیگر در زمان بیداری شایع تر هستند، که به پزشکان توصیه می کند چگونه داروی فرد را به بهترین نحو تنظیم کنند.

برای برخی از افراد، تحریک بصری می تواند باعث تشنج در شرایطی به نام صرع حساس به نور شود. تحریک می تواند شامل مواردی مانند چراغ های چشمک زن یا الگوهای متحرک باشد.

انواع مختلف تشنج چیست؟

تشنج ها به دو دسته عمده تشنج کانونی و تشنج عمومی تقسیم می شوند. با این حال، انواع مختلفی از تشنج در هر یک از این دسته ها وجود دارد. در واقع، پزشکان بیش از 30 نوع مختلف تشنج را توصیف کرده اند.

تشنج کانونی

تشنج کانونی فقط در یک قسمت از مغز منشا می گیرد. حدود 60 درصد از افراد مبتلا به صرع تشنج کانونی دارند. این تشنج ها اغلب توسط ناحیه ای از مغز که در آن منشا می گیرند توصیف می شوند. بسیاری از افراد مبتلا به تشنج لوب فرونتال کانونی یا لوب تمپورال داخلی تشخیص داده می شوند.

در برخی از تشنج‌های کانونی، فرد هوشیار باقی می‌ماند، اما ممکن است احساسات حرکتی، حسی یا روانی (مثلاً دژاوو یا خاطرات شدید) یا احساساتی را تجربه کند که می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. فرد ممکن است احساسات ناگهانی و غیرقابل توضیح شادی، خشم، غم یا تهوع را تجربه کند.

او همچنین ممکن است چیزهایی را بشنود، بو کند، بچشد، ببیند یا احساس کند که واقعی نیستند و ممکن است فقط یک قسمت از بدن، مثلاً فقط یک دست، حرکات داشته باشد. درمان صرع با طب سنتی

در سایر تشنج های کانونی، فرد دچار تغییر هوشیاری می شود که می تواند تجربه ای رویایی ایجاد کند. فرد ممکن است رفتارهای عجیب و تکراری مانند پلک زدن، تکان دادن، حرکات دهان (اغلب مانند جویدن یا بلعیدن، یا حتی راه رفتن در یک دایره) از خود نشان دهد.

این حرکات تکراری را اتوماتیسم می نامند. اقدامات پیچیده تر، که ممکن است هدفمند به نظر برسند، می توانند غیر ارادی نیز رخ دهند. همچنین ممکن است افراد به فعالیت هایی که قبل از شروع تشنج شروع کرده اند، ادامه دهند، مانند شستن ظروف به روشی تکراری و غیرمولد. این تشنج ها معمولاً فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد.

برخی از افراد مبتلا به تشنج کانونی ممکن است هاله ها را تجربه کنند – احساسات غیر معمولی که در مورد یک تشنج قریب الوقوع هشدار می دهد. هاله ها معمولاً تشنج های کانونی و بدون وقفه در آگاهی هستند (مثلاً دژاوو یا احساس غیرمعمول شکمی) اما برخی افراد قبل از تشنج واقعی یک هشدار واقعی را تجربه می کنند. علائم یک فرد، و پیشرفت آن علائم، هر بار مشابه است.

سایر افراد مبتلا به صرع گزارش می دهند که یک پرودروم را تجربه می کنند، احساس می کنند که یک تشنج قریب الوقوع است که ساعت ها یا روزها طول می کشد. درمان صرع با طب سنتی

علائم تشنج کانونی را می توان به راحتی با سایر اختلالات اشتباه گرفت. رفتار و احساسات عجیب ناشی از تشنج کانونی نیز می تواند با علائم نارکولپسی، غش یا حتی بیماری روانی اشتباه گرفته شود. ممکن است برای تمایز بین صرع و سایر اختلالات به چندین آزمایش و نظارت دقیق نیاز باشد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X