درمان عصب سیاتیک

عصب سیاتیک و سیاتیک

درمان عصب سیاتیک

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن انسان است و از پیوند 5 ریشه عصبی از قسمت تحتانی ستون فقرات تشکیل می شود. از عمق باسن و از پشت ران تا پاشنه و کف پا عبور می کند. عصب سیاتیک نقش حیاتی در اتصال نخاع با پوست و عضلات ران، ساق پا و پا دارد.

علل و علائم سیاتیک ویدئو نمای عقبی پایین تنه که درد سیاتیک در پاها را نشان می دهد.
سیاتیک نوعی رادیکولوپاتی کمری است. درد عصب سیاتیک از یک یا چند ریشه عصبی نخاعی در ستون فقرات کمری (پایین) و/یا ساکرال منشأ می‌گیرد. فیلم علل و علائم سیاتیک

هر نوع درد و/یا علامت عصبی که از عصب سیاتیک منشأ می گیرد سیاتیک نامیده می شود. علائم سیاتیک به طور معمول در طول مسیر عصب احساس می شود.

چگونه عصب سیاتیک تحت تاثیر قرار می گیرد

عصب سیاتیک ممکن است توسط تعدادی از مشکلات در قسمت پایین کمر تحریک، فشرده یا ملتهب شده و باعث سیاتیک شود. سیاتیک نوعی رادیکولوپاتی کمری است، به این معنی که درد از ریشه های عصبی کمری و/یا ساکرال منشاء می گیرد.

چندین عامل رایج ممکن است بر عصب سیاتیک تأثیر بگذارد:

نمای خلفی سوراخ سیاتیک بزرگتر.
تماشا کنید: فیلم آناتومی عصب سیاتیک
فشرده سازی مکانیکی
نیروهای فیزیکی مستقیم ممکن است به دلیل شرایط رایج زیر به عصب اعمال شود:

فتق دیسک. دیسک کمر ممکن است برآمدگی یا فتق ایجاد کند و باعث تحریک و/یا فشرده شدن ریشه عصب سیاتیک شود.

درمان عصب سیاتیک
درمان عصب سیاتیک

 

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، درمان عصب سیاتیک ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

تنگی سوراخ سوراخ. تنگی یا باریک شدن دهانه بین مهره ای که ریشه های عصب سیاتیک از طریق آن حرکت می کنند، ممکن است عصب سیاتیک را فشرده یا تحریک کند. سایر تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات، مانند ضخیم شدن کپسول های مفصل فاست و/یا رباط ها نیز ممکن است مستقیماً عصب سیاتیک را تحت فشار قرار دهند. درمان عصب سیاتیک

بی ثباتی بخش ناپایداری یک بخش مهره ای که در صورت لغزش یک مهره روی مهره زیر آن (اسپوندیلولیستزیس)، نقص مهره ها (اسپوندیلولیز)، یا دررفتگی کامل یک یا چند مهره رخ می دهد، ممکن است مستقیماً ریشه(های) عصبی عصب سیاتیک را تحت فشار قرار دهد.
به ندرت، تومورها، کیست ها، عفونت یا آبسه در قسمت تحتانی ستون فقرات یا ناحیه لگن ممکن است عصب سیاتیک را تحت فشار قرار دهند.

التهاب شیمیایی تحقیقات نشان می‌دهد که محرک‌های شیمیایی ممکن است باعث التهاب و/یا تحریک عصب سیاتیک شوند. تصور می‌شود که این محرک‌های شیمیایی شامل موادی مانند اسید هیالورونیک و/یا قطعات فیبرونکتین (پروتئین) هستند که از دیسک‌های تحلیل رفته یا فتق‌شده به بیرون نشت می‌کنند. 2-4 گاهی اوقات، دیسک‌های تحلیل رفته ممکن است باعث رشد بافت‌های عصبی به داخل دیسک شوند و به بیرون و داخل آن نفوذ کنند.

لایه های دیسک، باعث درد سیاتیک می شود به تشخیص علت سیاتیک مراجعه کنید برخی از مطالعات نشان می‌دهند که پاسخ‌های سیستم ایمنی ممکن است در ایجاد درد سیاتیک در هنگام قرار گرفتن در معرض مواد دیسک ناشی از فتق دیسک نقش داشته باشد. مواد خاصی مانند گلیکوسفنگولیپیدها (چربی ها) و نوروفیلامنت ها (پلیمرهای پروتئینی) که توسط سیستم ایمنی ترشح می شوند، به ویژه در افراد مبتلا به سیاتیک بالا هستند.

اعتقاد بر این است که این مواد به دلیل واکنش بین ریشه های عصبی و مواد دیسک در معرض آزاد شده و ممکن است باعث التهاب عصب سیاتیک شود. خصوصیات فیزیکی برخی از ویژگی های فیزیکی یک فرد ممکن است بر عصب سیاتیک تأثیر بگذارد و باعث سیاتیک شود.

درمان عصب سیاتیک
درمان عصب سیاتیک

تحقیقات نشان می دهد که خطر سیاتیک ممکن است در موارد زیر وجود داشته باشد:

افراد چاق یا دارای اضافه وزن 6 افراد مسن قد (معمولاً بیش از 180 سانتی متر برای مردان و 170 سانتی متر برای زنان) 7 برای داشتن کمری سالم وزن سالم را ببینید تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیاتیک بیشتر در زنان رخ می دهد که ممکن است در موارد شدید بهبودی کندتر را تجربه کنند.

با این حال گزارش شده است که مردان به دلیل سیاتیک بیشتر بستری و جراحی می‌شوند علل شغلی افراد دارای مشاغل خاص ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به درد سیاتیک باشند. چند نمونه شامل رانندگان کامیون، کارگران ماشین آلات، نجارها و ورزشکاران وزنه برداری است. درمان عصب سیاتیک

به طور کلی، نشستن برای مدت طولانی بدون وضعیت مناسب، خم شدن مکرر ستون فقرات به جلو یا به پهلو، و/یا بلند کردن مرتب دست‌ها از سطح شانه از عوامل خطر سیاتیک هستند. تبلیغات کمبود ویتامین B12 سطح کافی ویتامین B12 برای حفظ سلامت اعصاب مهم است.

ویتامین B12 به سنتز غلاف چربی (میلین) که اعصاب را می پوشاند، که در عملکرد عصبی و هدایت تکانه ها مهم است، کمک می کند. سیاتیک ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B12 رخ دهد و ممکن است در افراد مسن، بالای 60 سال شایع تر باشد. 13،14 به غذا برای فکر: رژیم غذایی و تغذیه برای یک کمر سالم مراجعه کنید افراد دیابتی که تحت درمان با متفورمین قرار می گیرند نیز ممکن است در معرض خطر کمبود ویتامین B12 به دلیل سوء جذب باشند.14،15 عوامل ژنتیکی

تحقیقات نشان می دهد که عوامل ژنتیکی ممکن است در تخریب دیسک های بین مهره ای نقش داشته باشد که به نوبه خود ممکن است باعث سیاتیک شود. عوامل ژنتیکی ممکن است ساختار و عملکرد پروتئین‌های کلاژن خاصی را در داخل دیسک تغییر دهند که عملکرد دیسک را ضعیف و بدتر می‌کند.

هنگامی که عصب سیاتیک تحت تاثیر قرار می گیرد، علائم سیاتیک به طور معمول در امتداد پوست و ماهیچه های تامین شده توسط عصب احساس می شود. بسته به ریشه عصبی خاص آسیب دیده، درد و/یا علائم عصبی ممکن است در نواحی مختلف ران، ساق پا و/یا پا احساس شود.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X