دویدن با زانوبند چقدر در جلوگیری از آسیب به زانو موثر است؟

دویدن-با-زانوبند1

دویدن با زانوبند چقدر در جلوگیری از آسیب به زانو موثر است؟

دویدن با زانوبند

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

اگر متوجه شده اید که دوندگانی که در حین دویدن از زانوبند استفاده می کنند، تنها نیستید. زانوبند دقیقا چیست و چه هدفی دارد؟ زانوبند برای حمایت از زانو با انواع مختلف زانوبند برای عملکردهای مختلف استفاده می شود. در این مقاله به 3 نوع از رایج ترین زانوبندهای موجود در بازار و هدف آنها می پردازیم.

1.دویدن با آستین زانو

آستین های زانو برای بیمارانی که درد و تورم عمومی دارند توصیه می شود. پوشیدن آستین های زانو در طول فعالیت های ورزشی می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند. آستین های فشاری زانو با اعمال فشار بر روی زانو به کاهش تورم عمومی کمک می کنند.

2. دویدن با بند

تاندون کشکک تسمه های تاندون کشکک به اعمال فشار و کاهش درد در تاندون کشکک برای کسانی که درد موضعی کشکک زانو دارند کمک می کند. این ساپورت معمولاً برای ورزشکارانی که ورزش‌های غالب روی زانو را انجام می‌دهند مانند والیبال، پرش‌های ارتفاع، ورزشکاران پیست و غیره استفاده می‌شود. دویدن با زانوبند

3. دویدن با زانوبندهای لولاییزانوبندهای لولایی

بعد از عمل برای محدود کردن دامنه حرکتی زانو استفاده می شود. این بریس ها معمولا توسط جراحان تجویز می شوند و برای استفاده روزمره توصیه نمی شوند. با محدود کردن دامنه حرکتی در زانو، زانوبندهای لولایی به جلوگیری از اختلال در بهبود بافت پس از جراحی کمک می‌کنند.

 


پیشنهاد مطالعه: پیشگیری از سرطان پوست چگونه است؟


دویدن با زانوبند1
دویدن با زانوبند

 آیا هنگام دویدن باید از زانوبند استفاده کنم؟

استفاده از زانوبند در حین دویدن می تواند تورم زانو را در حین یا بعد از دویدن کاهش دهد. زانوبندها همچنین می توانند به تسکین حساسیت نقطه ای زانو کمک کنند. بریس ها همچنین به افزایش حس کنترل زانو در حین دویدن کمک می کنند.

در اینجا به تفکیک آنچه شواهد در مورد نحوه عملکرد آن می گویند آمده است:

تکیه گاه های نرم زانو می تواند باعث کاهش بروز درد زانو در هنگام انجام فعالیت های بدنی شود، به ویژه برای افرادی که تحت آموزش های نظامی اولیه هستند. بریس‌ها برای تغییر حس حرکت مفصل زانو و جذب عضلات چهار سر ران که به اصلاح علائم و کاهش درد زانو کمک می‌کند، پیشنهاد می‌شود.

با تغییر در چنین حواس، این برای کاهش صدمات زانو پیشنهاد شده است (Tiggelen و همکاران، 2004). برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت، زانوبندهای نرم نشان داده شده است که اعتماد به نفس در حرکت مفصل زانو را بهبود می بخشد. فشرده سازی ملایم ارائه شده توسط بریس نرم، حس ثبات مفصل را افزایش می دهد، اعتماد به نفس را بهبود می بخشد و به کاهش شدت درد در طول فعالیت های روزانه کمک می کند

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی در کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، دویدن با زانوبند ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

ثابت شده است که بریس های کشکک زانو به کاهش درد برای افرادی که درد جلوی زانو دارند کمک می کند. تسمه های کشکک رانی برای کار از طریق پشتیبانی دستی، تغییر خط کشش کشکک و در نتیجه کاهش درد پیشنهاد شده است. با کاهش درد، بهبودی در دامنه حرکتی زانو مشاهده خواهد شد. وظایف پویا مانند راندمان راه رفتن نیز افزایش می یابد.

 چه زمانی باید به فیزیوتراپیست مراجعه کرد و فیزیوتراپی چه کاری می تواند انجام دهد؟

هدف از فیزیوتراپی برای درد زانو هم تسکین درد کوتاه مدت و هم مراقبت طولانی مدت است. بریس به تسکین درد کوتاه مدت کمک می کند، با این حال، رفع کامل آسیب و مراقبت طولانی مدت نیاز به درک موضوع اصلی و یک برنامه توانبخشی مناسب دارد.

به طور کلی، طبقه بندی آسیب های نوع دویدن تحت این 3 دسته قرار می گیرد:

فشرده سازی، ناپایداری، و/یا اضافه بار. بریس ها ممکن است به کاهش درد کمک کنند، اما اگر علائم زانو شما حتی در حین استفاده از بریس همچنان ادامه داشت، توصیه می کنیم برای ارزیابی کامل به یک فیزیوتراپ مراجعه کنید تا علت اصلی زانو درد خود را بفهمید. فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند علت آسیب دویدن را در وهله اول بررسی کنند و سپس یک برنامه درمانی برای شما تنظیم کنند. سفر توانبخشی هر کس متفاوت است. برخی در عرض یک هفته بهتر می شوند، برخی دیگر ممکن است چند هفته طول بکشد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X