آیا طب سوزنی برای دیابت موثر است؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

آیا طب سوزنی برای دیابت موثر است؟

دیابت و طب سوزنی

مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی ممکن است با بهبود سطح قند خون، تسکین علائم نوروپاتی – یکی از عوارض دیابت – و غیره به افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، تخمین زده می شود که 30.3 میلیون نفر از افراد منبع مورد اعتماد در ایالات متحده، یا 9.4 درصد از جمعیت، با دیابت زندگی می کنند.

در چین امروزی، مردم اغلب از طب سوزنی برای درمان دیابت استفاده می کنند. دانشمندانی که در حال حاضر در حال تحقیق در مورد فواید طب سوزنی برای دیابت هستند، خاطرنشان می کنند که منبع مورد اعتماد ممکن است:

بهبود مدیریت گلوکز خون.
کمک به کاهش وزن.
محافظت از عملکرد جزایر پانکراس که مسئول تولید انسولین است.
بهبود مقاومت به انسولین.

تنظیم تعادل هورمون هایی که بر دیابت تأثیر می گذارند، به عنوان مثال، ملاتونین، انسولین، گلوکوکورتیکولد و اپی نفرین
در سال‌های اخیر، دانشمندان به دنبال راه‌هایی هستند که طب سوزنی ممکن است بر مکانیسم بیولوژیکی دیابت و پیش دیابت تأثیر بگذارد تا به یک درمان مؤثر تبدیل شود.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

فواید:

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که طب سوزنی ممکن است فوایدی برای افراد مبتلا به دیابت داشته باشد.

سطح گلوکز و انسولین
طب سوزنی ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.
در سال 2018، محققان در چین یافته‌هایی را منتشر کردند که نشان داد چگونه نقاط خاص طب سوزنی به بهبود علائم دیابت در موش‌های مبتلا به دیابت کمک می‌کنند.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

آنها دریافتند که در عرض 3 هفته، موش هایی که تحت طب سوزنی الکتریکی قرار گرفتند، موارد زیر را داشتند:

  • سطح گلوکز را کاهش دهد
  • افزایش سطح انسولین
  • بهبود تحمل گلوکز
  • حساسیت و مقاومت به انسولین

 آیا طب سوزنی: یک درمان معتبر برای مقاومت به انسولین بود می تواند به عنوان یک درمان آینده برای حساسیت به انسولین مناسب باشد نتایج نشان داد که طب سوزنی الکتریکی با شدت کم و فرکانس پایین می تواند به کاهش مقاومت به انسولین و افزایش حساسیت به انسولین کمک کند. محققان پیشنهاد کردند که افراد می توانند از طب سوزنی الکتریکی به تنهایی یا با درمان های دیگر استفاده کنند. درمان های جایگزین ممکن شامل اقدامات رژیمی و گیاهان چینی است.

دانشمندان طب سوزنی الکتریکی را با داروی ضد دیابت، متفورمین، ترکیب کردند. آن‌ها به دنبال پاسخ‌های بهتر برای کاهش گلوکز و حساسیت بیشتر به انسولین بودند. تیم دریافت که در مقایسه با متفورمین به تنهایی، این ترکیب ارائه می دهد: اثرات کاهش گلوکز بهتر حساسیت به انسولین بیشتر به نظر می رسد

هیچ یک از مطالعات به فرآیندها و مکانیسم هایی که ممکن است توضیح دهند که چگونه طب سوزنی دقیقاً برای مدیریت علائم دیابت عمل می کند، نمی پردازد. فراخوان انتشار تمدید شده متفورمین در می 2020، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به برخی از سازندگان متفورمین با انتشار طولانی مدت توصیه

کرد که برخی از قرص های خود را از بازار ایالات متحده حذف کنند. این به این دلیل است که سطح غیرقابل قبولی از یک سرطان‌زای احتمالی (عامل ایجاد سرطان) در برخی از قرص‌های متفورمین طولانی‌رهش یافت شد.

اگر در حال حاضر این دارو را مصرف می کنید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. آنها به شما توصیه می کنند که آیا باید داروی خود را ادامه دهید یا اگر به نسخه جدیدی نیاز دارید.

تکنیک تکنیک‌های طب سوزنی برای درمان دیابت ممکن است با روش‌های درمان درد متفاوت باشد. طب سوزنی طبی شامل سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی است، اما برای اهداف درمان دیابت، به نظر می‌رسد که تنها برای سه مورد از این روش‌ها تحقیقات انجام شده است. مچ – مچ پا

درمان مچ پا نوعی طب سوزنی است که با سوزن عمیق اعصاب مچ پا و مچ دست تحریک می شود.

با این حال، دانشمندان اضافه کردند که هنوز شواهد کافی برای تایید ایمن و موثر بودن این روش وجود ندارد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X