رایج ترین روش های تقویت سلامتی چیست؟

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج | طب-سنتی-شمیم-سبز

رایج ترین روش های تقویت سلامتی چیست؟

روش های تقویت سلامتی

 

1. به اندازه کافی خوابیدن

خسته بودن نشانه بارز کمبود چی است. داشتن خواب آرام کافی، یعنی هفت تا نه ساعت در شب، یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای تعادل چی انجام دهید.

علاوه بر این، آهسته‌تر شدن زندگی می‌تواند بخش مهمی در ایجاد تعادل در چی باشد. اگر دائما مشغول هستید و همیشه در حال فرار هستید، چی شما ممکن است از تعادل خارج شود. سعی کنید از انجام چند کار خودداری کنید و به یاد داشته باشید که در صورت لزوم مکث کنید.

2. روی تنفس خود کار کنید

یکی از راه‌های بهبود کمبود چی، تنفس هدفمند است. اگر در تلاش برای نفس کشیدن عمیق هستید، ممکن است دچار اضطراب شده باشید که می تواند به کمبود چی کمک کند. روش های تقویت سلامتی

چندین تمرین تنفسی مختلف وجود دارد که می توانید برای متعادل کردن چی خود انجام دهید. یک روش تنفس شکمی است که به آن تنفس شکمی یا تنفس دیافراگمی نیز می گویند. می توان آن را به صورت ایستاده یا دراز کشیده انجام داد.

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

یک نفس آرام و عمیق از طریق بینی خود بکشید.
در حین نفس کشیدن، به بزرگ شدن شکم خود فکر کنید.
اجازه دهید آن نفس وارد معده شما شود و معده شما را پر کند. عضلات شکم خود را شل کنید. (اگر دست خود را روی شکم خود قرار دهید، باید احساس کنید که منبسط می شود.)
از طریق دهان بازدم کنید.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

3. تای چی یا چی گونگ را امتحان کنید

ورزش ملایم یکی از اجزای مهم مدیریت چی فرد است. نه تنها به استرس کمک می کند، بلکه می تواند حرکت نوری مورد نیاز بدن شما را نیز فراهم کند. دو نوع رایج از هنرهای رزمی که برای متعادل کردن چی استفاده می‌شوند، تای چی و چی گونگ هستند.


  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج 


این دو تمرین می توانند به تنفس، درد زانو و کمر، تعادل، آرامش، سلامت روان و موارد دیگر کمک کنند.

4. طب سوزنی را انجام دهید

هدف از طب سوزنی حرکت در اطراف چی گیر کرده و تعادل انرژی کلی بدن است. اگر در نتیجه گیر کردن یا کمبود چی درد فیزیکی دارید، مانند سردردهای میگرنی، کمردرد یا آرتروز، طب سوزنی می تواند ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان داده اند که طب سوزنی می تواند تأثیر مثبتی بر میل جنسی شما داشته باشد. یک مطالعه کوچک در سال 2013 که در ژورنال طب جایگزین و مکمل منتشر شد، نشان داد که برخی از افرادی که اختلال عملکرد جنسی به عنوان یک عارضه جانبی مصرف داروهای ضد افسردگی داشتند، به دنبال طب سوزنی افزایش میل جنسی داشتند.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

5. رژیم غذایی خود را متعادل کنید

یک رژیم غذایی سالم و مغذی جزء حیاتی داشتن چی متعادل است. بیشتر چی بدن از غذا تامین می‌شود، بنابراین تغذیه بدن با غذاهای سالمی که سلامت گوارش را بهبود می‌بخشند، بسیار مهم است.

درمان‌های تغذیه‌ای برای متعادل کردن چی فرد معمولاً شامل پرهیز از غذاهای سرد، غذاهای خام، غذاهای سرخ‌شده، محصولات لبنی و غذاهای ناسالم است. پختن غذا از طریق بخار پز، کباب کردن و برشته کردن توصیه می شود، همانطور که خوردن غذاهای “گرم کننده” مانند مرغ، زنجبیل، غلات کامل، بامبو و قارچ توصیه می شود. روش های تقویت سلامتی

طب سوزنی چه می کند؟

6. مراقب سلامت روان خود باشید

ارتباط ذهن و بدن جزء حیاتی چی است. اگر سلامت روانی شما نامتعادل باشد، بدن شما نیز متعادل خواهد شد. مراقبت از سلامت روان شما به اندازه مراقبت از سلامت جسمی شما مهم است. اگر اضطراب یا افسردگی دارید – یا فکر می کنید ممکن است – داشته باشید، برای مشاوره با یک متخصص سلامت روان مشورت کنید.

علاوه بر این، برخی از استراتژی‌های ذکر شده در بالا، مانند طب سوزنی، ورزش و داشتن خواب آرام کافی، می‌توانند به شما در مدیریت سلامت روان کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که ارتباطات اجتماعی قوی و مثبت را نیز حفظ می کنید، زیرا تنهایی می تواند باعث طیفی از علائم جسمی منفی مانند افزایش التهاب و سطوح بالاتر هورمون های استرس شود.

نتیجه

اگر از نظر ذهنی یا جسمی بهترین احساس را ندارید، ممکن است عدم تعادل در چی شما در محل کار باشد. مراقب باشید که خوب غذا بخورید، خوب بخوابید و خوب نفس بکشید تا “انرژی حیاتی” خود را تقویت کنید و چی خود را به طور موثر جریان دهید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X