روش های طبیعی پاکسازی ریه

طب سنتی شمیم

اکثر آدم‌ها نفس کشیدن را خیلی جدی نمی‌گیرند و آن را کاری غیر ارادی می‌دانند، در صورتی که پاکسازی ریه می‌تواند بخشی از برنامه‌ی خود مراقبتی فرد باشد.

ریه ها، یک عضو تنفسی ضروری هستند که وظیفه آن ها ورود اکسیژن به بدن و خارج کردن دی اکسید کربن، پس از مصرف اکسیژن است. از آن جا که هرگز ریه های ما آرام و قرار ندارند و هر لحظه در حال کار کردن هستند، سم زدایی و پاکسازی کردن آن ها نیز اهمیت زیادی دارد. پاکسازی ریه ها به صورت منظم باعث می شود که این اندام به درستی کار کند.

پاکسازی ریه ها کمک می کند سم از روی پوشش های ظریف تنفسی ریه ها و مسیرهای تنفسی که اغلب از تجمع مواد زیست محیطی، موجودات مضر و تحریک کننده ها پوشیده می شوند، پاک شود.

پاکسازی ریه ها باعث می شود عملکرد کلی ریه بهبود یابد و تورم و التهاب را کاهش می دهد و موجب افزایش قدرت ریه ها می شود. علاوه بر این، پاکسازی ریه ها کمک می کند تا موکوس و خلط از مسیرهای تنفسی پاک شده و گردش خون به ریه ها بهبود یابد.

ریه های انسان یک فیلتر طبیعی در برابر آلودگی ها هستند که بدن را از عفونت های مختلف و آلودگی هوا محافظت می کنند. به همین دلیل است که گفته می شود ریه های سالم، کلید داشتن یک زندگی شاد هستند.

سیستم تنفسی ممکن است به دلیل مواد مضر موجود در هوایی که هر روز تنفس می کنیم، آلوده شود؛ سرفه خفیف، درد قفسه سینه و تنگی نفس از جمله علائم هشدار دهنده ی ابتلا به بیماری های شدید ریوی مانند آسم، برونشیت مزمن و آمبولی ریوی هستند

از آنجایی که ریه ها در معرض عوامل مضر خارجی قرار می گیرند، اهمیت دارد که فرد چه غذایی را انتخاب می کند که برای پاکسازی ریه ها مفید است و خطرات این بیماری را کم می کند. در ادامه روش های طبیعی پاکسازی ریه را بیان می کنیم:

پاکسازی ریه ها با پیاز

پیاز یکی از درمان های شگفت انگیزی است که باعث پیشرفت سلامت ریه ها می شود ،به ویژه اینکه افراد سیگاری به دلیل جذب سموم ترکیبات دخانیات نیاز بیشتری به این کار دارند. پیاز اثر خلط آور داشته و باعث شل شدن عضلات راه های تنفسی و افزایش جریان هوا به ریه ها می شود. به این ترتیب که از حفره ی دهان التهاب زدایی می کند و به دفع بخشی از عناصر آسیب رسان و بیماری زا کمک می کند.

آب

آب درتمام طول زندگی اهمیت دارد . نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند فواید زیادی برای کل بدن از جمله ریه ها داشته باشد. بنابراین باید روزانه حداقل 4 لیوان بزرگ آب نوشید و خود را هیدراته کرد. علاوه بر کمک به هضم و دیگر عملکردهای بدنی، به شل شدن مخاط که ممکن است ریه ها را مسدود کنند کمک می کند. طبق مطالعه ای دی هیدراته شدن می تواند باعث سفتی مخاط شده و در نتیجه منجر به مشکلات ریوی، دشواری در تنفس و ریسک بالاتر عفونت شود.
سیستم تنفسی ممکن است به دلیل مواد مضر موجود در هوایی که هر روز تنفس می کنیم، آلوده شود؛ سرفه خفیف، درد قفسه سینه و تنگی نفس از جمله علائم هشدار دهنده ی ابتلا به بیماری های شدید ریوی مانند آسم، برونشیت مزمن و آمبولی ریوی هستند

روغن زیتون

یکی دیگر از روش های پاکسازی ریه ها استفاده از روغن زیتون می باشد. چربی های اشباع شده در روغن زیتون برای پوست، مو، قلب و ریه ها مناسب هستند. در حقیقت، روغن زیتون ممکن است با خطرات افزایش فشار خون و آسیب رگ های خونی که می تواند میزان اکسیژن را کاهش دهد، مبارزه می کند و باعث تند شدن ضربان قلب و تنفس سخت تر می شود.

ترک دخانیات

بهترین راه پاکسازی ریه ها ترک سیگار است. نیکوتین و دود تنباکو مانع عملکرد صحیح ریه ها می شوند و فرد را در معرض عفونت های ریه ای و سرطان قرار می دهند.

بی شک ریه افراد سیگاری از افراد غیر سیگاری بیشتر آسیب می بیند. محققان دریافته اند افرادی که بیشتر از 5 سال سیگار میکشند، بیشتر دچار برونشیت و سرفه میشوند.

روغن کرچک

برای پاکسازی ریه ها می توانید از بسته روغن کرچک خانگی استفاده کنید. بسته روغن کرچک باعث دفع ضایعات می شود و سبب می شود تا سموم از ریه ها و همچنین دستگاه گوارش و کبد بیرون رانده شوند. این کار حتی التهاب را کاهش می دهد و گردش خون لنفاوی را بهبود می بخشد.برای استفاده از روغن کرچک،دو یا سه عدد نوار پارچه ای پشمی را در یک فنجان روغن کرچک گرم خیس کنید. این دستمال ها را روی یک ورق پلاستیکی بزرگ قرار دهید و سپس این پلاستیک را از سمتی که پارچه ها روی پوست قرار بگیرند، بر روی سینه و جایی که ریه ها وجود دارد بگذارید و صبر کنید این پد ۱ تا۲ ساعت روی ریه بماند. در نهایت، نوار را بردارید و بدن خود را با آب گرم بشویید. برای تاثیر پذیری بیشتر در پاکسازی ریه ها بهتر است هفته ای دوبار این کار را انجام دهید.

زنجبیل

افراد می توانند از زنجبیل نیز برای سم زدایی و پاکسازی ریه ها استفاده کنند. این گیاه ترکیبات شیمیایی زیادی دارد که به راحتی کارکرد ریه ها را با حذف آلودگی ها موجود در هوا بهبود می دهد. زنجبیل گردش خون را نیز بهبود می بخشد. زنجبیل حتی می تواند در درمان سرطان ریه موثر باشد.برای استفاده از نجبیل هم می توانید یک قاشق چای خوری زنجبیل ریز ریز شده را در یک یا یک و نیم فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید این گیاه به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب بجوشد،بعد از صاف کردن چای کمی آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید افرادی که داروهای قلبی یا فشار خون بالا مصرف می کنند، باید از خوردن بیش از حد زنجبیل اجتناب کنند.

سیر

یکی دیگر از راه های پاکسازی ریه ها استفاده از سیر می باشد. مصرف سیر خام می تواند به عنوان یک عامل محافظت در برابر سرطان ریه ، حتی برای افراد سیگاری باشد. حتی افراد سیگاری می توانند با خوردن سیر خام دو یا چند بار در هفته خطر ابتلا به سرطان ریه را در خود کاهش دهند.سیر خواص ضد التهابی دارد و با عفونت های بدن مبارزه می کند.برای استفاده از سیر می توان یک ترکیب خانگی درست کرد و با مصرف ان به پاکسازی ریه ها پرداخت. برای تهیه این ترکیب به 10 حبه سیر ، سه شاخه آویشن تازه و مقداری روغن زیتون نیاز داریم. حبه های سیر را در هاون بکوبید تا به صورت خمیر درآید. سپس برگ های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید و روی آن روغن زیتون بکر بریزید به طوری که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب یک شب کامل بماند.

همچنین می توان با استفاده از سیر و شربت زنجبیل یک ترکیب خانگی دیگر برای پاکسازی ریه ها آماده کرد. تأثیر اصلی این داروی خانگی ناشی از میزان بالای آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات سم‌زدا و ضدالتهاب آن است. خواص موجود در ترکیبات دیگر باعث می‌شود که اثرات سیر چند برابر شود. چون پیاز، زنجبیل و زردچوبه نیز حاوی خواص ضدویروسی هستند و قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برند. این مواد غذایی همچنین باعث دفع مواد زائد تجمع یافته در ریه‌ها می‌شوند.

برای تهیه این ترکیب به مقداری آب ،شکر ، نیم کیلو پیاز ؛یک تکه ریشه‌ی زنجبیل تازه، یك قاشق چای‌خوری زردچوبه و سه جبه سیر له شده نیاز داریم.

برای تهیه این ترکیب آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیازهای پوست کنده را اضافه کرده و هم بزنید. زنجبیل و سیرهای له شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید اجازه دهید آب ترکیب به نصف برسد. سپس ترکیب را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید شربت به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید. می‌توانید هر روز صبح به صورت ناشتا یک قاشق غذاخوری از این ترکیب میل کنید. می‌توانید این شربت را در آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. دو هفته‌ی مداوم از این شربت استفاده کنید و سپس یک هفته استراحت کرده و دوباره شروع کنید.

چای گل ماهور

برگ‌ها و گل‌های ماهور توسط گیاه شناسان برای پاکسازی ریه و درمان انواع بیماری‌های تنفسی از جمله آسم، سرفه، برونشیت، و بیماری ریوی استفاده می‌شود. مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن نایژه‌ها را سم‌زدایی می‌کند و تسکین می‌دهد و خلط آور طبیعی کارامدی به حساب می‌آید.

برای تهیه داروی خانگی پاکسازی ریه با استفاده از چای گل ماهور ،به دو قاشق چایخوری برگ گل ماهور ، یک قاشق چایخوری نعناع فلفلی خشک شده، یک تا دو قاشق چایخوری عسل نیاز داریم.

طب سنتی شمیم🌱

ارائه دهنده کلیه محصولات و خدمات درمانی سنتی و طبیعی

محصولات طب سنتی شمیم

طب سنتی کرج

بهترین متخصص طب سنتی کرج

دکتر طب سنتی کرج

مرکز درمانی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی تخصصی زیبایی طب سنتی و طب سوزنی فارغ التحصیل از مالزی با پروانه طبابت در استان البرز از سال ۹۷ با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌ های زیبایی رفع بیماری های فشار خون دیابت کبد چرب مشکلات کمر درد.شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان کرجی و دیگر مراجعین میهمان از شهرستانها از بدست آورد.

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان در خرید محصولات به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

تماس با مرکز طب سنتی شمیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X