فواید روغن های ضروری در طب سنتی کرج را بخوانید

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

فواید روغن های ضروری در طب سنتی کرج را بخوانید

روغنهای ضروری در طب سنتی کرج

رزماری

این گیاه به دلیل خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است. وقتی صحبت از سلامت پوست می شود، دفاع اکسیداتیو طبیعی رزماری ممکن است به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک کند.

رزماری به عنوان اسانس نیز موجود است.

یک مطالعه در سال 2014 نتایج قابل توجهی را طی هفت روز پس از استفاده از اسانس رزماری در دوزهای 10 میلی گرم بر کیلوگرم نشان داد. رزماری همچنین ممکن است با افزایش گردش خون و کاهش التهاب کلی به پوست شما کمک کند. بیشتر فواید آن مربوط به عصاره الکل برگها است.

لیمو

این آنتی اکسیدان قوی سرشار از ویتامین C است. اغلب در محصولات ضد پیری بدون نسخه یافت می شود. طبق یک مطالعه در سال 2017، اسانس لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی بود. با این حال، پس از استفاده از لیمو یا روغن‌های ضروری دیگر مرکبات، مراقب باشید که پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

کلاری سیج

مریم گلی نوعی درختچه همیشه سبز است. مریم گلی کلاری، پسر عموی مریم گلی سنتی، هم از نظر طعم و هم در مصارف دارویی متفاوت است. این گیاه از نظر طعم و بوی شیرین تر است. طبق یک مطالعه در سال 2016، مریم گلی دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به جلوگیری از آسیب DNA و پروتئین کمک کند.

این ممکن است به مزایای ضد پیری در هنگام استفاده بر روی پوست ترجمه شود. مریم گلی کلاری دارای اثرات ضد میکروبی نیز می باشد.

اسانس هویج وحشی

این سبزی ریشه دار خواص نهفته ای در دانه های خود دارد. به عنوان مثال، دانه هویج در گذشته به عنوان شل کننده عضلانی و به عنوان یک داروی کاهش قند خون استفاده می شده است. مطالعه‌ای در سال 2012 بر روی اثرات موش‌ها نشان داد که دانه هویج همچنین دارای خواص محافظتی از کبد است. نویسندگان یک مطالعه در سال 2014 همچنین به فعالیت آنتی اکسیدانی در روغن اشاره کردند.

چیزی را برای صاف کردن، مرطوب کردن و جوانسازی انتخاب کنید:

هنگامی که صحبت از خطوط ظریف و چین و چروک می شود، رطوبت شاید یکی از مهم ترین مزایای روغن های ضروری باشد.

رطوبت به حبس آب در پوست شما کمک می کند. با افزایش سن، سطح طبیعی رطوبت شما کاهش می یابد. محصولات مرطوب کننده، مانند روغن های ضروری، می توانند کمک کنند. پوست مرطوب شده مناسب می تواند به بهبود کلی چهره شما کمک کند.

هنگامی که پوست شما تعادل رطوبت مناسبی داشت، باید به مرور زمان صاف تر شود. مرطوب نگه داشتن پوست شما همچنین می تواند گردش سلولی پوست را افزایش دهد. این می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

گل سرخ

گل رز یکی از محبوب ترین گل ها در جهان است. از گونه های خاصی نیز استفاده دارویی می شود.

عصاره گل سرخ دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی بالقوه است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که روغن گل رز باعث کاهش درد و اضطراب می شود. این عصاره ممکن است به ویژه در بازسازی و تجدید سلول های پوست مفید باشد، فرآیندی که برای جلوگیری از کدر شدن پوست مهم است.

روغن گل رز همچنین دارای اثرات ضد التهابی است که ممکن است به کاهش قرمزی و ظاهری پوست کمک کند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

چوب صندل

روغن چوب صندل از دیرباز به دلیل اثرات ضد التهابی آن شناخته شده است و به همین دلیل برای بیماری های پوستی مرتبط استفاده می شود.

به عنوان یک اسانس، چوب صندل همچنین دارای خواص مرطوب کنندگی به دلیل نرم کننده های طبیعی است که به حفظ آب در پوست شما کمک می کند. آنها همچنین می توانند با عمل به عنوان یک پرکننده، ظاهر چین و چروک را کاهش دهند. روغنهای ضروری در طب سنتی کرج

اثرات قابض چوب صندل همچنین می‌تواند باعث تقویت سلول‌های پوست شود که به مرطوب نگه داشتن پوست و عاری از تجمع سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X