آیا استفاده از روغن بادام برای پوست بی خطر است؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

آیا استفاده از روغن بادام برای پوست بی خطر است؟

روغن بادام برای پوست

روغن بادام به طور کلی برای استفاده برای پوست شما بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید در نظر داشت.

اگر به آجیل حساسیت دارید، از روغن بادام برای پوست خود استفاده نکنید.
اگر تا به حال از روغن بادام برای پوست خود استفاده نکرده اید، قبل از استفاده از آن روی صورت خود یک آزمایش پچ انجام دهید.
می‌توانید با مالیدن مقدار کمی روغن بادام به داخل مچ دست یا آرنج خود، پچ تست را انجام دهید. اگر در عرض چند ساعت هیچ نشانه ای از قرمزی، خارش، سوزش یا تورم مشاهده نشد، استفاده از روغن بر روی پوست شما بی خطر است.

چگونه از روغن بادام استفاده کنیم؟

چند روش مختلف برای استفاده از روغن بادام برای صورت وجود دارد.

برخی از افراد دوست دارند از آن به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنند. در واقع، این یک عنصر رایج در بسیاری از محصولات پاک کننده آرایش طبیعی است.

روغن بادام همچنین می تواند در پاک کننده یا مرطوب کننده استفاده شود.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

به عنوان پاک کننده آرایش

برای استفاده به عنوان پاک کننده آرایش، مقدار کمی – به اندازه یک آب نبات M&M – را در کف دست خود بمالید. با استفاده از نوک انگشتان خود، روغن را به آرامی به مناطقی که می خواهید آرایش پاک کنید بمالید.

سپس از پنبه یا آب گرم برای پاک کردن روغن استفاده کنید. در ادامه صورت خود را با پاک کننده مورد علاقه خود بشویید.

به عنوان یک پاک کننده

روغن بادام به عنوان روغن حامل شناخته می شود، به این معنی که توانایی حمل روغن های ضروری دیگر را به عمق پوست دارد.

می توانید روغن بادام را با یک روغن ضروری که برای پوست مفید است، مانند گل رز، اسطوخودوس، شمعدانی رز یا روغن لیمو مخلوط کنید. قبل از مالیدن روی صورت، حتما اسانس را در قسمت داخلی آرنج یا مچ دست خود تست کنید.

چند قطره از اسانس را به هر اونس روغن بادام اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط روغن را روی پوست مرطوب بمالید و با آب گرم بشویید. از آنجایی که این یک پاک کننده روغنی است، ممکن است لازم باشد دو بار آبکشی کنید تا باقیمانده آن پاک شود.

به عنوان یک مرطوب کننده

همچنین می توانید از روغن بادام به عنوان یک روغن مرطوب کننده استفاده کنید.

برای انجام این کار، پوست خود را مانند همیشه بشویید و خشک کنید. سپس، به آرامی مقدار کمی روغن بادام – تقریباً به اندازه نصف یک سکه – را با نوک انگشتان خود به صورت خود بزنید و اجازه دهید جذب پوست شود. اگر از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنید، نیازی به آبکشی ندارید.

خط پایین

روغن بادام هزاران سال است که برای تسکین، نرمی و ترمیم پوست استفاده می شود. به دلیل خواص ضد التهابی و نرم کنندگی و همچنین محتوای مواد مغذی بالای آن، امروزه هنوز هم یک ماده مراقبت از پوست محبوب است.

به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما اگر به آجیل حساسیت دارید، از روغن بادام برای پوست خود استفاده نکنید. اگر تا به حال روغن بادام را امتحان نکرده اید، قبل از استفاده از روغن بادام روی صورت خود یک تست پچ انجام دهید.

اگر مطمئن نیستید که روغن بادام برای پوست شما مناسب است، قبل از استفاده با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X