طریقه استفاده ی روغن های سودمند در طب سنتی در کرج

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طریقه استفاده ی روغن های سودمند در طب سنتی در کرج

روغن های سودمند در طب سنتی در کرج

روغن حامل خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه روغن ضروری را روی پوست خود بمالید، باید آن را در روغن حامل رقیق کنید.

یک روغن حامل می تواند شدت اسانس را کاهش دهد تا پوست شما را تحریک نکند و باعث ماندگاری بیشتر محصول شود و به شما این امکان را می دهد که پول بیشتری دریافت کنید.

روغن های حامل همچنین مزایای مرطوب کنندگی بیشتری دارند که برای هر رژیم پوستی برای مبارزه با چین و چروک کلیدی است. به خواندن ادامه دهید تا در مورد برخی از رایج ترین روغن های حامل بیشتر بدانید تا ببینید کدام یک ممکن است برای شما بهترین باشد.

جوجوبا

گیاه جوجوبا که به‌خاطر بافت مومی دانه‌هایش شناخته می‌شود، از زمانی که برای اولین بار به عنوان یک درمان دارویی عامیانه کشف شد، برای انواع بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. دانه های غنی رطوبت کافی را فراهم می کند و این روغن حامل عالی برای روغن های ضروری است. پوست مرطوب شده مناسب می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند.

روغن جوجوبا همچنین برای موارد زیر استفاده می شود:
  • آکنه
  • التهاب
  • ضایعات پوستی
  • تحریک کلاژن
  • روغن ویتامین E

از نظر تغذیه ای، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. حتی می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. به عنوان یک روغن ضروری، ویتامین E همچنین می تواند به ترمیم پوست به صورت موضعی کمک کند.

محققان مدت‌هاست می‌دانستند که روغن ویتامین E نه تنها به یکنواختی رنگ پوست کمک می‌کند، بلکه ممکن است با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند نیز مبارزه کند. از نظر روغن حامل، ویتامین E این پتانسیل را دارد که اثرات جوان‌سازی روغن‌های ضروری را تقویت کند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

روغن دانه انگور

از نظر تاریخی، یونانیان باستان از این روغن برای اهداف دارویی استفاده می کردند. روغن هسته انگور در حال حاضر به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته NCCIH، این شکل از دانه انگور بیشتر برای التهاب و زخم استفاده می شود. مانند روغن ویتامین E، روغن هسته انگور هم پتانسیل مغذی و هم جوان کننده دارد.

روغن زردآلو

روغن زردآلو، مانند ویتامین E و روغن هسته انگور، ممکن است عناصر اضافی تغذیه و جوانسازی را نیز فراهم کند.

در واقع، روغن زردآلو در حال حاضر دارای سطوح بالایی از ویتامین E است. این روغن از میوه ها ساخته نمی شود، بلکه از دانه های زردآلو ساخته می شود. دانه ها حاوی سطوح بالایی از اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که اسیدهای چرب ضروری برای شفافیت پوست محسوب می شوند.

گزارشی در سال 2019 نشان داد که ترکیب اسیدهای چرب روغن زردآلو باعث جذب خوب و ایده آل برای پوست های خشک می شود. اگر هم چین و چروک و هم پوست خشک دارید، این روغن حامل ممکن است فواید بیشتری داشته باشد.

روغن بادام
روغن بادام از نظر قدرت مشابه به موارد زیر است:

  • ویتامین E
  • زردآلو
  • روغن دانه انگور

مانند این روغن های دیگر، دارای خواص مغذی و جوان کننده نیز می باشد. طبق یک مطالعه در سال 2018، روغن بادام دارای مزایای ضد التهابی قابل توجهی است که در بیماری های پوستی مرتبط مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می شود.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X