چگونه بفهمیم زانو درد ناشی از ستون فقرات است؟

زانو درد ناشی از ستون فقرات

چگونه بفهمیم زانو درد ناشی از ستون فقرات است؟

زانو درد ناشی از ستون فقرات

بسیاری از مردم تصور می کنند زانو درد همیشه ناشی از مشکل در مفاصل زانو است. با این حال، لزوماً چنین نیست. اگر از درد یا ناراحتی زانو رنج می برید، این احتمال وجود دارد که مشکل در ستون فقرات شما علت آن باشد.

پس چگونه متوجه می شوید که درد زانو از ستون فقرات شما ناشی می شود؟ ماهیچه های اطراف زانو به اعصاب پایین ستون فقرات شما متصل هستند، بنابراین اگر این اعصاب تحریک یا فشرده شوند، زانوهای شما ممکن است تحت تأثیر علائمی مانند کمردرد متناوب، سفتی همسترینگ، ضعف در لگن یا چهار ران، و توسعه بونیون روی پاهای شما

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، زانو درد ناشی از ستون فقرات ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

4 نشانه که زانو درد از ستون فقرات شما ناشی می شود

زانودردی که احساس می کنید التهاب یا مشکلی در مفاصل شما نیست، مگر اینکه آسیب ضربه ای به زانوهای خود وارد کرده باشید. به احتمال زیاد، ناراحتی در زانوهای شما نشانه‌ای از علت اصلی است و احتمال زیادی وجود دارد که ستون فقرات شما مقصر واقعی باشد.

در اینجا چهار علامت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا درد زانو شما نشانه ای از بیماری ستون فقرات است یا خیر:

1. درد زانو شما با کمردرد همراه است.

زانو درد همراه با کمردرد ساده ترین علامت برای شناسایی است که نشان می دهد مشکل عمیق تر در ستون فقرات است. حتی اگر کمردرد خفیف باشد یا به سادگی احساس تنش و سفتی داشته باشد، نباید آن را نادیده گرفت زیرا این علائم هر دو به هم مرتبط هستند.

اگر احساس ناراحتی خفیف پشت و زانو را همزمان تجربه کرده اید، به عقب فکر کنید، به خصوص اگر تمایل دارید روز خود را در حالت نشسته سپری کنید. نشستن ارتفاع دیسک ها را در امتداد ستون فقرات کوتاه می کند و با بیرون راندن آب برآمدگی دیسک را افزایش می دهد. فشار روی این دیسک ها در حالت نشسته در مقایسه با زمانی که ایستاده اید کاهش می یابد. اگر در طول روز زیاد می نشینید اما زانو و کمر درد دارید، ممکن است مشکل ستون فقرات شما باشد.

زانوها و پشت شما توسط طناب نخاعی از طریق یک شاخه عصبی که اندام تحتانی را کنترل می کند به هم متصل می شوند. اگر ستون فقرات شما دارای عصب فشرده شده یا دیسک کمر برآمده است، قسمت پایین کمر که شاخه عصب در آن قرار دارد می تواند درد را به سمت زانوها هدایت کند. برای برخی از افراد، به همین دلیل است که آنها فقط متوجه ناراحتی در زانو می شوند اما در پشت نه.

اگر زانو درد حاد یا مزمن را تجربه می کنید، از بدن خود اسکن ذهنی برای ناراحتی در نواحی دیگر انجام دهید – حتی اگر کاملاً نامرتبط به نظر برسد. به پزشک خود در مورد این دردهای دیگر اطلاع دهید تا بتواند به طور کامل تشخیص دهد. زانو درد ناشی از ستون فقرات

زانو درد ناشی از ستون فقرات
زانو درد ناشی از ستون فقرات

 

2. شما در ناحیه همسترینگ خود دچار سفتی هستید.

وقتی برای ورزش آماده می‌شوید و شروع به کشش همسترینگ خود می‌کنید، متوجه می‌شوید که آیا سفتی در آن وجود دارد که با وجود کشش مکرر از بین نمی‌رود؟ اگر چنین است، این یکی از اولین علائم در اندام تحتانی است که نشان می دهد یک مشکل عصبی در کمر شما باعث درد زانو می شود.

همسترینگ گروهی از عضلات است که در پشت ران شما قرار دارند. وقتی این ماهیچه ها سفت هستند، ثبات کمر شما کاهش می یابد. استرس در مفاصل ستون فقرات ایجاد می‌شود و انحنای طبیعی ستون فقرات شما برای تطبیق با نیاز تغییر می‌کند. این تغییرات باعث می شود که کمردرد و سفتی به پایین زانو و ساق پا تابیده شود. وقتی با همسترینگ سفت در اطراف حرکت می کنید، زانوهای شما نمی توانند به درستی کار کنند و ممکن است آسیب ببینند.

سفتی همسترینگ نیز با مشکل کمر مرتبط است. عصب L5 از ستون فقرات کمری حرکت می کند و از طریق عضله همسترینگ بیرونی به عضله دو سر رانی متصل می شود. اگر این عصب تحریک یا آسیب ببیند، همسترینگ ملتهب یا حتی دردناک می شود. زانوهای شما باید در هنگام حرکت برای جبران کشیدگی همسترینگ تنظیم شوند.

پس از چند هفته سفتی همسترینگ، غضروف منیسک در هر مفصل زانو دچار مشکل می شود. بدن شما سلول های بنیادی خود را برای ترمیم آسیب بسیج می کند، اما از آنجایی که تروما ادامه دارد، تورم تا زمانی که مشکل ریشه ای برطرف نشود، باقی می ماند.

3. باسن یا عضلات چهارسر ران شما احساس ضعف می کنند.

چهارگوش شما گروهی از عضلات هستند که در جلوی ران شما قرار دارند. سه ماهیچه پهن و راست ران، ران های شما را به یکی از قوی ترین قسمت های بدن تبدیل می کنند، زیرا به شما اجازه می دهند زانوهای خود را دراز کرده و باسن خود را حرکت دهید.

از طرف دیگر، هر مفصل ران یک مفصل توپ و کاسه است که مسئول تحمل بیشتر وزن بدن شماست. لگن دارای اتصالات رباط زیادی برای ثبات و اتصالات عضلانی است که به کنترل حرکت مفاصل پا و زانو کمک می کند. عضله راست ران از چهار طرف عبور کرده و به باسن متصل می شود، بنابراین اگر مشکلی در عضلات چهارگانه ایجاد شود، باسن شما تحت تأثیر قرار می گیرد.

اکنون اعضای بدن انسان مانند یک زنجیر به هم متصل شده اند. حتی اگر آسیب یا ضربه بزرگی به باسن و چهارسر ران خود تجربه نکرده اید، ممکن است ناگهان احساس کنید که نمی توانید آنها را با قدرت کامل حرکت دهید. این وضعیتی است که ممکن است به دلیل مشکل ستون فقرات ایجاد شود زیرا اعصابی که عملکرد حرکتی چهارگوش را کنترل می کنند بین مهره های ستون فقرات کمری قرار دارند.

اگر آن اعصاب تحریک شوند یا توسط مهره ها گیر کنند، حرکت باسن و چهار ران شما تحت تأثیر قرار می گیرد. ضعف در این نواحی باعث می‌شود که مفاصل زانو سخت‌تر کار کنند و سریع‌تر فرسوده شوند، که توضیح دهنده زانودردی است که ممکن است احساس کنید.

زانو درد ناشی از ستون فقرات
زانو درد ناشی از ستون فقرات

4. روی پاهای شما بونیون شکل می گیرد.

شاید تعجب آور باشد که بشنوید که بون های روی پا و ستون فقرات شما می توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند. ممکن است تعجب کنید که این دو چگونه می توانند به هم متصل شوند و چگونه روی زانوهای شما تأثیر می گذارند. زانو درد ناشی از ستون فقرات

اگر مشکل کمر داشته باشید ممکن است بون یا خار استخوان روی پای شما رشد کند. اعصاب نخاعی L5 و S1 به سمت ماهیچه‌ها حرکت می‌کنند که در داخل و خارج پاهای شما تثبیت می‌شوند. اگر این اعصاب آسیب ببینند، ماهیچه ها ضعیف می شوند و نمی توانند عملکرد موثری داشته باشند. شما نمی توانید مانند حالت عادی راه بروید، بدوید یا بایستید.

هنگامی که این اتفاق می افتد، پاهای شما به سمت داخل می چرخد و قوس ها صاف می شوند تا وزن شما را با لبه داخلی پا تحمل کنند. پرونیشن پا زمانی اتفاق می‌افتد که تاندون اصلی همچنان نامرتب باقی می‌ماند و مفصل انگشتان بزرگ را به‌طور غیر طبیعی کج نگه می‌دارد و فشاری را در مفصل ایجاد می‌کند که در آن بونیون‌ها ایجاد می‌شوند.

فشار ناشی از این حرکت باعث ایجاد کمردرد می شود. هنگامی که ناحیه پشت و پا ضعیف می‌شوند، مفاصل زانو باید سخت‌تر کار کنند و سریع‌تر فرسوده شوند و باعث درد زانو شوند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X