فواید روغن ها از نظر طب سنتی کرج

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

فواید روغن ها از نظر طب سنتی کرج

طب سنتی کرج

شمعدانی

عصاره شمعدانی در گذشته به عنوان درمان سرماخوردگی ممکن مورد مطالعه قرار گرفته است. اثرات ضد التهابی طبیعی شمعدانی ممکن است در درمان سینوزیت و برونشیت مفید باشد. شمعدانی همچنین برای تعادل رطوبت بالقوه و تجدید سلول های پوست در افراد مبتلا به آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است.

یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ ممکن است یک عنصر رایج شناخته شده نباشد، اما به طور گسترده در صنعت عطر استفاده می شود.

یلانگ یلانگ که بومی آسیای ساحلی است نیز برای خواص ضد پیری مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق یک مطالعه در سال 2015، روغن های این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به بازسازی پوست کمک کنند.

محققان به طور خاص به توانایی یلانگ یلانگ برای کمک به ترمیم آسیب به پروتئین ها و لیپیدهای پوست پرداختند. آنها فعالیت قابل توجهی در مهار رادیکال های آزاد توسط این آنتی اکسیدان ها پیدا کردند. به دلیل این پتانسیل، شرکت های آرایشی بیشتری یلانگ یلانگ را به محصولات ضد پیری خود اضافه می کنند.

Helichrysum

هلی کریسوم یک گل معطر است که بومی آسیا و آفریقا است. پسر عموی آفتابگردان است. اسانس آن ممکن است خواص تجدید کنندگی داشته باشد که التهاب را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2014 بر روی افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، نشان داد که گل دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است. با این حال، مطالعات بالینی بیشتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی آن مورد نیاز است.

نرولی

اسانس نرولی از گل های درخت پرتقال تلخ تهیه می شود. به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH)، اسانس پرتقال تلخ می تواند به انواع بیماری های پوستی کمک کند. اینها در درجه اول مربوط به عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار و خارش جوک هستند.

برای درمان چین و چروک، نرولی ممکن است به بازسازی خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. همچنین ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد

انار

انار به عنوان یک افزودنی غذایی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، این میوه پیچیده فواید سلامتی متعددی نیز دارد.

طبق یک مطالعه در سال 2014، روغن انار پتانسیل کاهش استرس اکسیداتیو را دارد که منجر به رادیکال های آزاد می شود. همچنین ممکن است به کاهش:

  • التهاب
  • پیری نوری یا لکه های خورشیدی
  • سلول های سرطانی پوست
  • کندر

کندر که بومی خاورمیانه و هند است، اکنون یکی از رایج ترین اسانس ها در سراسر جهان است.

محققان در مطالعه‌ای در سال 2003 دریافتند که روغن کندر ممکن است به کاهش یا جلوگیری از ظهور لکه‌های خورشیدی کمک کند. این می تواند رنگ پوست را بهبود بخشد و همچنین چین و چروک را کاهش دهد. این روغن همچنین ممکن است به تولید سلول های جدید پوست کمک کند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

اسطوخودوس

شاید در مورد فواید روغن اسطوخودوس برای استرس و خواب شنیده باشید. فواید روغن اسطوخودوس برای استرس ممکن است به پوست نیز گسترش یابد. روغن اسطوخودوس به اشکال مختلفی از جمله اسانس موجود است.

استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد می تواند به پوست آسیب برساند. خود گل دارای آنتی اکسیدان هایی برای کمک به مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش استرس کلی است. این اثرات همچنین ممکن است دارای قابلیت تسکین دهنده برای پوستی باشد که استرس دارد و ظاهری کدر دارد.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X