چگونه طب سوزنی برای کمردرد کار می کند؟

چگونه طب سوزنی برای کمردرد کار می کند؟

طب سوزنی برای کمردرد

طب سوزنی یک روش طب سنتی چینی است که پزشکان هزاران سال از آن برای تسکین درد و ارتقای سلامتی استفاده کرده اند. برای انجام این تکنیک، یک متخصص آموزش دیده، سوزن های ریزی را در نواحی خاصی از بدن اعمال می کند تا جریان انرژی را القا کند و درد را تسکین دهد.

این فرآیند می تواند باعث آزاد شدن مواد شیمیایی تسکین دهنده درد شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. مطالعات تصویربرداری از مغز افراد در هنگام دریافت طب سوزنی نشان داده است که این روش به آرام کردن حسگرهای بیش فعال درد کمک می کند.

اثرات طب سوزنی بر دردهای مزمن می تواند طولانی مدت باشد. در بررسی 29 کارآزمایی بالینی که شامل افراد مبتلا به سردرد یا درد در ناحیه کمر، گردن، شانه یا زانو بود، 90 درصد منبع مورد اعتماد از 17922 شرکت‌کننده گزارش کردند که حداقل 12 ماه پس از درمان‌های طب سوزنی، تسکین درد ادامه داشته است.

علاوه بر این، این تکنیک معمولاً عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد نمی کند، که شایع ترین آن درد و خونریزی در محل وارد کردن سوزن است.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

طب سوزنی چه شرایط دیگری را می تواند درمان کند؟

متخصصان طب سوزنی از طب سوزنی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کنند. نویسندگان مقاله ای در سال 2019 تخمین زدند که حدود 37000 متخصص طب سوزنی دارای مجوز در حال حاضر در ایالات متحده فعالیت می کنند.

طبق گفته آکادمی طب سوزنی پزشکی آمریکا، طب سوزنی می تواند به تسکین علائم شرایط زیر کمک کند:

سرطان
آلرژی
افسردگی
اضطراب
یبوست و اسهال
سردرد
درد
اختلالات زنان و زایمان

با این حال، برای بسیاری از این شرایط، تحقیقات قابل توجهی برای حمایت از طب سوزنی به عنوان یک درمان موثر وجود ندارد. اگرچه پزشکان ممکن است از این روش برای درمان سایر شرایط استفاده کنند، Medicare فقط استفاده از آن را برای درمان کمردرد پوشش می دهد.

کدام خدمات تحت پوشش دیگر می تواند کمردرد را برطرف کند؟

Medicare برخی از خدمات را برای درمان کمردرد، مانند ماساژ درمانی، پوشش نمی دهد. با این حال، برخی از خدمات را پوشش می دهد که به درد کمر می پردازند، از جمله موارد زیر.

مراقبت های کایروپراکتیک

Medicare خدمات کایروپراکتیک را در صورت درمان سابلوکساسیون پوشش می دهد. سابلاکساسیون زمانی است که ناهماهنگی استخوان‌های ستون فقرات، فشار یا فشار بیشتری بر روی اعصاب پشت وارد می‌کند و باعث درد می‌شود.

Medicare قسمت B مراقبت های کایروپراکتیک را برای سابلوکساسیون تا مقدار مجاز پوشش می دهد. فرانشیز قسمت B در کنار 20% بیمه همگانی استاندارد اعمال می شود.

فیزیوتراپی

Medicare هزینه فیزیوتراپی ضروری پزشکی را به صورت سرپایی پرداخت می کند.

پزشک ممکن است فیزیوتراپی را برای تقویت و کشش عضلات پشت برای کاهش تنش و درد توصیه کند. فرانشیز قسمت B و بیمه مشترک اعمال می شود.

blank
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
Medicare برخی از درمان‌های کمردرد را پوشش نمی‌دهد، از جمله:

ماساژ درمانی
هومیوپاتی
لیزر درمانی سرد
درمان های کایروپراکتیک که شامل دستکاری ستون فقرات نمی شود

خلاصه

طب سوزنی یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه مدیکر گاهی اوقات پوشش خود را برای درمان برخی شرایط در پاسخ به تحقیقات گسترش می‌دهد.

در حال حاضر، کمردرد مزمن تنها شرایط مورد تایید مدیکر برای درمان طب سوزنی است. با این حال، اکنون یک فرد می تواند با سطح پوشش بالاتری نسبت به قبل از این سرویس استفاده کند.

اگر فردی دارای مزیت Medicare باشد، باید طرح خود را برای شناسایی ارائه دهندگان درون شبکه بررسی کند و تعیین کند که آیا برای جستجوی درمان طب سوزنی به ارجاع پزشک نیاز دارد یا خیر.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X