طب سوزنی یک روش سنتی چینی است:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طب سوزنی یک روش سنتی چینی است

طب سوزنی در کرج

طب سوزنی یک روش سنتی چینی است که برای تسکین برخی شرایط و علائم سلامتی مانند درد استفاده می شود. یک متخصص طب سوزنی سوزن های فولادی بسیار نازکی را در چندین “نقطه طب سوزنی” وارد پوست بیمار می کند. سوزن‌ها انرژی بدن یا چی را دوباره متعادل می‌کنند و بدن را وادار می‌کنند تا مواد شیمیایی طبیعی را برای مبارزه با بیماری یا علامت آزاد کند.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی درمانی است که با استفاده از سوزن های فولادی بسیار نازک وارد پوست می شود تا نقاط خاصی از بدن را تحریک کند. هدف از بین بردن بیماری یا علامتی مانند درد است. این عمل از طب سنتی چینی می آید. مطالعات علمی اثربخشی آن را برای برخی شرایط تایید کرده است.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

طب سوزنی چه شرایطی را درمان می کند؟

طب سوزنی می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را درمان کند. اغلب افراد از آن برای تسکین دردهای مزمن (طولانی مدت) استفاده می کنند، مانند:

  • آرتروز.
  • کمر درد، گردن درد یا درد عضلانی.
  • سردرد و میگرن.
  • زانو درد.
  • گرفتگی های قاعدگی.
  • آسیب های ورزشی

سایر شرایطی که طب سوزنی ممکن است کمک کند عبارتند از:

  1. عوارض جانبی سرطان و درمان سرطان
  2. درد صورت و سایر ناراحتی های عصبی.
  3. مشکلات سیستم ایمنی.
  4. ناباروری.
  5. سندرم روده تحریک‌پذیر.
  6. یائسگی و گرگرفتگی.
  7. ناراحتی های بارداری
  8. اختلالات فشاری مکرر و سندرم استفاده بیش از حد.

آیا طب سوزنی انواع مختلفی دارد؟

طب سوزنی‌هایی که از اصول سنتی و باستانی چین پیروی می‌کنند، منحصراً بر هدایت جریان چی (تلفظ «چی») یا انرژی در بدن تمرکز می‌کنند. سایر پزشکان از طب غربی استفاده می کنند و از سوزن ها برای تحریک سیستم های بدن استفاده می کنند. بسیاری از متخصصان طب سوزنی از ترکیبی از هر دو روش استفاده می کنند.

یکی دیگر از روش های طب سوزنی درد میوفاشیال را درمان می کند. این وضعیت رایج عضلات و بافت همبند آنها را درگیر می کند. هنگامی که عضلات تحت فشار، فشار یا آسیب قرار می گیرند، اغلب نقاط ماشه ای را تشکیل می دهند – گره های سفت و دردناک. نقطه ماشه ای در یک عضله می تواند درد را در ناحیه دیگری از بدن ایجاد کند (درد ارجاع شده).

متخصصان طب سوزنی می توانند از درمان نقطه ماشه ای برای کاهش درد میوفاسیال استفاده کنند. آنها نقاط خاصی از بدن را برای تسکین درد تحریک می کنند.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

طب چینی انرژی را که در بدن جریان دارد چی می نامد. پزشکان چینی معتقدند اختلالات چی باعث عدم تعادل در انرژی بدن می شود که منجر به بیماری می شود.

هدف برخی از انواع طب سوزنی ایجاد تعادل مجدد چی با سوزن هایی است که نقاط طب سوزنی (نقاط طب سوزنی) را در سراسر بدن لمس می کنند. صدها نقطه طب سوزنی در بدن در امتداد 14 نصف النهار اصلی وجود دارد که به آنها کانال های حامل انرژی نیز گفته می شود.

سوزن ها سیستم های موجود بدن را تحریک می کنند تا:

به یک بیماری یا علامت واکنش نشان دهید.
تعادل بدن را دوباره برقرار کنید.
مواد شیمیایی طبیعی مانند اندورفین، مسکن‌های طبیعی بدن، و انتقال‌دهنده‌های عصبی، مواد شیمیایی که تکانه‌های عصبی را کنترل می‌کنند، آزاد کنید.

در طول درمان طب سوزنی چه اتفاقی می افتد؟

در اولین قرار ملاقات، متخصص طب سوزنی در مورد وضعیت شما با شما صحبت خواهد کرد. سپس ارائه دهنده بدن شما را برای مناطقی که به طب سوزنی واکنش نشان می دهد بررسی می کند. متخصص طب سوزنی سوزن ها را به نقاطی از پوست شما در سراسر بدن وارد می کند.

سوزن ها استریل، یکبار مصرف و به نازکی موی انسان هستند. یک متخصص طب سوزنی سوزن ها را در اعماق مختلف، از کسری از یک اینچ تا چند اینچ وارد می کند. سوزن ها برای چند دقیقه یا تا 20 دقیقه داخل آن می مانند.

طب سوزنی چه حسی دارد؟

ممکن است با هر سوزن یک سوزش کوچک احساس کنید. دردناک‌تر از احساسی است که هنگام دریافت واکسن یا خون‌گیری احساس می‌کنید. سوزن های طب سوزنی بسیار نازک تر از سوزن های طبی هستند و جامد هستند و توخالی نیستند.

سوزن ها ممکن است برخی از احساسات عضلانی مانند درد مبهم یا گزگز ایجاد کنند. زمانی که احساس سنگینی یا بی‌حسی شدید می‌کنید، پزشک از شما می‌خواهد که گزارش دهید. این احساسات معمولاً به این معنی است که درمان مؤثر است.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X