آیا طب سوزنی درمان معجزه آسایی برای همه چیز است؟

فواید طب سوزنی

آیا طب سوزنی درمان معجزه آسایی برای همه چیز است؟

فواید طب سوزنی

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

طب سوزنی ترسناک به نظر می رسد، اما شواهدی وجود دارد که می تواند کمک کند.
اگر در درمان جامع به عنوان یک نوع درمان تازه کار هستید، طب سوزنی می تواند کمی وحشتناک به نظر برسد. فشار دادن سوزن به پوست شما چگونه می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند؟ این به درد نمی خورد؟

خوب، نه، قطعاً این روش آشکارا دردناکی نیست که ممکن است تصور کنید، و با توجه به اینکه بیش از 2500 سال است که منبع مورد اعتماد مورد مطالعه و تمرین قرار گرفته است، به نظر می رسد که علاقه مندان به طب سوزنی می توانند به طور جدی به چیزی فکر کنند. برخی افراد به طب سوزنی سوگند یاد می کنند و از آن به عنوان “معجزه” برای بهبود کیفیت زندگی خود یاد می کنند زیرا گفته می شود که می تواند همه چیز را از افسردگی و آلرژی گرفته تا تهوع صبحگاهی و گرفتگی عضلات را درمان کند.

اگر به سخنان جانبازان گوش دهید، درمان خاردار تقریباً مانند یک درمان فوق العاده به نظر می رسد – اما آیا اینطور است؟ بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی در کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، فواید طب سوزنی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یک رویکرد مبتنی بر طب باستانی چینی برای درمان انواع شرایط با تحریک نقاط خاصی روی پوست با سوزن است. پل کمپیستی، متخصص طب سوزنی دارای مجوز ام اس در طب سنتی شرقی، توضیح می دهد: «[طب سوزنی] یک روش کم تهاجمی برای تحریک نواحی غنی از اعصاب سطح پوست به منظور تأثیر بر بافت ها، غدد، اندام ها و عملکردهای مختلف بدن است. ” فواید طب سوزنی

Kempisty می‌گوید: «هر سوزن طب سوزنی یک آسیب کوچک در محل وارد کردن بدن ایجاد می‌کند، و اگرچه آنقدر خفیف است که ناراحتی کمی ایجاد کند، اما سیگنال کافی است تا بدن بداند که باید پاسخ دهد.» این پاسخ شامل تحریک سیستم ایمنی، تقویت گردش خون در ناحیه، بهبود زخم و تعدیل درد است. تحقیقات معاصر در مورد طب سوزنی عمدتاً بر این نظریه استوار است.

فواید طب سوزنی
فواید طب سوزنی

پیشنهاد مطالعه: مرطوب کردن پوست به پیشگیری از بیماری های مرتبط با افزایش سن چگونه کمک می کند؟


فلسفه پشت طب سوزنی چیست؟

فلسفه چینی پشت طب سوزنی کمی پیچیده تر است، زیرا این عمل باستانی به طور سنتی مبتنی بر علم و پزشکی نیست. «آنها معتقد بودند که بدن انسان از نیروی حیات بخش نامرئی پر شده و متحرک است که آن را «چی» (تلفظ «چی») می نامیدند و زمانی که چی به خوبی در جریان بود و به همه مکان های مناسب می رفت، آنگاه فرد سلامت روحی و جسمی خوبی را تجربه کنند. کمپیستی می‌گوید: زمانی که چی به‌طور نادرست (مسدود یا ناقص) جریان داشت، منجر به بیماری می‌شد.

مفهوم چی وجود ندارد – آن را به عنوان عملکرد درونی طبیعی بدن خود در نظر بگیرید. گاهی اوقات هنگام احساس استرس یا اضطراب بیشتر مستعد بیماری هستید. هنگامی که شما آرام و سالم هستید، بدن شما از نظر فیزیکی نیز آن را منعکس می کند. به هر حال، خلق و خو، سلامت روانی و رفاه عمومی شما بر سلامت جسمانی شما تأثیر می گذارد. بنابراین، طب سوزنی با هدف کمک به افراد در دستیابی به تعادل، یا چی، و در نتیجه تسکین بسیاری از بیماری ها انجام می شود. فواید طب سوزنی

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X