هفت سوال مهم که باید از فیزیوتراپیست خود بپرسید؟

فیزیوتراپیست در کرج

هفت سوال مهم که باید از فیزیوتراپیست خود بپرسید؟

فیزیوتراپیست در کرج

درمان

برای افرادی که هرگز نزد فیزیوتراپیست (PT) نرفته اند، اولین ویزیت می تواند کمی ترسناک باشد! در اینجا شما ممکن است درد داشته باشید و به دلیل آسیب دیدگی خود ضعیف شده اید، و کسی که هرگز ندیده اید از شما سؤالات مفصلی می پرسد.

یک فیزیوتراپیست (و همچنین بسیاری دیگر از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی) برای درک بهتر مشکل شما و اینکه چگونه می توانند به شما کمک کنند تا شما را بهتر کرده و به زندگی به روشی که می خواهید بازگردید، سوالاتی می پرسد. درمانگران یک گفتگوی باز و مشارکت فعال شما را در توانبخشی خود تشویق می کنند. ما نمی خواهیم همه صحبت ها را انجام دهیم! این پست بر روی 7 سوال ضروری برای پرسیدن از فیزیوتراپیست خود در اولین قرار ملاقات متمرکز خواهد بود که در شرایط مختلف قابل استفاده است.

چه بلایی سرم آمده است/چرا درد می کشم؟

یک سوال مهم همه می خواهند بدانند مشکل چیست و چه کاری می توان برای رفع آن انجام داد. روشی که درمانگر شما به این سوال پاسخ می‌دهد می‌تواند به القای اعتماد به دانش درمانگر شما کمک کند و به رفع هر گونه ترس ناشی از جستجوهای اینترنتی یا توضیح بیش از حد فنی از پزشک کمک کند. علاوه بر اینکه از شما در مورد مشکلتان می پرسد، PT آزمایشات و اقدامات مختلفی را برای ارزیابی وضعیت شما انجام می دهد، از جمله برنامه و اهدافی برای بهبود شما.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپیست در کرج  فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، فواید فیزیوتراپی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

 

چگونه این اتفاق افتاد و چگونه می توانم آن را برطرف کنم؟

اولین سوال متوجه «چی» شد، این سؤال می‌تواند به «چرا» کمک کند. دانستن علت اصلی یک مشکل می تواند به جلوگیری از عود و همچنین ترویج یک سبک زندگی سالم کمک کند. شاید شما در محل کار وضعیت بدنی نامناسبی دارید و باعث سردرد شما شده است. یا شاید استفاده از تکنیک های ضعیف بلند کردن در طول حرکت اخیر کمر شما را بیرون انداخته باشد. اگر آسیب حاد یا مزمن دارید، درک چگونگی وقوع آن برای جلوگیری از تکرار آن مهم است.

فیزیوتراپیست در کرج
فیزیوتراپیست در کرج

آیا معمولاً وضعیت من را درمان می کنید؟

این سوال در ایجاد اعتماد به نفس در مهارت های درمانگر شما مفید است. PT می تواند مهارت های پیشرفته ای را در ارزیابی و درمان تعداد زیادی از مشکلات ایجاد کند، به طوری که شما باید بتوانید PT را پیدا کنید که تجربه درمان مشکل خاص شما را داشته باشد. از درمانگر خود در مورد آموزش های پیشرفته ای که دیده اند و در مورد چه زمینه های تخصصی که ممکن است به آن علاقه مند باشند، بپرسید. فیزیوتراپیست در کرج

فیزیوتراپیست‌ها تعداد زیادی از بیماری‌ها را درمان می‌کنند، مدرک‌های پیشرفته دارند و معمولاً دوره‌های آموزش مداوم را در طول حرفه خود دنبال می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از درمانگران گواهینامه های اضافی مانند: متخصص ارتوپدی (OCS)، متخصص خبره مغز و اعصاب (NCS)، متخصص خبره ورزشی (SCS)، درمانگر دست خبره (CHT)، متخصص خبره سالمندان (GCS)، درمانگر خبره لنف ادم ( CLT)، متخصص قدرت و تهویه خبره (CSCS)، کارشناس مجاز ورزش برای بزرگسالان سالخورده (CEEAA)، تشخیص و درمان مکانیکی معتبر (گواهی MDT) ستون فقرات و درمانگر دستی ارتوپدی معتبر (COMT). بسیاری دیگر نیز وجود دارد، پس حتما بپرسید.

از من چه انتظاری داری؟

فقط یک فیزیوتراپیست می تواند به تنهایی در یک کلینیک انجام دهد. این سوال خوبی برای پرسیدن است زیرا به PT نشان می دهد که شما یک شرکت فعال در مراقبت های بهداشتی خود هستید و برای بهتر شدن انگیزه دارید. برخی از پاسخ‌های رایج ممکن است عبارتند از: حضور به موقع و پوشیدن لباس مناسب برای ورزش، اطلاع دادن به درمانگر یا میز جلو در مورد جلسات از دست رفته از قبل، اجرای برنامه ورزشی در منزل طبق توصیه، و استفاده از یخ یا گرما در فرکانس توصیه شده.

چقدر طول می کشد تا حالم بهتر شود؟

پاسخ به این سوال همیشه برای PT که تازه متوجه مشکل شما شده است آسان نیست، اما آنها بسیاری از بیماران دیگر را با مشکلات مشابه شما دیده اند، بنابراین می توانند از این تجربیات استفاده کنند. PT باید یک بازه زمانی تخمینی و تعداد جلسات توصیه شده هر هفته را به شما ارائه دهد. ایده این است که برای دستیابی به اهدافی که PT برای شما تعیین کرده است تلاش کنید. بهبودی شما از آسیب دیدگی زمان می برد و همه با سرعت متفاوتی بهبود می یابند، پس با خودتان صبور باشید.

آیا شما درمانگر من خواهید بود؟ دقیقاً چه کسی هر بار که وارد می شوم با من رفتار می کند؟

کلینیک PT شما باید بتواند قرار ملاقات هایی را با همان درمانگر تنظیم کند. اگرچه به دلیل تضادهای زمان بندی همیشه امکان پذیر نیست، یک PT ثابت به نتایج بهتری برای شما منجر می شود. هر بار دیدن یک درمانگر متفاوت، یا انتقال به دستیار برای انجام یک تمرین روتین، منجر به عدم ارتباط و سردرگمی می شود. اگر یک PT دارای مجوز از شما مراقبت می کند، مطمئن شوید که آنها تکنیک های “دست روی” را با شما انجام می دهند و برنامه شما را بر این اساس پیش می برند. شما باید ارزش مراجعه فوری به فیزیوتراپیست خود را ببینید.

فیزیوتراپیست در کرج
فیزیوتراپیست در کرج

جلسات فیزیوتراپی من چه چیزی را شامل می شود؟

جلسه اول شامل ارزیابی جامع مشکل شما خواهد بود. PT در مورد سابقه پزشکی شما، رویدادهایی که منجر به مشکل شما شده است، آنچه که علائم شما را تشدید می کند و کاهش می دهد، وضعیت شما چگونه بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد و اهداف شما از فیزیوتراپی شما را می پرسد. سپس PT یک معاینه فیزیکی شامل لمس، دامنه حرکت، تست قدرت، ارزیابی تعادل، غربالگری عصبی، و هر آزمایش دیگری که با وضعیت شما مرتبط است انجام می دهد. فیزیوتراپیست در کرج

همه این تست ها به تایید یا رد سایر مشکلات کمک می کند. از تمام این آزمایشات و اقدامات، یک برنامه درمانی تدوین شده و اهداف تعیین می شود. این اهداف ممکن است متفاوت از آنچه به PT گفته اید اهداف خود را داشته باشند، اما باید به این بستگی داشته باشند که می خواهید در زمان پایان درمان چگونه باشید.

پس از آن جلسه اولیه، سپس جلسات درمانی منظم خود را شروع خواهید کرد. این شامل این می شود که PT از شما بپرسد که چه احساسی دارید و آیا تغییراتی در وضعیت شما وجود دارد یا خیر. درمان‌ها باید شامل آموزش تمرین‌هایی باشد که می‌توانید در خانه انجام دهید، و همچنین درمان دستی، تمرین‌های درمانی، تمرین تعادل، روش‌های درد و هر مداخله دیگری که برای آسیب شما مناسب است.

شما باید هر جلسه را طوری ترک کنید که انگار سخت کار کرده اید! اگر علائم شما بدتر است، لطفاً به PT خود اطلاع دهید. ما هرگز نمی خواهیم شما را بدتر کنیم، اما برای ما مهم است که بدانیم چه چیزی به شما کمک می کند و چه چیزی به شما کمک نمی کند!

امیدوارم سوالات بالا مفید باشد. دیدن یک فیزیوتراپیست باید برای شما یک تجربه رضایت بخش و با ارزش باشد. برای شرکت در تمام جلسات خود آماده باشید، سخت کار کنید و اغلب با PT خود ارتباط برقرار کنید. متوجه خواهید شد که یک مدافع سلامت قابل اعتماد، یک قهرمان برای سلامتی و تندرستی خود، یک گوش شنونده دلسوز، و یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی بسیار آگاه و ماهر خواهید داشت. موفق باشید!

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X