تفاوت بین فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

تفاوت بین فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟

فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی

بسیاری از ما در مورد فیزیوتراپیست ها، متخصصان تغذیه، ماساژ درمانگران و مربیان شخصی شنیده ایم. و ما درک بسیار خوبی از کاری که آنها انجام می دهند داریم. با این حال، برای بسیاری از افراد، فیزیولوژی ورزش یک حرفه بهداشتی است که درباره آن چیزی نشنیده اند، یا چیز زیادی درباره آن نمی دانند، و اغلب آن را با فیزیوتراپی اشتباه می گیرند.

فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

هم فیزیوتراپیست ها و هم فیزیولوژیست های ورزشی اهداف نهایی مشابهی در مورد درمان دارند. با این حال، مسیر درمان برای بهبودی متفاوت خواهد بود. هر دو حرفه دارای دامنه متفاوتی از عملکرد هستند که می تواند همپوشانی داشته باشد، بنابراین طبیعی است که سردرگمی وجود داشته باشد.

مهم است که وقتی صحبت از سلامتی شما به میان می‌آید، تحت تأثیر کلمات پر سر و صدا یا ترفندهای اینترنتی قرار نگیرید. هم فیزیولوژیست های ورزشی و هم فیزیوتراپیست ها متخصصان سلامتی هستند که می توانید به آنها اعتماد کنید تا دانش، صلاحیت ها و مهارت های لازم را برای مراقبت از شما و بدن خود داشته باشند. اما به خاطر داشته باشید که درک اینکه کدام حرفه سلامت می تواند به بهترین شکل ممکن به شما کمک کند همیشه مفید است.

آنها هر دو حرفه ای هستند که می توانید به آنها اعتماد کنید، و دامنه فعالیت آنها می تواند تا حدودی همپوشانی داشته باشد، بنابراین تفاوت بین فیزیوتراپی و فیزیولوژی ورزشی چیست؟ و چگونه می دانید چه کسی را ببینید؟

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

تفاوت اصلی بین فیزیوتراپیست و فیزیولوژیست ورزشی چیست؟

ما در مورد هر حرفه به جزئیات خواهیم پرداخت، اما اجازه دهید ابتدا شما را از طریق یک مرور کوتاه راهنمایی کنیم. فیزیولوژیست های ورزشی با استفاده از مداخلات و برنامه های ورزشی بالینی به عنوان روش اولیه خود، بیماران را درمان می کنند. در مقابل، فیزیوتراپیست ها آسیب ها، ناتوانی ها و درد را با درمان عملی و تجویز ورزش ارزیابی، تشخیص، درمان و مدیریت می کنند.

دانستن اینکه آیا باید برای شرایط خود به فیزیوتراپیست مراجعه کنید یا فیزیولوژیست ورزشی می تواند گیج کننده باشد. ما می توانیم به مراحل مختلف چرخه آسیب مراجعه کنیم تا به بهترین نحو تعیین کنیم که کدام حرفه برای درمان شما سودمندتر است. بیایید ابتدا درک بهتری از هر حرفه به دست آوریم، قبل از اینکه به عمق بیشتری در مورد چرخه آسیب بپردازیم.

برای هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X