فیزیوتراپی چیست؟ آشنایی با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چیست؟ آشنایی با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شاخه‌ای از طب فیزیکی و توانبخشی است که اصولاً بر اصلاح یا درمان اختلالات و معلولیت‌ها، ارتقاء توانایی‌های حرکتی، حرکات عملکردی، بهبود کیفیت زندگی و قابلیت تحرک بیمار از طریق معاینه، ارزیابی، تشخیص و مداخله فیزیکی متمرکز می‌باشد.

هدف از درمان‌های فیزیوتراپی، کمک به بیمار در جهت حفظ، بازیابی و یا بهبود توانایی‌های فیزیکی می‌باشد. فیزیوتراپی به افرادی که در نتیجه مصدومیت، بیماری یا معلولیت، دچار آسیب‌دیدگی‌هایی شده‌اند کمک می‌کند تا توانایی حرکت و عملکرد فیزیکی خود را دوباره به دست آورند. همچنین فیزیوتراپی می‌تواند به کاهش خطر وقوع مصدومیت یا بیماری در آینده نیز کمک نماید.


یکی از روش‌های درمانی مورد استفاده و توصیه شده در طب فیزیکی و توانبخشی، درمان‌های فیزیوتراپی است. درمان‌های فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد که نوع مناسب آن برای شما به شرایط عضلانی یا اسکلتی شما بستگی خواهد داشت. درمان‌های فیزیوتراپی اغلب به صورت اختصاصی برای هر بیمار طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود و ممکن است برای فرد دیگری که به همین عارضه دچار شده است، به این شکل نباشد. در واقع برنامه درمانی شما بر اساس مشکلات و اهداف خاص شما به صورت اختصاصی تهیه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می‌توانید با شماره 09126642624  تماس حاصل فرمایید.

لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X