با 3 روش ساده درد را به طور موثر مدیریت کنید؟

مدیریت و کنترل درد

با 3 روش ساده درد را به طور موثر مدیریت کنید؟

مدیریت و کنترل درد

مدت زمان مطالعه: 13 دقیقه

من سالهاست که درد دارم، پس چگونه از شر این درد مزمن خلاص شوم؟

آیا درد واقعی است یا سرم به هم ریخته است؟ اگر تا به حال به این سوالات فکر کرده اید، تنها نیستید. درد برای چندین دهه موضوع تحقیق بوده است. در طول سال ها، ما روش هایی را برای درمان بیماری ها، جراحات و بیماری ها توسعه داده ایم. فقط در زمان‌های اخیر، ما شروع کرده‌ایم تا سطح درد چیست و چگونه درد را مدیریت کنیم. درد واقعی است و فقط زاییده تخیل شما نیست. چند عاملی و پیچیده است.

اگر آن را بهتر درک کنیم، می توانیم یاد بگیریم که آن را مدیریت کنیم، کنترل داشته باشیم و در نهایت یاد بگیریم که بر آن غلبه کنیم. هدف این مقاله روشن کردن درد است و برخی از ابزارهایی که می‌توانیم از آنها برای مقابله بهتر با آن استفاده کنیم.

درد چیست؟

“درد یک تجربه حسی و احساسی ناخوشایند است که با آسیب واقعی یا بالقوه بافت مرتبط است یا شبیه آن است.” اگرچه درد واقعی است، اما درد و آسیب واقعی بافت در واقع 2 چیز جداگانه هستند. درد اساساً پاسخی به یک تهدید درک شده است، صرف نظر از اینکه آیا آسیب بافتی واقعی وجود دارد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر قبلاً توسط یک کتری داغ سوخته اید، بدن شما آن تجربه ناخوشایند را به یاد می آورد و هنگامی که بعداً کتری با بخار خارج می شود که نشان دهنده آب گرم / آب جوش است، این حافظه می تواند باعث درد شود، اگرچه هیچ آسیب واقعی وجود ندارد. به پوست شما سپس در برخورد با کتری داغ بیشتر مراقب هستیم تا از سوختن یا آسیب دیدن پوستمان جلوگیری کنیم.

این به ما می‌گوید که درد در واقع مهم و مرتبط است، زیرا هدفش محافظت از ما در برابر آسیب است. هنگامی که درد در مدت زمان طولانی رخ می دهد، بدن ما نسبت به محرک های مختلف حساس تر می شود و احساس درد را تقویت می کند. این حالتی را ایجاد می کند که در آن درد شدید می تواند حتی با پیش پا افتاده ترین محرک ها ایجاد شود.

به عنوان مثال، تصور کنید که قبلاً در حالی که برای برداشتن چیزی سنگین به جلو خم شده اید، کمر خود را مجروح کرده اید. حتی پس از بهبودی کمر، بدن شما ممکن است هر زمان که به جلو خم می‌شوید با درد واکنش نشان دهد. دوره‌های طولانی درد همچنین می‌تواند سیستم‌های مرکزی بدن را مختل کند و باعث افزایش حساسیت به درد و درد در سایر نواحی بدن نیز شود.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی در کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، مدیریت و کنترل درد ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

درد چگونه ایجاد می شود؟

برای درک اینکه چرا درد در طول حرکات یا رفتارهای خاص وجود دارد، ابتدا باید بفهمیم که یک حرکت یا رفتار چگونه ایجاد می شود. هنگامی که ما یک مهارت جدید را یاد می گیریم، یا درگیر یک کار یا حرکت خاص می شویم، مسیری در مغز ایجاد می شود که اجازه می دهد سیگنالی به بقیه بدن ارسال شود. این مسیر را به عنوان یک گذرگاه یا یک پل و سیگنال را به عنوان اتومبیل تصور کنید.

هنگامی که یک محرک ایجاد می شود، یک گذرگاه تشکیل می شود و اتومبیل ها برای رسیدن به مقصد از این مسیر عبور می کنند. اگر شدت محرک از طریق طول مدت، فرکانس یا جرم افزایش یابد، تعداد خودروهایی که در این گذرگاه حرکت می کنند نیز افزایش می یابد.

بدنه این افزایش در جریان ترافیک را ثبت می‌کند و شروع به ساخت خطوط جدید در امتداد این مسیر می‌کند تا خودروها سریع‌تر و هموارتر به مقصد برسند. به همین دلیل است که با تمرین کردن، تیراندازی به توپ بسکتبال آسان تر می شود. پیانیست ها می توانند قطعات پیچیده را بدون دردسر بنوازند. و چرا ما فوراً آن 1+1=2 را ثبت می کنیم.

با این حال، به دلیل عوامل بی‌شماری، به جای داشتن یک سفر آرام در عرض گذر، اکنون سفر خسته‌کننده و ناخوشایند می‌شود. هنگامی که ما در تلاش برای اجرای یک عمل یا کار خاص هستیم، این به عنوان درد نشان داده می شود. در بخش زیر، ما در مورد برخی از عواملی که تأثیر منفی بر سفر مذکور در عرض گذر می‌گذارند، بحث خواهیم کرد.

مدیریت و کنترل درد
مدیریت و کنترل درد

انجام دادن بیش از آنچه بدن ما در حال حاضر می تواند انجام دهد.

به عنوان مثال، اگر پس از سال ها بی تحرکی، ناگهان دوی 5 کیلومتری را آغاز کردید. این افزایش ناگهانی با افزایش ناگهانی خودروهایی که در مسیر گذرگاه حرکت می کنند نشان داده می شود. هنگامی که جریان ترافیک از سرعتی که با آن خطوط جدید ساخته می شود تجاوز کند، ازدحام در طول مسیر ایجاد می شود. از آنجایی که بدن نمی تواند با افزایش جریان ترافیک مقابله کند، شروع به تشخیص آن به عنوان یک تهدید برای سیستم می کند. از این رو در تلاش برای مهار این جریان ترافیک باعث درد می شود.


پیشنهاد مطالعه: فیزیوتراپی پس از جراحی چقدر موثر است؟


هنگامی که در انجام یک کار خاص مجروح می شویم،

خطوط در گذرگاه ما ترک می خورند و فرو می ریزند و آنها را غیرقابل دسترس می کند. به این ترتیب، موانعی در اطراف این خطوط آسیب دیده برای جلوگیری از ورود خودروها ایجاد می شود که باعث ازدحام در سایر خطوط موجود می شود. این موانع برای ایجاد زمان برای تعمیر خطوط آسیب دیده مهم هستند. در مورد درد مزمن پس از آسیب، این خطوط در واقع ترمیم می شوند، اما موانع برداشته نمی شوند. این امر باعث می‌شود که مجرای آن مدت‌ها پس از بهبودی جراحت مسدود بماند.

باورهای اجتناب از ترس

چیزی که با ترس اتفاق می‌افتد این است که همه اتومبیل‌ها در امتداد گذرگاه بسیار آهسته، احتمالاً بسیار کمتر از حد مجاز سرعت توصیه شده، حرکت می‌کنند. این همچنین باعث ایجاد ازدحام در طول مسیر می شود و تجربه ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. در مورد باورهای اجتنابی، ماشین ها را به معنای واقعی کلمه در حال چرخش در تقاطع گذرگاه تصور کنید تا از ورود به گذرگاه جلوگیری کنند و تا چه حد باعث هرج و مرج می شود.

استرس، تجربیات قبلی، آسیب پذیری عاطفی

آیا تا به حال متوجه شده اید که درد شما زمانی که استرس دارید یا زمانی که حجم کاری شما افزایش می یابد افزایش می یابد؟ بخشی از آن ممکن است به دلیل افزایش نیازهای فیزیکی باشد، اما بخشی از آن ممکن است به دلیل وضعیت روانی یا احساسی به خطر افتاده ای باشد که در آن قرار دارید. در واقع بیشتر شبیه یک تجمع اعتراضی است که در اطراف گذرگاه اتفاق می افتد.

انبوهی از مردم را تصور کنید که در خیابان ها ایستاده اند و تجمعی برگزار می کنند. این افراد قصد ندارند از گذرگاه عبور کنند، اما فضایی را برای سیگنال های واقعی برای عبور از گذرگاه اشغال می کنند. پس از آن، خودروها باید یا در میان ازدحام مردم حرکت کنند، یا می‌تواند منجر به گلوگاه شود و ازدحام ایجاد کند.

هنگامی که بدن ما شروع به ربط دادن این حرکات و وظایف به عنوان یک تجربه منفی یا تهدید کننده می کند، به عنوان پاسخی باعث ایجاد درد می شود تا ما را از درگیر شدن در این وظایف بازدارد.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، مدیریت و کنترل درد ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X