گیاهان دارویی برای تقویت حافظه و بهبود فراموشی

گیاهان دارویی برای تقویت حافظه و بهبود فراموشی

بهترین گیاهان دارویی برای تقویت حافظه و بهبود فراموشی

مویز برای تقویت حافظه به‌عنوان گیاه دارویی مؤثر است

اگر دچار فراموشی زودرس و حتی بلندمدت هستید خوردن و جویدن مویز بسیار توصیه می‌شود. در قدیم که اکثر مردم با روش‌های طب سنتی آشنایی بیشتری داشتند از مویز برای تقویت حافظه برای خردسالان و نوجوانان استفاده می‌کردند. حتی کسانی که پیر هم بودند برای اینکه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنند خوردن مویز را در برنامه میان وعده‌ای خود قرار می‌دادند.
همچنین اگر مزاج سردی دارید و اصولاً کارهای شما خیلی کند و آرام انجام می‌شود می‌توانید برای رفع این مشکلات مویز را در طول روز چندین بار بجوید.

گیاهان دارویی جعفری و آویشن

اگر از مشکلات آلزایمر کوتاه‌مدت، پارکینسون، اضطراب و استرس شدید رنج می‌برید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب استثنایی گیاه آویشن و گیاه جعفری استفاده کنید. استفاده از این 2 گیاه باعث ارتباطات قوی و پرسرعت بین سلول‌ها در مغز می‌شود.

جلوگیری از کندذهنی با سعد کوهی

خیلی از افراد به خاطر کندذهنی دچار مشکلات روحی و آسیب‌های روانی شدیدی می‌شوند. اکثراً به دنبال راهی برای درمان این موضوع و جلوگیری از کندذهنی از داروهای شیمیایی و کارهای بی‌ثمر استفاده می‌کنند. درحالی‌که طب سنتی بهترین راه‌ها را برای این دسته از افراد توصیه می‌کند که تأثیر بسیار بالایی درروند کاهش کندذهنی و فراموشی زودرس دارند.
برای رفع این مشکل طب سنتی توصیه می‌کند که به مدت 6 هفته هرروز صبح و طبق نظر پزشک طب سنتی مقداری سعد کوفی ( پودر سعد کوفی ) را به همراه کمی مویز خشک‌شده و البته پودر زعفران میل کنید. بعد از گذشت این مدت شما اثرات این محلول را متوجه خواهید شد.

گیاه دارویی آویشن برای بهبود حافظه

آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد. همین طبیعت گرم برای تحریک سلول‌های عصبی و مغزی بسیار مفید هست. اکثر متخصص های طب سنتی دم نوش آویشن را به عنوان یک دمنوش گیاهی برای تقویت حافظه پیشنهاد می‌کنند. اگر هم برای مشکلات تنفسی و همچنین آسم دنبال یک دم‌کرده قوی هستید، دم‌کرده آویشن گزینه خوب هست.

مریم گلی مؤثر در بین گیاهان دارویی تقویت حافظه

مهم‌ترین کارایی مریم گلی برای درمان آلزایمر هست. اما چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ آلزایمر در صورتی رخ می‌دهد که انتقال‌دهنده عصبی مغز کاهش پیدا کند. گیاه مریم گلی دقیقاً در همین لحظه وارد عمل می‌شود و اجازه نمی‌دهد که آنزیم مخصوص برای کاهش انتقال‌دهنده عصبی کاری انجام دهد و جلوی آن را می‌گیرد.

اسطوخودوس گیاهی دیگر برای افزایش حافظه

برخی افراد همیشه دچار سردرگمی و عدم کنترل اعصاب و فراموشی زودرس هستند و نمی‌توانند همه‌چیز را در ذهن خود نگه‌دارند. در بعضی‌اوقات هم دچار سردردهای خفیف عصبی نیز می‌شوند. پیشنهاد طب سنتی به شما این است که خشک‌شده گل اسطوخودوس را با کمی پودر کندر و مقداری عسل برای شیرین‌تر کردن آن مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید.

تأثیر عجیب اکلیل در افزایش حافظه

یکی از گیاهانی که تأثیر زیادی در تقویت حافظه دارد رزماری (اکلیل کوهی) است. حتی بوی رزماری برای تقویت حافظه بسیار مؤثر است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که روزی 3 بار از محلول رزماری، عسل و بهارنارنج استفاده کنید. البته باید قبل از آن یک لیوان با گرم هم آماده کرده باشید.
اگر بتوانید عصاره رزماری را تهیه کنید و مصرف کنید می‌توانید یک خون پر از اکسیژن را به مغز و سلول‌های عصبی برسانید. طراوت سلول‌های عصبی باعث عملکرد بهتر بخش عصبی و در سیستم حافظه شما می‌شود.

گیاه نعناع فلفلی برای تقویت حافظه

اگر دوست دارید که یک نوشیدنی خوب و مفید در ابتدای روز و یا در هنگام عصر بنوشید و حس و حال خوبی داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از چای نعناع فلفلی است. نعناع فلفلی بسیار برای تقویت حافظه چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت مفید است. پیشنهاد می‌کنیم که در هفته چندین بار از دم‌نوش نعناع فلفلی بنوشید.

گیاه بابونه برای تقویت حافظه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید از استرس فرار کنید و حتی بعد از یک روز کاری شدید نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید، متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که از بابونه به‌عنوان چای در ساعات پایانی شب استفاده کنید. کاهش اضطراب باعث می‌شود که سلول‌های مغزی بتوانند باقدرت بیشتری کار خود را انجام دهند. افزایش سطح عملکرد سلول‌های مغزی باعث افزایش حافظه و کاهش فراموشی می‌شود.

بهترین در بین گیاهان دارویی تقویت حافظه: جینکو

مهم‌ترین خاصیت گیاه جینکو یا جینکوبیلوبا (برگ این گیاه خواص درمانی دارد) برای تقویت حافظه و افزایش عملکرد و بهبودی سلول‌های مغزی و عصبی است. که باعث حس آرامش و کاهش استرس و افسردگی در فرد می‌شود. اگر در خانواده شما شخص پیری از آلزایمر رنج می‌برد توصیه می‌کنیم با نظر پزشک متخصص، از جینکو کمک بگیرید.

گیاه دارویی برای تقویت حافظه: باکوبا

طبق بررسی و آزمایشی که متخصصان استرالیایی از بین افراد جمع‌آوری کرده‌اند به این نتیجه رسیدند که مصرف گیاه باکوبا تأثیر عجیبی در سلامت روانی و همچنین افزایش سطح تصمیم‌گیری سریع و واکنش‌های سریع داشته است. این نتایج نشان می‌دهد که گیاه باکوبا بسیار برای افزایش قدرت سلول‌های عصبی و همچنین برای تقویت حافظه و بهبود سطح یادگیری افراد در مدت 2 تا 3 ماه مؤثر هست.

کندر یک معجون فوق العاده برای تقویت حافظه در طب سنتی

در احادیث به اهمیت کندر اشاره شده است. کندر خاصیت ضد فراموشی دارد و برای تقویت حافظه توصیه می‌شود. اگر در منزل خود کودکی دارید، حتماً از کندر برای افزایش میزان حافظه و بالا بردن سطح فکری کودک خود از ترکیب عسل و کندر خیس استفاده کنید.


لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید:

صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X