استرس، اضطراب و افسردگی (مقاله اول)

استرس، اضطراب و افسردگی (مقاله اول)

استرس، اضطراب و افسردگی

بیماری های سیستم اعصاب
افسردگی اضطراب و استرس
بیماری های نفسانی یا روح نفسانی

سالیان سال که بشر در کنار دردها و بیماری های جسمی خود پی به نوعی بیماری یا ناتوانی جسمی که در ابتدا منشاء آن را ندانسته مربوط به غضب خدایان یا ورود و وجود موجودات غیر ارگانیک و نفرین ارواح می دانستند و برای درمان آن دست به کارهایی مثل قربانی دادن و یا حرکات و دعاها و مناسک های خاص میزدند.
آنچه در این مقاله و تحقیق در مرکز درمانی طب سنتی شمیم انجام گرفته و مورد نظر و بررسی هست درمان این نوع بیماری ها با رویکرد طب سنتی ایران و نگاهی به دیدگاه طب سنتی چین و طب سوزنی داریم.

در طب سنتی بخش زیادی از بیماری ها که وارد بدن انسان می شوند را ناشی از غذا می‌دانند یا غذای جسمانی یا غذای روحانی ابتدا غذاهای جسمانی:

طب سنتی بر این نظریه قائل هست که غذا در بدن در چهار مرحله وچهار هضم که به هضوم اربعه معروف می باشد به عضو یا روح بدل می شود منظور از روح روح جسمانی هست نرو الهی زیرا که روح الهی توسط خداوند در جسم انسانی و جنین دمیده می شود ولی روح جسمانی منظور بخار اخلاط بدن است پس در هضم ها ابتدا غذا به خلط تبدیل شده و از بخار آن خلط روح طبیعی به دست می آید بدیهی است که بدن جهت جبران بدل مایتحلل هم به روح و هم به خلط نیاز دارد اما چگونه؟؟ شرح چگونگی تمام مراحل انجام شده در اعضاء مختلف بسیار مفصل می باشد که برای آن باید ساعت ها کلاس درسی را اجرا کرد و علاقه مندان می توانند با شرکت در دوره های کلاس بهره از این مطالب علمی ببرند.

اما به اختصار باید توضیح داد که غذا صرف نظر از نوع آن و مزاج فرد بعد از وارد شدن در بدن ابتدا هضم اول را از دهان تا معده به واسطه وجود حرارت انجام میدهد.

حرارت در همه مراحل مبداء حرکت وایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در بدن می‌باشد که به واسطه آن غذا در ایستگاه‌های مختلف هضم می گردد که این موضوع را در مقاله‌ای مجزا مفصل شرح خواهیم داد.

تولید خلط

اما همانطور که گفته شد بعد از تولید خلط مناسب از غذا از آن خلط و بخار آن روح جسمی که شامل سه نوع است پدید می آید که عبارتند از:

روح حیوانی یا حیاتی
روح طبیعی
روح نفسانی

هر یک از این ها خود جایگاهی دارند و مرکزی که با هدایت آن مرکز به اعمال خود در بدن می‌پردازند که این موضوع هم در مقاله‌ای شهر داده خواهد شد..
اینجا ما به روح نفسانی و جایگاه آن که مغز یا دماغ هست می پردازیم.

لازم بذکر است غذای خوب و پاکیزه و صالح و مناسب برای مزاج هر فرد روح سالمی را نیز در نهایت درست می‌کند و غذای بد٫ خلط بد٫ و روح بد را تشکیل می‌دهد. و در نهایت فرد بیمار میشود وقتی فرد بیمار شد بیشتر دچار حمله عوامل بیرونی هم می شود تا جایی که پذیرش غذای روحی بد را در خود بیشتر فراهم می کند اینکه انسان اول بیمار شد٫ بعد پذیرش اعراض نفسانی باطل را پیدا کرد و یا اول بنا به زمان و مکان و تربیت و آگاهی و فریب شیطان و خواست خداوند این اعراض باطله نفسانی در او وارد شده ٫٫ خود مطلبی بسیار فنی و چند رشته‌ای و گسترده است که در این مقاله نمی گنجد.

به همین قدر بسنده می کنیم که جسم بیمار پذیرنده روح بیمار و روح بیمار هم جایگاه جسم بیمار می باشد انشاالله در مقالات بعدی به ادامه شرح الاسباب و علل بیماری و درمان از دیدگاه طب سنتی در سایت طب سنتی شمیم می‌پردازیم.

استرس، اضطراب و افسردگی

در اینجا معرفی نام یک گیاه جهت آرامش اعصاب و رفع افسردگی می پردازیم و بعدن در این مورد شهر خواهیم داد .

ما را دنبال کنید.
گیاه هوفاریقون.

لینک های مفید:

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج

طب سوزنی کرج

طب سنتی کرج

از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید:

صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم

جهت ارتباط با مرکز تخصصی طب سنتی شمیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید و از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X