انواع مختلفی از فیزیوتراپی وجود دارد کدام اند؟

انواع مختلفی از فیزیوتراپی وجود دارد کدام اند؟

انواع مختلف فیزیوتراپی

انواع مختلفی از فیزیوتراپی وجود دارد و درمانگران اغلب تخصص را انتخاب می کنند. این انواع عبارتند از:

فیزیوتراپی ارتوپدی: این درمان آسیب‌های اسکلتی عضلانی را که عضلات، استخوان‌ها، رباط‌ها، فاسیا و تاندون‌ها را درگیر می‌کند، درمان می‌کند. برای شرایطی مانند شکستگی، رگ به رگ شدن، تاندونیت، بورسیت، مشکلات مزمن سلامتی و توانبخشی یا بهبودی پس از جراحی ارتوپدی مناسب است. بیماران ممکن است تحت درمان با حرکت های مفصلی، درمان دستی، تمرینات قدرتی، تمرینات حرکتی و سایر روش ها قرار گیرند.

فیزیوتراپی سالمندان: این می تواند به افراد مسن کمک کند که به شرایطی مبتلا می شوند که بر تحرک و عملکرد فیزیکی آنها تأثیر می گذارد، از جمله آرتریت، پوکی استخوان، بیماری آلزایمر، تعویض مفصل ران و مفصل، اختلالات تعادلی و بی اختیاری. این نوع مداخله با هدف بازگرداندن تحرک، کاهش درد و افزایش سطح آمادگی جسمانی انجام می شود.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

فیزیوتراپی عصبی: این می تواند به افراد مبتلا به بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر، آسیب مغزی، فلج مغزی، مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، آسیب نخاعی و سکته کمک کند. هدف درمان ممکن است افزایش پاسخ دهی اندام، بهبود الگوهای حرکتی، مدیریت تون منبع مطمئن، بهبود قدرت و ارتقای تعادل باشد.

توانبخشی قلبی عروقی و ریوی: این می تواند برای افرادی که تحت تأثیر برخی از بیماری های قلبی ریوی و روش های جراحی قرار دارند مفید باشد. درمان می تواند استقامت و استقامت عضلانی و قلبی عروقی را افزایش دهد.

درمان مراقبت از زخم: این می تواند به اطمینان حاصل شود که زخم در حال بهبودی از طریق بهبود گردش خون، اکسیژن و خون کافی دریافت می کند. فیزیوتراپی ممکن است شامل استفاده از درمان های دستی، e-stim، درمان فشرده سازی و مراقبت از زخم باشد.
درمان دهلیزی: این درمان با هدف درمان مشکلات تعادلی که می‌تواند ناشی از بیماری‌های گوش داخلی باشد، انجام می‌شود. فیزیوتراپی دهلیزی شامل تعدادی تمرین و تکنیک های دستی است که می تواند به بیماران کمک کند تعادل و هماهنگی خود را بازیابند.

درمان احتقان‌زدا: این می‌تواند به تخلیه مایع انباشته شده در بیماران مبتلا به لنف ادم و سایر شرایطی که شامل تجمع مایع است کمک کند.
توانبخشی کف لگن: این می تواند به درمان شرایطی که بر کف لگن تأثیر می گذارد، مانند بی اختیاری ادرار یا مدفوع، یا فوریت ادرار و درد لگن در نتیجه جراحات یا جراحی یا به دلیل شرایط خاص کمک کند. انواع مختلف فیزیوتراپی

فیزیوتراپی کودکان چیست؟

فیزیوتراپی کودکان با هدف تشخیص، درمان و مدیریت شرایطی است که بر نوزادان، کودکان و نوجوانان تأثیر می گذارد. چنین شرایطی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تاخیرهای رشدی
فلج مغزی
اسپینا بیفیدا
تورتیکولی
سایر شرایطی که بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد
فیزیوتراپیست های کودکان برای بهبود تحرک، کاهش درد، توسعه یا بازیابی عملکرد و پیشگیری یا کاهش ناتوانی های فیزیکی دائمی کار می کنند.

آنها از نزدیک با کودکان و خانواده ها و مراقبان آنها کار می کنند تا توانایی کودک را برای عملکرد مستقل و فعال در خانه و مدرسه بهبود بخشند.

blank
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

پیدا کردن فیزیوتراپیست

یافتن یک فیزیوتراپیست مناسب می تواند شامل عوامل متعددی از جمله پذیرش بیمه، تخصص و دلیل درمان و موقعیت جغرافیایی باشد.

شرکت‌های بیمه اغلب فهرست‌هایی از مکان‌های فیزیوتراپی دارند که در برنامه‌های سلامت خاص شرکت می‌کنند. سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است فهرستی از درمانگران در منطقه داشته باشند که آنها را توصیه می کنند.

راه دیگر برای یافتن فیزیوتراپیست جستجوی آنلاین یا دسترسی به ابزار مبتنی بر وب APTA Find a PT است انواع مختلف فیزیوتراپی.

آموزش فیزیوتراپیست

برای اینکه یک فرد به عنوان یک فیزیوتراپ در ایالات متحده فعالیت کند، باید مدرک دکترای فیزیوتراپی را کسب کند و در آزمون مجوز دولتی قبول شود.

فیزیوتراپیست ها حوزه هایی را مطالعه می کنند که عبارتند از:

زیست شناسی
آناتومی
بافت شناسی سلولی
فیزیولوژی
فیزیولوژی ورزش
بیومکانیک
حرکت شناسی
علوم اعصاب
فارماکولوژی
آسيب شناسي
علوم رفتاری
مطالعات قلب و عروق
مطالعات ریوی، غدد درون ریز، متابولیک و اسکلتی عضلانی
فیزیوتراپیست ها می توانند در زمینه هایی مانند:

سلامت قلب و عروق و ریه
الکتروفیزیولوژی بالینی
سلامتی برای افراد مسن
مغز و اعصاب، ارتوپدی، اطفال و فیزیوتراپی ورزشی انواع مختلف فیزیوتراپی

خلاصه

فیزیوتراپی می‌تواند برای افرادی که آسیب‌های خاص، ناتوانی‌ها یا سایر شرایط سلامتی دارند بسیار مفید باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای فیزیوتراپی، فرد باید با فیزیوتراپیست یا متخصص مراقبت های بهداشتی دیگر صحبت کند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X