آیا طب سوزنی الکتریکی درد دارد؟

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

آیا طب سوزنی الکتریکی درد دارد؟

درمان با طب سوزنی الکتریکی

جریان الکتریکی مورد استفاده در طب سوزنی الکتریکی مستقیماً روی شما تأثیر نمی گذارد. در حالی که ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا لرزش داشته باشید، در طول درمان نباید هیچ دردی را احساس کنید، به غیر از یک سوزن سریع هنگام قرار دادن سوزن. بسیاری از افراد گزارش می دهند که حتی با وارد کردن سوزن، هیچ دردی احساس نمی کنند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج 

چقدر موثر است؟

طب سوزنی الکتریکی یک درمان نسبتاً جدید است، بنابراین شواهد زیادی برای حمایت از اثربخشی آن برای کاربردهای مختلف وجود ندارد.

با این حال، تعداد کمی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است برخی از عوارض جانبی شیمی درمانی، آرتریت، و درد حاد (کوتاه مدت) را تسکین دهد.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

درمان با طب سوزنی
درمان با طب سوزنی

آرتروز

یک بررسی در سال 2005 دو مطالعه را بررسی کرد که مزایای طب سوزنی برای آرتریت روماتوئید (RA) را بررسی می کرد.

یک مطالعه از درمان های طب سوزنی الکتریکی استفاده کرد. در این مطالعه، کسانی که تحت درمان با طب سوزنی الکتریکی قرار گرفتند، تنها 24 ساعت پس از درمان، کاهش قابل توجهی در درد زانو را گزارش کردند. این اثر تا چهار ماه پس از درمان باقی می ماند.

با این حال، نویسندگان مرور خاطرنشان می‌کنند که این مطالعه تنها شامل تعداد کمی از شرکت‌کنندگان بود و کیفیت پایینی داشت.

یک مرور ادبیات جدیدتر در سال 2017 به 11 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده در مورد طب سوزنی الکتریکی برای استئوآرتریت زانو پرداخت. نتایج نشان می دهد که طب سوزنی الکتریکی هم به کاهش درد و هم به بهبود حرکت کمک می کند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که به نظر می رسد مطالعات نشان می دهد که به چهار هفته درمان نیاز است.

نویسندگان مطالعه با تاکید بر نیاز به آزمایش‌های با کیفیت بالا برای حمایت از مزایای درمانی طب سوزنی الکتریکی به این نتیجه رسیدند.

درد حاد

یک مرور ادبیات در سال 2014، منبع مورد اعتماد، چندین مطالعه پیش بالینی حیوانی را در مورد استفاده از طب سوزنی الکتریکی به عنوان نوعی تسکین درد بررسی کرد. نتایج نشان می دهد که طب سوزنی الکتریکی می تواند به کاهش انواع مختلف درد کمک کند.

نویسندگان همچنین شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ترکیبی از طب سوزنی الکتریکی و داروهای مسکن ممکن است مؤثرتر از دارو به تنهایی باشد. این امیدوار کننده است، زیرا می تواند به این معنی باشد که استفاده از طب سوزنی الکتریکی برای تسکین درد ممکن است نیاز به دوزهای بالای دارو را کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که این نتایج از مطالعات حیوانی به دست آمده است. تحقیقات بیشتری برای درک اثرات طب سوزنی الکتریکی بر درد در انسان مورد نیاز است.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X