درمان با طب سوزنی

طب سوزنی چگونه است؟

درمان با طب سوزنی

طب سوزنی یک درمان مکمل است که گاهی اوقات توسط افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس استفاده می شود.

طب سوزنی یکی از عناصر طب سنتی چینی است. این می گوید که سلامتی به نیروی حیات یا جریان انرژی بدن بستگی دارد (چی – تلفظ چی). Qi به روشی صاف و متعادل در بدن در طول مسیرهایی به نام نصف النهار حرکت می کند. اگر چی نامتعادل یا مسدود شود، ممکن است بیماری ایجاد شود. با استفاده از سوزن های ظریف در نقاط کلیدی بدن، متخصص طب سوزنی می تواند پاسخ درمانی خود بدن را تحریک کند و به بازیابی تعادل طبیعی کمک کند.

یک نظرسنجی آمریکایی از 1000 نفر مبتلا به ام اس نشان داد که از هر 5 نفر یک نفر از طب سوزنی استفاده کرده است، عمدتاً برای درد یا اضطراب. حدود نیمی از آنها نیز گفتند که خستگی، افسردگی، اسپاسم و مشکلات خواب بهبود یافته است. درمان با طب سوزنی

علیرغم پشتوانه زیادی از طب سوزنی برای علائم ام اس، تحقیقات محدودی در این زمینه انجام شده است. آن مطالعاتی که گزارش شده اند تمایل به کوچک بودن دارند – از جمله مطالعات موردی منفرد، اغلب فاقد کنترل هستند، توصیفات پروتکل های درمانی مورد استفاده متناقض بوده اند و تجزیه و تحلیل آماری نتایج وجود ندارد. در زیر یافته های برخی از مطالعات انجام شده است.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، فواید فیزیوتراپی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

یک بررسی به تحقیقات در مورد طب سوزنی برای طیف وسیعی از شرایط غیر از MS پرداخت. این شواهدی پیدا کرد که نشان می‌دهد می‌تواند به برخی، اما نه همه، انواع درد کمک کند.

یک بررسی در سال 2014 از 12 مطالعه در مورد ام اس به این نتیجه رسید که اگرچه بسیاری از مطالعات شامل نشان می دهد که طب سوزنی در بهبود علائم ام اس – از جمله کیفیت زندگی، خستگی، اسپاستیسیته و درد – موفقیت آمیز بوده است، اما طرح های ضعیف مطالعه، نتیجه گیری قطعی در مورد آن را دشوار می کند. درمان با طب سوزنی

درمان با طب سوزنی
درمان با طب سوزنی

پیشنهاد مطالعه: طب سوزنی چه می کند؟


 

یک مطالعه در سال 2017 به بررسی اثرات طب سوزنی در افراد مبتلا به ام اس با مشکلات راه رفتن، طب سوزنی واقعی را با طب سوزنی ساختگی مقایسه کرد. از بین افرادی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، 95٪ بهبودی را در راه رفتن مشاهده کردند که با تست راه رفتن زمان بندی شده 25 فوت اندازه گیری شد، در مقایسه با 45٪ در گروه درمان ساختگی.

مطالعه دیگری در سال 2017 در چین، که مجدداً طب سوزنی واقعی را با طب سوزنی ساختگی مقایسه کرد، تأثیر مثبتی را در افراد مبتلا به ام اس نشان داد که طب سوزنی واقعی با کاهش امتیاز EDSS دریافت کردند که در 3 و 6 ماه پس از درمان مشاهده شد. با این حال، این اثر در 12 یا 24 ماه حفظ نشد.

یک بررسی در سال 2018 از طب سوزنی برای اسپاستیسیتی در تعدادی از شرایط از جمله ام اس، به این نتیجه رسید که شواهد کافی مبنی بر اینکه طب سوزنی (از جمله طب سوزنی الکتریکی) می تواند اسپاستیسیتی را در ام اس کاهش دهد، وجود ندارد. درمان با طب سوزنی

نیاز به مطالعاتی با طراحی بهتر با تعداد بیشتری از افراد درگیر، که شامل گروه‌های کنترل، توضیحات واضح‌تر از پروتکل‌های درمانی مورد استفاده و تجزیه و تحلیل بهتر نتایج است، وجود دارد تا تصویر واضح‌تری از مزایای استفاده از طب سوزنی برای ام‌اس به دست آید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X