فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طب سوزنی چگونه است؟

درمان با طب سوزنی

سلامت و تندرستی عمومی

طب سوزنی را می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد: تنفسی، ارتوپدی، گوارشی، و عصبی. بیمارانی داریم که به دنبال درمان سینوزیت، برونشیت حاد، آسم، سیاتیک و کمردرد، زخم معده، کولیت، یبوست، اسهال، سردرد، میگرن، اضطراب و افسردگی هستند.

اولین قرار ملاقات شما با طب سوزنی

در اولین قرار ملاقات طب سوزنی، پزشک شما یک سری سوالات در مورد دمای بدن، درد، هضم، دفع، چشم ها، گوش ها، انرژی، الگوهای خواب و کیفیت زندگی از نظر فیزیکی، عاطفی و معنوی می پرسد. هنگامی که پزشک تشخیص چینی را تعیین کرد، نقاط طب سوزنی را که مربوط به آن مناطق مورد نگرانی است انتخاب می کند.

تئوری طب چینی شامل حرکت انرژی در امتداد کانال ها یا مریدین ها در بدن است. طب سوزنی ناهماهنگی در بدن را درمان می کند. با متعادل کردن ناهماهنگی، بدن در مکان بهتری (متعادل تر) قرار می گیرد تا شفا ایجاد کند و به هموستاز بازگردد.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

سوزن های طب سوزنی در کجا قرار می گیرند؟

سوزن ها در نقاط طب سوزنی در امتداد نصف النهارهای بدن قرار می گیرند. گوش محل محبوبی برای درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف است. نقاط گوش منعکس کننده کل بدن هستند. طبق تشخیص چینی، سوزن ها ممکن است در نقاط طب سوزنی در بازوها، دست ها، پاها، پاها و غیره قرار داده شوند. قرار دادن سوزن‌ها به نواحی عدم تعادل و نحوه تأثیرگذاری بر چی یا انرژی مربوط می‌شود. پروتکل های درمانی خاصی برای هر بیمار تنظیم می شود.

برای اکثر افراد، سوزن های طب سوزنی باعث ناراحتی اندکی یا بدون درد می شود. گاهی اوقات اگر متخصص طب سوزنی وضعیت خاصی را هدف قرار دهد، بدن ممکن است به جریان متمرکز انرژی در آن ناحیه واکنش نشان دهد و ممکن است برای چند دقیقه درد یا ناراحتی وجود داشته باشد زیرا انرژی برای متعادل کردن آن ناحیه کار می کند. اکثر مردم از این نگران نیستند و آن را به عنوان شفابخش می شناسند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

تعداد سوزن های وارد شده به برنامه درمانی خاص بستگی دارد. پزشک طب سوزنی بسته به اینکه چه چیزی تحت درمان قرار می گیرد و چگونه انرژی باید هدایت شود، می تواند دو سوزن یا 40 سوزن بگذارد. سوزن ها به طور کلی به مدت 20 تا 30 دقیقه در داخل باقی می مانند. آنها را می توان در مدت طولانی تری رها کرد اما 20 دقیقه معمولاً مدت زمانی است که طول می کشد تا درمان کامل شود.

24 ساعت طول می کشد تا انرژی در بدن از نقطه ای به نقطه دیگر پردازش شود. و نصف النهارها آن را به مدت 24 ساعت حمل می کنند و سپس دوباره شروع می شود. بنابراین، از زمانی که اولین سوزن قرار می گیرد، 24 دقیقه طول می کشد تا یک چرخه ایجاد شود. درمان تا 24 ساعت آینده به ایجاد تغییرات ادامه می دهد.

اگر برای سلامتی به یک متخصص طب سوزنی مراجعه می کنید، ممکن است هر چهار تا شش هفته یکبار مراجعه کنید.

اگر برای یک بیماری مزمن مانند درد مزمن تحت درمان هستید، ممکن است بیشتر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X