طب مکمل و درمان ام اس چیست؟

درمان با طب مکمل

طب مکمل و درمان ام اس چیست؟

درمان با طب مکمل

طب مکمل و جایگزین و ام اس منتشر شده در 10 نوامبر 2005 طب مکمل و جایگزین (CAMS) یک اصطلاح کلی برای بسیاری از روش های تشخیصی و درمانی است که خارج از طب ارتدکس قرار دارند. ویکی گاتریج، پرستار ام اس، به برخی از رویکردهای مدیریت مولتیپل اسکلروزیس از این طریق نگاه می کند.

CAMS چیست؟

طب مکمل و جایگزین (CAMS) یک اصطلاح کلی برای بسیاری از روش های تشخیصی و درمانی است که خارج از طب ارتدکس قرار دارند. اغلب با آنچه نیست توصیف می‌شود، نه با آنچه که هست – نه در دانشکده‌های پزشکی تدریس می‌شود، نه از نظر علمی اثبات شده، نه در NHS، نه قابل قبول، نه ارتدکس.

Cochrane Collaboration (سازمان بین المللی که بررسی شواهد منتشر شده از داروها و مداخلات بهداشتی را تولید می کند) تعریف CAMS را به این صورت پذیرفته است: “تشخیص، درمان و/یا پیشگیری که با کمک به یک کل مشترک، با ارضای تقاضایی که توسط ارتدوکس‌ها برآورده نشده است یا با تنوع بخشیدن به چارچوب‌های مفهومی پزشکی، پزشکی را تکمیل می‌کند”.

تمایز بین درمان هایی که مکمل درمان ارتدکس هستند، به عنوان مثال، رایحه درمانی که در کنار داروهایی برای تسکین درد استفاده می شود، و درمان هایی که به عنوان جایگزین به دنبال آن هستند، مهم است.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و فیزیوتراپی و توانبخشی کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، فواید فیزیوتراپی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

چرا افراد مبتلا به ام اس از CAMS استفاده می کنند؟

افراد مبتلا به ام اس یکی از بزرگترین گروه های کاربری CAMS هستند. این به دلیل تعدادی از عوامل است. افراد مبتلا به ام اس بیشتر احتمال دارد که با وضعیت خود به روشی فعال و متمرکز بر مشکل مقابله کنند. آنها به احتمال زیاد ریسک پذیرانی را جویا می شوند که به دنبال اطلاعات و استراتژی هایی برای دفاع از تهدید هستند.

افراد مبتلا به ام اس و پزشکان ممکن است نگاه متفاوتی به طب ارتدکس داشته باشند. درمانی که 30 تا 40 درصد مؤثر است ممکن است توسط پزشک به عنوان یک مزیت تلقی شود، اما 60 تا 70 درصد از درمان توسط فرد مبتلا به دور است. ممکن است ارتباطی با نارضایتی از نتایج مداخلات قبلی وجود داشته باشد. استفاده ممکن است بخشی از فرآیند مقابله و سازگاری باشد – فرآیندی از آزمایش و کاوش در همه راهبردهای مقابله ای ممکن.

استفاده ممکن است به بازیابی کنترل، کاهش احساس درماندگی، ناامیدی و ایجاد امید و کنترل مربوط باشد. دوربین های مداربسته چشم اندازی از امید واقعی دارند در حالی که روند علمی کند (هر چند قدرتمند) و بسیار “سیاه و سفید” است.

چرا افراد مبتلا به ام اس به متخصصان مراقبت های بهداشتی خود در مورد CAMS نمی گویند؟ گاهی اوقات این فرض اشتباه وجود دارد که از آنجایی که CAMS “طبیعی” هستند، ایمن و بی ضرر هستند، و بنابراین نیازی به مشاوره در مورد استفاده از آنها یا اضافه کردن آنها به رژیم درمانی موجود نیست. مردم کمبود زمان برای صحبت کردن را درک می کنند و دکتر آنقدر مشغول است که نمی تواند در مورد مسائل خارج از موضوعات مشاوره ارتدکس صحبت کند.

گاهی اوقات این احساس وجود دارد که پزشک علاقه ای به استفاده از CAMS ندارد یا از آن آزار نمی دهد و ممکن است در مورد استفاده از آنها منفی یا حتی تمسخر آمیز باشد.


پیشنهاد مطالعه: آیا طب سوزنی درمان معجزه آسایی برای همه چیز است؟


درمان با طب مکمل
درمان با طب مکمل

عدم آگاهی پزشک از CAMS می تواند ناامید کننده باشد. گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که استفاده از CAMS تجویز داروهای ارتدکس را به خطر بیندازد که ممکن است یک درمان امیدوارکننده نیز باشد. همچنین این ترس وجود دارد که این امر ممکن است ام اس را بدتر کند. امید نامطمئن بهتر از اطمینان ناامید است. درمان با طب مکمل

گاهی اوقات تأثیر یا نگرش پزشک جایگزین می تواند فرد را به پنهان کردن درمان ها از پزشک خود سوق دهد. صنعت طب جایگزین تنظیم نشده است و قوانین صدور مجوز خاص خود را دارد. برای پزشک مهم است که از تداخلات بالقوه بین درمان‌های ارتدوکس و جایگزین آگاه باشد، زیرا در برخی شرایط درمان‌ها می‌توانند بر خلاف یکدیگر عمل کنند و گاهی اوقات پیامدهای جدی را به همراه داشته باشند.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از پزشکان عمومی اروپایی احساس می‌کنند که حمایت از استفاده از دوربین‌های مداربسته بی‌خطر است، اما نیاز به حفظ ذهن باز و محتاط بالینی وجود دارد. شواهد اندکی مبنی بر اثربخشی و تحمل پذیری درمان برخی از جنبه های ام اس وجود دارد. اثربخشی و ایمنی بسیاری از درمان ها تا حد زیادی ثابت نشده است.

دسته های دوربین های مدار بسته مورد استفاده کدامند؟ صدها روش درمانی در سراسر جهان استفاده می شود. آنچه در یک فرهنگ به عنوان ارتدکس در نظر گرفته می شود، ممکن است در فرهنگ دیگر به عنوان پزشکی رادیکال و خارج از جریان اصلی در نظر گرفته شود.

چیزهای زیادی باید در مورد مفهوم بیماری و تندرستی از یکدیگر یاد گرفت و فهمید. دسته ها را می توان به طور گسترده به عنوان قرار داد سیستم های پزشکی کامل (جایگزین).

مانند طب سنتی چینی (که شامل طب سوزنی، رژیم غذایی و ورزش است)، طب آیورودا (یک سیستم هندی که شامل مدیتیشن، رژیم غذایی و ورزش است) و هومیوپاتی. درمان با طب مکمل

داروی ذهن و بدن

این بر تعامل بین ذهن و بدن تمرکز دارد. این شامل تکنیک های آرام سازی، بیوفیدبک، یوگا، تای چی، دعا و معنویت و برخی درمان های رفتاری مانند درمان شناختی رفتاری (CBT) است.

سیستم های دستکاری و مبتنی بر بدن

مانند دستکاری کایروپراکتیک و استئوپاتیک، ماساژ، رفلکسولوژی و بسیاری موارد دیگر.

درمان های مبتنی بر بیولوژیک

مانند رژیم های کامل و مکمل های غذایی، ویتامین ها، مواد معدنی.

درمان های مبتنی بر انرژی (میدان زیستی و بیو الکترومغناطیسی)

این شامل درمان هایی با استفاده از منابع انرژی قابل اندازه گیری (واقعی) مانند مغناطیس درمانی یا انرژی صوتی و منابع انرژی درک شده (محتملی) مانند طب سوزنی و درمان های شفابخش از راه دور مانند ریکی می شود.

نتیجه

علاقه فزاینده ای به CAMS در طب سنتی غربی وجود دارد، اما معضلات کمبود شواهد، کیفیت شواهد اندک موجود و نتایج اندازه گیری مورد استفاده همچنان وجود دارد. مولتیپل اسکلروزیس از قرن نوزدهم ثبت شده است و هنوز طب سنتی هنوز اجماع یا پاسخی در مورد چیستی آن پیدا نکرده است.

آیا زمان آن رسیده است که به جایگزین های احتمالی که ممکن است نقش قدرتمندی در پیامدهای افراد مبتلا به ام اس داشته باشند، توجه جدی شود؟ اثربخشی ذهنی گزارش شده توسط دو سوم افرادی که از CAMS استفاده می کنند باید با روش های دقیق بررسی شود و توسط ذهن های علمی مورد سوال قرار گیرد. درمان با طب مکمل

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X