طب سوزنی برای آکنه: پوست خود را با این درمان قدیمی درمان کنید

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طب سوزنی برای آکنه: پوست خود را با این درمان قدیمی درمان کنید

طب سوزنی برای آکنه

اگر با آکنه دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است برای تحت کنترل داشتن هر نوع درمان موضعی و داروهای موجود سعی کرده باشید.

اگر این مورد برای شماست، ممکن است وقت آن رسیده که طب سوزنی را در نظر بگیرید.

طب سوزنی یک روش طب سنتی چینی (TCM) است که قرن هاست وجود داشته است. اعتقاد بر این است که با تحریک نقاط فشار خاصی که انرژی یا چی را در بدن گردش می کنند، کار می کند.

با تحریک این نقاط، ممکن است علائم آکنه و حتی مسائل زمینه ای که باعث آنها می شوند، به ویژه عدم تعادل هورمونی، کاهش یابد.

متخصصان مدرن بر این باورند که طب سوزنی با افزایش گردش خون و کاهش التهاب عمل می کند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

فواید طب سوزنی

طب سوزنی ممکن است برای چندین نوع آکنه و سایر بیماری های پوستی فواید داشته باشد، از جمله:

  1. آکنه روزاسه
  2. آکنه هورمونی
  3. جای جوش
  4. پسوریازیس
  5. اگزما
  6. آلرژی
  7. یکی از مزایای اصلی طب سوزنی برای درمان آکنه عوارض جانبی جزئی مرتبط با درمان طب سوزنی است.

برای آکنه روزاسه

به گفته TCM، روزاسه یک بیماری گرمایی است و بیشتر بیماری های پوستی که باعث قرمزی می شوند به دلیل گرما هستند.

Gianna de la Torre، متخصص طب سوزنی و یکی از بنیانگذاران Wildling می گوید: «طب سوزنی و گیاهان برای پاک کردن گرما، نه فقط از صورت، بلکه به طور کلی از بدن کار می کنند. بسیاری از شرایط گرمایی که روی پوست ظاهر می‌شوند به دلیل عدم تعادل کلی سیستم، مانند کمبود یین است. این یک تشخیص TCM است که اغلب باعث شعله ور شدن گرما در صورت می شود.

در مطالعه‌ای در سال 2018، محققان دریافتند که بیمار مبتلا به روزاسه که به مدت 30 دقیقه و 3 بار در هفته تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفته بود، کاهش قابل توجهی در علائم داشت و تا 6 ماه پس از درمان هیچ عودی را گزارش نکرد.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این نتایج را می توان با حجم نمونه بزرگتر تکرار کرد، مورد نیاز است.

آیا کار می کند؟

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی با منبع معتبر می تواند به کاهش تعدادی از بیماری های پوستی از جمله آکنه کمک کند. با این حال، مطالعات گسترده تری مورد نیاز است.

کمپیستی می‌گوید: «در میان تمام مزایای دیگر آن، بهبود سرزندگی، گردش خون و سم‌زدایی، دلایل اساسی هستند که چرا طب سوزنی اغلب قادر به بهبود شرایط پوستی است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که درمان طب سوزنی نیاز به منظم بودن دارد. درمان آکنه با طب سوزنی احتمالاً به چندین درمان در فواصل زمانی معین نیاز دارد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که انجام مطالعات در مورد طب سوزنی می تواند مشکل باشد.

کمپیستی می‌گوید: «از آنجایی که انجام طب سوزنی تقلبی در گروه دارونما دشوار است، و همچنین انجام طب سوزنی بدون اطلاع از انجام آن دشوار است، کور کردن پزشک که مطالعه را انجام می‌دهد، دشوار است.

در حالی که تحقیقات بیشتر و بیشتری در حال ظهور است، Kempisty همچنین به تبار دست نخورده TCM برای حمایت از اثربخشی طب سوزنی اشاره می کند.

او می‌گوید: «ما چندین هزار سال استنتاج از [TCM] و فرهنگ برای هدایت فرآیند تصمیم‌گیری بالینی داریم. “اکثر متخصصان طب سوزنی دارای مجوز با تجربه یاد می گیرند که چه چیزی برای بیماری های پوستی موثر است و چه چیزی موثر نیست.”

نتیجه چیست؟

طب سوزنی هزاران سال است که استفاده می شود. این توسط سازمان بهداشت جهانی با دستورالعمل های تعیین شده برای عمل موثر شناخته شده است.

در ایالات متحده، متخصصان طب سوزنی از وزارت بهداشت ایالت خود مجوز دارند. هنگامی که به دنبال پزشکان قابل اعتماد و آموزش دیده مناسب هستید، مجوزها را بررسی کنید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X