طب سوزنی برای آکنه هورمونی چقدر موثر است؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طب سوزنی برای آکنه هورمونی چقدر موثر است؟

طب سوزنی و آکنه

آکنه هورمونی ناشی از نوسانات هورمونی است که با فرآیندهای طبیعی زندگی مانند قاعدگی، بارداری و یائسگی همراه است.

طب سوزنی ممکن است به رفع علت اصلی آکنه هورمونی، عدم تعادل هورمونی و همچنین خود جوش واقعی کمک کند.

د لا توره می گوید: روشی برای سوزن زدن صورت برای کمک به پاک شدن سریعتر پوست وجود دارد، اما طب سوزنی و گیاهان دارویی در تنظیم هورمون ها برای مهار عدم تعادل هورمونی فوق العاده موثر هستند. “این یکی از زمینه هایی است که طب سوزنی واقعاً در آن می درخشد.”

یک بررسی در سال 2018 نشان داد که طب سوزنی در کاهش درد قاعدگی موثر است و یک بررسی دیگر در سال 2018 اثرات طب سوزنی را بر عدم تعادل هورمونی نشان داد.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی همچنین ممکن است به تنظیم سیستم غدد درون ریز کمک کند، که می تواند به بهبود آکنه هورمونی کمک کند. با این حال، برای نشان دادن اثربخشی طب سوزنی برای تنظیم سیستم غدد درون ریز، به مطالعات جدی تری نیاز است.

پل کمپیستی، متخصص طب سوزنی در ایالت نیویورک می گوید: «این از طریق کاهش سطح هورمون استرس، تقویت گردش خون به بافت ها و غدد مناسب، و کاهش التهاب و سموم به دست می آید.

برای اسکار آکنه

در طی یک جلسه طب سوزنی، پوست با یک سوزن کوچک سوراخ می شود. بدن به سرعت با یک واکنش سریع التیام زخم پاسخ می دهد.

این ممکن است برای جای زخم، از جمله اسکار آکنه، فوایدی داشته باشد.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که طب سوزنی می تواند برای درمان زخم های پوستی در بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد و به طور بالقوه بازسازی بافت را تسریع کند – اگرچه جمعیت مورد مطالعه کوچک بود.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که طب سوزنی در درمان اسکار به دنبال ترومای بافتی موثر است، اما مطالعات کنترل شده بیشتری مورد نیاز است.

یک مطالعه در سال 2015 اشاره کرد که طب سوزنی ممکن است تولید کلاژن را تحریک کرده و التهاب را تسکین دهد، اگرچه روش خاصی که ذکر شد نیاز به بررسی بیشتر با طیف سنی بیشتری از شرکت کنندگان دارد.

کمپیستی می‌گوید: «این همان مکانیسمی است که به طب سوزنی اجازه می‌دهد خطوط ظریف و چین و چروک‌ها را کاهش دهد. قرار دادن طب سوزنی همچنین قادر است برخی از فیبروز و چسبندگی‌های ایجاد شده را که می‌تواند با نواحی اسکار همراه است، از بین ببرد.

برای پسوریازیس

طب سوزنی ممکن است به کاهش خارش، تورم، قرمزی و درد در افراد مبتلا به پسوریازیس کمک کند.

یک مطالعه در سال 2016 اشاره کرد که طب سوزنی و همچنین طب فشاری ممکن است نتایج مثبتی برای پسوریازیس داشته باشند. با این حال، مطالعات دقیق تر و دقیق تری مورد نیاز است.

د لا توره می گوید: «پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث ایجاد گرما، خشکی و رکود در سطح پوست می شود. برای رسیدگی به این موضوع، [یک متخصص طب سوزنی] گرما را پاک می کند و بدن را متعادل می کند. در خود منطقه، ما برای کاهش علائم قابل توجه مانند خارش، ناراحتی و گسترش قابل مشاهده ضایعات کار می کنیم.

Kempisty اشاره می‌کند که درمان پسوریازیس با طب سوزنی شامل نقاطی در سراسر بدن و همچنین نقاط محلی اطراف پلاک‌های پسوریازیس با تکنیکی به نام «احاطه کردن اژدها» است.

برای اگزما

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که طب سوزنی ممکن است به کاهش علائم اگزما کمک کند. طبق این مطالعه، طب سوزنی در کاهش علائم اگزمای زیر موثر بود:

  • سرخی
  • برآمدگی ها
  • خارش
  • التهاب
  • برای آلرژی
  • طبق طب چینی، آلرژی ها نشان دهنده عدم تعادل سیستم ایمنی هستند و طب سوزنی ممکن است در تنظیم سیستم ایمنی موثر باشد.

با انتخاب نقاط صحیح، می‌توانیم یک سیستم ایمنی ضعیف را تحریک کنیم تا سرعت خود را افزایش دهد. ما همچنین می‌توانیم سیستم ایمنی بیش فعال را آرام کنیم که علائم آلرژی و التهاب را کاهش می‌دهد.» Kempisty توضیح می‌دهد.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X