طب سوزنی گوش برای چه چیزی خوب است؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

طب سوزنی گوش برای چه چیزی خوب است؟

طب سوزنی گوش

طب سوزنی گوش نوعی طب سوزنی است که شامل تحریک نواحی خاصی از گوش می شود.
تحقیقات در مورد طب سوزنی گوش برای کمردرد مزمن و درد سرطان نتایج امیدوارکننده ای داشته است.
در یک بررسی در سال 2019 از 15 مطالعه (930 شرکت کننده) در مورد طب سوزنی گوش یا طب فشاری گوش (شکلی از درمان گوش که شامل نفوذ با سوزن نمی شود)، این درمان به طور قابل توجهی شدت درد را کاهش داد و 80 درصد از مطالعات فردی اثرات مطلوبی را بر روی اقدامات مختلف مرتبط با درد
مروری بر 9 مطالعه (783 شرکت‌کننده) در سال 2020 در مورد طب سوزنی گوش برای درد سرطان نشان داد که طب سوزنی گوش تسکین درد بهتری نسبت به طب سوزنی گوش مصنوعی ایجاد می‌کند. همچنین، تسکین درد با ترکیبی از طب سوزنی گوش و درمان دارویی بهتر از درمان دارویی به تنهایی بود.

یک شکل ارزان و آسان طب سوزنی گوش به نام “طب سوزنی میدان نبرد” توسط وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت امور کهنه سربازان برای درمان درد استفاده شده است. با این حال، مروری بر 9 مطالعه (692 شرکت‌کننده) در سال 2021 در مورد طب سوزنی در میدان نبرد برای درد در بزرگسالان، هنگامی که این روش با عدم درمان، مراقبت معمول، درمان تاخیری یا طب سوزنی ساختگی میدان جنگ مقایسه شد، هیچ بهبود قابل توجهی در درد پیدا نکرد.

آیا طب سوزنی بی خطر است؟

عوارض نسبتا کمی ناشی از استفاده از طب سوزنی گزارش شده است. با این حال، عوارض ناشی از استفاده از سوزن های غیر استریل و ارائه نادرست درمان ها به وجود آمده است.
هنگامی که طب سوزنی به درستی تحویل داده نشود، می تواند عوارض جانبی جدی، از جمله عفونت، سوراخ شدن اندام ها، و آسیب به سیستم عصبی مرکزی ایجاد کند.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) سوزن‌های طب سوزنی را به‌عنوان وسیله‌ای پزشکی تنظیم می‌کند و الزام می‌کند که آنها استریل و فقط برای یک بار مصرف برچسب‌گذاری شوند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

آیا طب سوزنی تحت پوشش بیمه سلامت است؟

برخی از بیمه نامه های درمانی طب سوزنی را پوشش می دهند، اما برخی دیگر اینطور نیستند. پوشش اغلب بر اساس شرایط تحت درمان محدود است.
تجزیه و تحلیل داده های بررسی پانل هزینه های پزشکی، یک نظرسنجی نماینده ملی ایالات متحده، نشان داد که سهم ویزیت متخصص طب سوزنی بزرگسالان با هر پوشش بیمه ای از 41.1 درصد در سال های 2010-2011 به 50.2 درصد در سال های 2018-2019 افزایش یافته است.

Medicare طب سوزنی را فقط برای درمان کمردرد مزمن پوشش می دهد. پوشش در سال 2020 آغاز شد. حداکثر 12 ویزیت طب سوزنی تحت پوشش قرار می گیرد، در صورتی که 12 مورد اول منجر به بهبود شود، 8 بازدید اضافی در دسترس است. پوشش Medicaid از طب سوزنی از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.

آیا پزشکان طب سوزنی نیاز به مجوز دارند؟

اکثر ایالت ها به متخصصان طب سوزنی مجوز می دهند، اما شرایط لازم برای صدور مجوز از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صدور مجوز طب سوزنی و سایر پزشکان مکمل سلامت، به صفحه وب NCCIH Credentialing، Licensing و Education مراجعه کنید.
تحقیقات تحت حمایت NCCIH
NCCIH تحقیقاتی را برای ارزیابی اثربخشی طب سوزنی برای انواع مختلف درد و سایر شرایط و درک بیشتر نحوه واکنش بدن به طب سوزنی و نحوه عملکرد طب سوزنی تامین می کند. برخی از مطالعات اخیر پشتیبانی شده توسط NCCIH شامل:

ارزیابی امکان سنجی استفاده از طب سوزنی در بخش های اورژانس بیمارستانی.
آزمایش اینکه آیا اثر طب سوزنی بر کمردرد مزمن را می توان با ترکیب آن با تحریک جریان مستقیم ترانس کرانیال افزایش داد یا خیر.
ارزیابی درمان قابل حمل تحریک عصبی مبتنی بر طب سوزنی برای اختلالات اضطرابی.

از طب سوزنی برای به تعویق انداختن مراجعه به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد یک مشکل بهداشتی استفاده نکنید.
مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید – با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد هر رویکرد بهداشتی مکملی که استفاده می کنید صحبت کنید. با هم می توانید تصمیمات مشترک و آگاهانه بگیرید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X