روش‌های دیگری که فرآیند طب سوزنی را تقلید می‌کنند چیست؟

روش‌های دیگری که فرآیند طب سوزنی را تقلید می‌کنند چیست؟

فرآیند طب سوزنی

 

مطالعه‌ای در سال 2019 به بررسی اثربخشی طب سوزنی لیزری برای درمان CTS پرداخت. طب سوزنی لیزری نور لیزر را به نقاط طب سوزنی اعمال می کند. این تحقیق نشان داد که این درمان اثرات کوتاه مدتی در تسکین علائم خفیف تا متوسط CTS بدون وارد کردن سوزن در پوست دارد.

 

این مطالعه برای بررسی طب سوزنی لیزری کوچک بود، اما اگر فردی مایل به استفاده از طب سوزنی درمانی یا استفاده از سوزن نباشد، این فرآیند ممکن است یک جایگزین باشد. توجه به این نکته ضروری است که برخی از افراد ممکن است به خوبی به طب سوزنی پاسخ ندهند یا علائم آنها با درمان بهبود نیابد.

یک فرد باید از نزدیک با پزشک همکاری کند تا موثرترین درمان برای علائم CTS خود را تعیین کند. طب سوزنی چگونه کار می کند؟ طب سوزنی یکی از چندین روش طب سنتی چینی (TCM) است که هزاران سال پیش تکامل یافته است.

پزشکان TCM از رویکردهای روانی یا فیزیکی مختلفی مانند طب سوزنی و تای چی استفاده می کنند. طب سوزنی تکنیکی است که شامل وارد کردن پین یا سوزن های نازک از طریق پوست است. این سوزن ها مناطق خاصی به نام نقاط طب سوزنی را هدف قرار می دهند. پزشکان طب سوزنی که گاهی به آنها طب سوزنی می گویند، این تکنیک را انجام می دهند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

افراد می توانند برای یافتن یک متخصص طب سوزنی واجد شرایط و دارای گواهی هیئت مدیره با کمیسیون ملی صدور گواهینامه طب سوزنی مشورت کنند. روش در حین انجام عمل، فرد در وضعیتی آرام می نشیند یا دراز می کشد.

آنها ممکن است نیاز داشته باشند هر وسیله ای را که مچ یا بازو را پوشانده است، مانند پیراهن های آستین دار یا جواهرات را از بین ببرند. یک پزشک پین ها را در نقاط طب سوزنی مربوط به دست و مچ آسیب دیده، تقریباً 0.25 تا 0.5 اینچ عمق می کند.

طبق تحقیقات، نقطه ای که به عنوان پریکارد 7 شناخته می شود، همراه با پریکارد 6، روده بزرگ 11 و سایر نقاط اطراف یا مربوط به آن ناحیه، رایج ترین منبع مورد اعتمادی است که برای درمان CTS گزارش شده است. این نقاط در سطح داخلی یا داخل ساعد قرار دارند.

یک تمرین‌کننده اغلب سوزن‌ها را در هر دو بازو وارد می‌کند. سوزن ها ممکن است برای مدتی در نقاط طب سوزنی بنشینند و پزشک ممکن است با حرکت دادن یا بلند کردن سوزن ها تنظیمات جزئی را انجام دهد. زمانی که پزشک آنها را تنظیم می کند، ممکن است فرد احساس فشار کند. برخی از افراد ممکن است هنگامی که پزشک سوزن ها را وارد می کند احساس نکنند،

در حالی که برخی دیگر ممکن است فشار یا درد خفیفی را احساس کنند. پزشک ممکن است به فرد دستور دهد که آرام بماند یا یک روند تنفس آرام را قبل و در طول درمان توضیح دهد.

در پایان جلسه، تمرین‌کننده هر سوزن را به صورت جداگانه و با احتیاط حرکت می‌کند. پس از آن، آن‌ها منطقه را تمیز می‌کنند و دستورالعمل‌هایی را در مورد مراقبت‌های بعدی یا فعالیت به فرد می‌دهند.

پزشک سوزن‌ها را در ظرف‌های تیز پزشکی دور می‌اندازد و هرگز دوباره از آنها استفاده نمی‌کند.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

 

آیا طب سوزنی می تواند CTS را درمان کند؟

طب سوزنی نمی تواند سندرم تونل کارپال را درمان کند. طب سوزنی ممکن است یک روش درمانی جایگزین برای برخی از افراد باشد و به آنها کمک کند تا علائم را تسکین دهند.

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی باعث تحریک انتشار مواد طبیعی مانند اندورفین های تسکین دهنده درد می شود.

پزشکان ممکن است طب سوزنی و سایر درمان های پزشکی را برای کمک به درمان CTS توصیه کنند. همکاری نزدیک با پزشک برای یافتن رژیم درمانی ایده آل در هر مورد ممکن است به فرد کمک کند تا علائم خود را کاهش دهد.

چشم انداز
طب سوزنی ممکن است یک درمان جایگزین مفید برای موارد خفیف تا متوسط CTS باشد. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی ممکن است تسکین دائمی علائم را حتی پس از اتمام جلسات طب سوزنی فراهم کند.

طب سوزنی ممکن است بخشی مفید از یک برنامه درمانی متنوع باشد که شامل روش‌های دیگری مانند فیزیوتراپی و داروهای التهابی است.

خلاصه

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های ریز برای تحریک بافت ها در نقاط کلیدی یک ناحیه است که باعث درد می شود. ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به CTS مفید باشد و به نظر می رسد علائم را برای مدتی پس از درمان کاهش دهد.

درمان روی همه افراد متفاوت است و برخی از افراد ممکن است به طب سوزنی برای CTS پاسخ ندهند یا گزینه های درمانی دیگری را انتخاب کنند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X