10 دلیل برای اینکه فیزیوتراپی مفید است چیست؟

فواید فیزیوتراپی

10 دلیل برای اینکه فیزیوتراپی مفید است چیست؟

فواید فیزیوتراپی

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

فیزیوتراپی در کرج فیزیوتراپی به افرادی در هر سنی که دارای شرایط پزشکی، بیماری یا آسیب هایی هستند که توانایی منظم حرکت و عملکرد آنها را محدود می کند، کمک می کند.

یک برنامه فیزیوتراپی سفارشی می تواند به افراد کمک کند تا به سطح عملکرد قبلی خود بازگردند و فعالیت ها و تغییرات سبک زندگی را تشویق کنند که می تواند به جلوگیری از آسیب بیشتر و بهبود سلامت و رفاه کلی کمک کند.

پزشکان مراقبت های اولیه اغلب در اولین نشانه مشکل، بیماران را به فیزیوتراپی ارجاع می دهند، زیرا رویکردی محافظه کارانه برای مدیریت مشکلات در نظر گرفته می شود. آیا نمی دانید چه چیزی فیزیوتراپی را اینقدر مهم می کند؟ به افتخار ماه فیزیوتراپی در ماه اکتبر، در اینجا 10 روشی که ممکن است برای شما مفید باشد آورده شده است:

درد را کاهش یا از بین ببرید.

تمرینات درمانی و تکنیک‌های درمان دستی مانند تحرک مفصل و بافت نرم یا درمان‌هایی مانند اولتراسوند، نوار چسب یا تحریک الکتریکی می‌توانند به تسکین درد و بازگرداندن عملکرد عضلات و مفاصل برای کاهش درد کمک کنند. چنین درمان هایی همچنین می توانند از بازگشت درد جلوگیری کنند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی در کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، فواید فیزیوتراپی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده و تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

از جراحی اجتناب کنید.

اگر فیزیوتراپی به شما کمک کند تا درد را از بین ببرید یا یک آسیب را بهبود بخشید، ممکن است نیازی به جراحی نباشد. و حتی اگر جراحی لازم باشد، ممکن است از فیزیوتراپی قبل از جراحی بهره مند شوید. اگر قرار است به یک عمل جراحی قوی تر و با فرم بهتر بروید، پس از آن در بسیاری از موارد سریعتر بهبود خواهید یافت. همچنین با اجتناب از جراحی، هزینه های مراقبت های بهداشتی کاهش می یابد.

بهبود تحرک اگر در ایستادن، راه رفتن یا حرکت کردن مشکل دارید – بدون توجه به سن شما – فیزیوتراپی می تواند کمک کند.

تمرینات کششی و تقویتی به بازیابی توانایی حرکتی شما کمک می کند. فیزیوتراپیست ها می توانند به درستی عصا، عصا یا هر وسیله کمکی دیگری را در افراد قرار دهند یا برای تجویز ارتز ارزیابی کنند. با سفارشی کردن یک برنامه مراقبت فردی، هر فعالیتی که برای زندگی یک فرد مهم است را می توان تمرین کرد و برای اطمینان از حداکثر عملکرد و ایمنی تطبیق داد.

بهبودی از سکته مغزی از دست دادن درجه ای از عملکرد و حرکت پس از سکته معمول است.

فیزیوتراپی به تقویت قسمت های ضعیف بدن و بهبود راه رفتن و تعادل کمک می کند. فیزیوتراپیست ها همچنین می توانند توانایی بیماران سکته مغزی را برای انتقال و حرکت در رختخواب بهبود بخشند تا بتوانند در خانه مستقل تر باشند و بار مراقبت از توالت، حمام کردن، لباس پوشیدن و سایر فعالیت های روزمره زندگی را کاهش دهند.

بهبودی یا جلوگیری از آسیب ورزشی.

فیزیوتراپیست ها درک می کنند که چگونه ورزش های مختلف می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از آسیب ها را افزایش دهد (مانند شکستگی استرس برای دوندگان مسافت). آنها می توانند برنامه های تمرینی بازیابی یا پیشگیری مناسبی را برای شما طراحی کنند تا از بازگشت ایمن به ورزش خود اطمینان حاصل کنند. فواید فیزیوتراپی

تعادل خود را بهبود بخشید و از سقوط جلوگیری کنید.

هنگامی که فیزیوتراپی را شروع می کنید، از نظر خطر سقوط غربالگری می شوید. اگر در معرض خطر بالای زمین خوردن هستید، درمانگران تمرین‌هایی را ارائه می‌کنند که به طور ایمن و با دقت تعادل شما را به چالش می‌کشند تا روشی برای تقلید از موقعیت‌های زندگی واقعی باشد. درمانگران همچنین با تمریناتی برای بهبود هماهنگی و وسایل کمکی برای کمک به پیاده روی ایمن تر به شما کمک می کنند. هنگامی که مشکل تعادل ناشی از مشکل در سیستم دهلیزی فرد باشد، فیزیوتراپیست ها می توانند مانورهای خاصی را انجام دهند که می تواند به سرعت عملکرد مناسب دهلیزی را بازیابی کند و علائم سرگیجه یا سرگیجه را کاهش داده و از بین ببرد.


پیشنهاد مطالعه: هر آنچه باید در مورد پیری زودرس بدانید؟


فواید فیزیوتراپی
فواید فیزیوتراپی
دیابت و شرایط عروقی را مدیریت کنید.

به عنوان بخشی از یک برنامه کلی مدیریت دیابت، ورزش می تواند به کنترل موثر قند خون کمک کند. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت ممکن است مشکلاتی در زمینه احساس در پاها و پاهای خود داشته باشند. فیزیوتراپیست ها می توانند به ارائه و آموزش مراقبت مناسب از پا به این بیماران کمک کنند تا از مشکلات بعدی در مسیر جلوگیری کنند.

مسائل مربوط به سن را مدیریت کنید.

با افزایش سن افراد ممکن است به آرتریت یا پوکی استخوان مبتلا شوند یا نیاز به تعویض مفصل داشته باشند. فیزیوتراپیست ها در کمک به بهبود بیماران پس از تعویض مفصل و مدیریت شرایط آرتریت یا پوکی استخوان به صورت محافظه کارانه متخصص هستند.

بیماری های قلبی و ریوی را مدیریت کنید.

در حالی که بیماران ممکن است پس از حمله قلبی یا عمل، توانبخشی قلبی را کامل کنند، اگر عملکرد روزانه شما تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است فیزیوتراپی نیز دریافت کنید. برای مشکلات ریوی، فیزیوتراپی می‌تواند کیفیت زندگی را از طریق تمرین‌های تقویتی، آماده‌سازی و تنفسی بهبود بخشد و به بیماران کمک کند مایعات ریه‌ها را پاک کنند.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و طب سوزنی در کرج فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های زیبایی، فواید فیزیوتراپی ، رفع بیماری های فشار خون ،  دیابت ، کبد چرب ، مشکلات کمر درد ،  سیاتیک ، ماساژ های لاغری ، آرامشی و … شروع بکار کرده است.

سلامت زنان و سایر شرایط را مدیریت کنید.

زنان نگرانی های سلامتی خاصی دارند، مانند مراقبت های دوران بارداری و پس از زایمان. فیزیوتراپیست ها می توانند مدیریت تخصصی مسائل مربوط به سلامت زنان را ارائه دهند. علاوه بر این، PT می تواند درمان تخصصی برای موارد زیر ارائه دهد: بی اختیاری روده، سرطان سینه، یبوست، فیبرومیالژیا، لنف ادم، سلامت لگن مردان، درد لگن و بی اختیاری ادرار. فواید فیزیوتراپی

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X