چه زمانی باید از فیزیوتراپی برای گردن درد اجتناب کرد؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

چه زمانی باید از فیزیوتراپی برای گردن درد اجتناب کرد؟

فیزیوتراپی برای گردن

در برخی موارد، فیزیوتراپی ممکن است به کاهش درد گردن کمکی نکند یا حتی می‌تواند مشکل را بدتر کند. اگر هر یک از موارد زیر درست باشد، معمولاً برای گردن درد مزمن فیزیوتراپی توصیه نمی شود:

بی ثباتی قابل توجه ستون فقرات. گاهی اوقات ستون فقرات گردنی به اندازه کافی برای ورزش پایدار نیست، مثلاً اگر استخوان مهره شکسته شود، یا اگر انحطاط ستون فقرات باعث فشرده شدن طناب نخاعی یا ریشه عصبی شود. در چنین مواردی، ستون فقرات باید برای جلوگیری از آسیب بیشتر قبل از شروع مجدد فیزیوتراپی تثبیت شود.

مشکل جدی زمینه ای پزشکی اگر گردن درد ناشی از عفونت یا تومور باشد، ابتدا باید به علت اصلی رسیدگی شود. به عنوان مثال، اگر یک تومور سرطانی به درد گردن کمک می کند، انجام تمرینات باعث کاهش اندازه تومور نمی شود و مشکل می تواند رشد کند و بدتر شود.
ویدیوی علل درد گردن را ببینید

دلایل دیگری برای توصیه نکردن فیزیوتراپی نیز ممکن است وجود داشته باشد، مانند اینکه بدن بیمار درمان را به خوبی تحمل نمی کند.

روش های درمان فیزیوتراپی
2 شکل رایج فیزیوتراپی وجود دارد:

فیزیوتراپی غیرفعال،

که شامل درمان هایی است که بدون تلاش بیمار اعمال می شوند. روش های درمانی متعددی مانند استفاده از کمپرس یخ، گرما درمانی، ماساژ درمانی، اولتراسوند، الکتروتراپی و غیره موجود است. هدف فیزیوتراپی غیرفعال کمک به کاهش درد و تورم است.

فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

فیزیوتراپی فعال،

که شامل حرکت دادن بدن خود بیمار از طریق تمرینات و حرکات کششی است. با بهبود قدرت و انعطاف پذیری در گردن، این ماهیچه ها ممکن است درد کمتری داشته باشند و بهتر بتوانند وضعیت بدنی خود را حفظ کنند، که باعث کاهش استرس بر ستون فقرات گردنی می شود.
تمرینات گردن برای گردن درد را ببینید

فاز اولیه فیزیوتراپی برای گردن درد ممکن است شامل درمان‌های غیرفعال‌تر باشد، اما احتمالاً با گذشت زمان، درمان‌های فعال‌تر و بیشتر به کار گرفته می‌شوند.

اثربخشی فیزیوتراپی

بسیاری از مطالعات بررسی کرده اند که آیا فیزیوتراپی می تواند به کاهش دردهای مربوط به ستون فقرات، مانند کمر یا گردن کمک کند یا خیر. 1 ادبیات پزشکی فعلی شواهد متوسط ​​تا قوی را نشان می دهد که از مزایای نقش فیزیوتراپی در کاهش گردن درد و بهبود دامنه حرکتی حمایت می کند. 2، 3، 4، 5 برخی از مطالعات فواید بیشتری را از فیزیوتراپی در صورت ترکیب با سایر روش های درمانی، مانند فعالیت هوازی، یافته اند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

 

به تمرین فیزیوتراپی برای تسکین درد مراجعه کنید:

یکی از چالش‌های جمع‌آوری داده‌های خوب در مورد اثربخشی یا فقدان فیزیوتراپی این است که اندازه‌گیری میزان پیروی یک فرد از برنامه تجویز شده دشوار است. به عنوان مثال، یک فرد ممکن است تمریناتی را با فرم ضعیف انجام دهد یا نه به دفعات تجویز شده، که می تواند شانس موثر بودن درمان را کاهش دهد.

برای هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X