مولتیپل اسکلروزیس چیست و چگونه ام اس را با TCM و طب سوزنی مدیریت کنیم؟

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

مولتیپل اسکلروزیس چیست و چگونه ام اس را با TCM و طب سوزنی مدیریت کنیم؟

مدیریت ام اس با طب سوزنی

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری خودایمنی است، طب سنتی چینی و طب سوزنی برای بهبود این شرایط بسیار مفید هستند.

آقای M – یک آقای 50 ساله قفقازی سالم – چند سال پیش برای اولین بار از مطب من به عنوان Art of Wellness Acupuncture دیدن کرد. به عنوان یک وکیل، او برای حمایت از دو دخترش که هر دو در کالج بودند، سخت کار می کرد. حدود چهار ماه پیش شروع کمردرد سرویس همراه با گزگز در پای چپ زندگی او را به کلی تغییر داد. او چندین پزشک را دید، تعدادی عکسبرداری با اشعه ایکس و ام آر آی انجام داد که دیسک برآمدگی متوسطی را در L4-L5 نشان داد.

او قرص های مختلف درد، NSAID ها را امتحان کرد و سه ماه تحت فیزیوتراپی قرار گرفت که هیچ کدام کمکی نکرد. او اخیراً دچار بی حسی و ضعف در پای چپ شده بود و به دلیل ناتوانی در انجام کارهای روزمره و فعالیت های منظم، دچار افسردگی شده بود. وقتی با من صحبت کرد، متوجه شدم که مدام چشمانش را می مالید.

برای هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

از او پرسیدم که آیا در بینایی خود هیچ گونه ناهنجاری احساس می کند؟ او پاسخ داد بله، و اینکه او به صورت دوره ای تاری دید داشته است. وقتی به او پیشنهاد دادم که نحوه راه رفتنش را به من نشان دهد، متوجه تعادل ضعیف او شدم. او تمایل داشت روی پهلوی چپ بیفتد زیرا به نظر نمی رسید پای چپش حرکت او را دنبال کند. سپس رفلکس زانو و مچ پا او را بررسی کردم و متوجه شدم که بیش از حد فعال هستند.

تقریباً مطمئن بودم که وضعیتی که او را در چند ماه گذشته بسیار رنج می‌برد، یک برآمدگی ساده دیسک یا سیاتیک نبود. این یک اختلال در سیستم عصبی مرکزی بود – مولتیپل اسکلروزیس. بلافاصله او را به یک متخصص مغز و اعصاب معرفی کردند و به او پیشنهاد کردند که MRI مغز و دهانه رحم انجام دهد. دو هفته بعد، او با تشخیص تایید شده مولتیپل اسکلروزیس به مطب من آمد.

فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج
فیزیوتراپی و توانبخشی کرج | طب سوزنی در کرج

فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

آقای M. تنها یکی از 200 بیمار است که هر هفته در ایالات متحده مبتلا به ام اس تشخیص داده می شود. حدود 400000 نفر در ایالات متحده و 2.5 میلیون بیمار در جهان از این بیماری رنج می برند.

علت بیماری ام اس

ام اس یک بیماری خود ایمنی است که در آن عفونت ها یا تغییرات محیطی می توانند سیستم دفاعی بدن را سردرگم کنند. گاهی اوقات یک آنتی ژن خارجی از گروهی از پروتئین های خود بدن تقلید می کند. هنگامی که سیستم ایمنی با حمله به این مهاجمان خارجی پاسخ می دهد، به طور ناخواسته آنتی ژن خارجی را به همراه هر آنتی ژن مشابه از جمله بافت های بدن از بین می برد.

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که ویروسی به نام آدنوویروس نوع 2 به طور قابل توجهی شبیه به ترکیب پوشش محافظ اطراف نخاع و بخش هایی از مغز – سلول های غلاف میلین – است. اعتقاد بر این است که حملات سیستم ایمنی این ویروس همراه با حمله اشتباه به غلاف میلین، علت نهایی مولتیپل اسکلروزیس هستند.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X