6 راه برای تقویت آن برای سلامتی بهتر

تغییرات رژیم غذایی

 6 راه برای تقویت آن برای سلامتی بهتر

داشتن سلامتی بهتر

 

در زیر، همه چیزهایی را که باید در مورد چی بدانید پیدا خواهید کرد، از جمله اینکه چگونه بفهمید در آن کمبود دارید یا نه و چگونه آن را تنظیم کنید.

چی چیست؟

دکتر جیل بلیک‌وی، پزشک طب سوزنی و طب چینی، می‌گوید اکثر سنت‌های فرهنگی اصلی «انرژی حیاتی» را شناسایی می‌کنند که فرآیندهای فیزیکی و ذهنی فرد را هدایت می‌کند. در فرهنگ هندی به آن پرانا می گویند. در فرهنگ یونانی به آن پنوما می گویند. در فرهنگ چینی به آن چی می گویند.

بلیک‌وی می‌گوید: «فلسفه چینی این انرژی حیاتی را چی می‌نامد و آن را هوش ذاتی بدن توصیف می‌کند – روشی نامشهود و در عین حال قابل اندازه‌گیری ما آنچه را که به عنوان هموستاز شناخته می‌شود، یا توانایی بدن برای تنظیم محیط داخلی خود برای ایجاد سلامتی خوب حفظ می‌کنیم. داشتن سلامتی بهتر

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  فارغ التحصیل از مالزی ، با پروانه طبابت با ارائه بهترین خدمات درمانی در رشته‌های مختلف متخصص هستند.

Qi جزء جدایی ناپذیر TCM است.

دکتر گرگ اسپربر، پزشک طب سوزنی و طب شرقی می گوید: «همه چیز بر پایه چی است. «انسداد چی، کمبود چی، [و] چی بیش از حد چیزی است که باعث بیماری می شود. کاری که ما با طب سوزنی، گیاهان دارویی و تمام طب چینی انجام می دهیم این است که سعی می کنیم چی را ردیف کنیم.

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
کمبود چی چیست؟

چگونه می توانید بفهمید که چی به اندازه کافی دارید؟ بلیک‌وی می‌گوید فردی که دارای چی کافی در بدنش است، معمولاً ظاهراً سالم و پرانرژی است. افرادی که دارای چی متعادل هستند، می توانند به سرعت با یک ویروس مبارزه کنند، به عنوان مثال، یا پس از آسیب به عقب برگردند. آنها معمولاً استقامت، هضم و مصونیت خوبی دارند و همچنین حالت ذهنی روشنی دارند.

بلیک‌وی می‌گوید: «افرادی که دارای مقدار سالم چی هستند، احساس می‌کنند که انرژی کافی برای رفع نیازهای بدن خود دارند. آنها خوب می خوابند، با استراحت از خواب بیدار می شوند و می توانند وظایف روزانه خود را انجام دهند. بلیک‌وی می‌گوید افرادی که چی کافی ندارند احتمالاً خسته خواهند شد و ممکن است احساس کنند که برخی از سیستم‌های بدنشان به درستی کار نمی‌کند.

این می تواند به معنای هر چیزی باشد، از مشکل در هضم غذا، بی اشتهایی، و سرماخوردگی آسان گرفته تا آلرژی، کم خونی و افسردگی. کمبود چی می تواند احساسی نیز باشد. برای مثال، اسپربر می‌گوید، ترس می‌تواند چی را پراکنده کند و خشم می‌تواند چی را راکد کند.

همچنین ممکن است qi اضافی داشته باشید. افرادی که دارای چی بیش از حد هستند ممکن است تحریک پذیر، استرس دار یا پرتنش به نظر برسند. اسپربر می‌گوید: و هر زمان که درد را تجربه می‌کنید، احتمالاً چی گیر کرده‌اید. اینجاست که طب سوزنی وارد عمل می شود، زیرا هدف سوزن ها حرکت دادن چی گیر کرده شما به اطراف است.

به طور خلاصه، هر زمان که با یک مشکل پزشکی سر و کار دارید، چی شما احتمالاً از تعادل خارج می شود. داشتن سلامتی بهتر

چگونه کسی می تواند چی خود را تنظیم کند؟ از آنجایی که چی در تمام فرآیندهای بدن دخیل است، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آن را تنظیم کنید. اسپربر می گوید که اگر خوب نفس بکشید، خوب بخورید و خوب بخوابید، احتمالاً پیش آگهی چی خوب خواهد بود. او می‌گوید اگر این سه کار را انجام ندهید، چی شما نمی‌تواند به طور مؤثر جریان یابد و احتمالاً با هر مشکل پزشکی که دارید به مبارزه ادامه می‌دهید.

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

طب سوزنی چیست؟


 

اسپربر اضافه می کند که اجتناب از روابط سمی در تنظیم چی شما بسیار مهم است. او می‌گوید: «همه ما افرادی را در زندگی‌مان داریم که می‌گویم چی را تخلیه کن». «بعد از صحبت با آنها احساس خستگی جسمی می کنید زیرا چی شما را از شما مکیده اند. و شما دوستانی دارید که واقعاً شما را می سازند و وقتی با آنها صحبت می کنید به شما انرژی می دهند. این یک تبادل خوب و سالم چی است.”

اگر فکر می کنید کمبود چی دارید، می توانید تنظیم آن را با موارد زیر آغاز کنید: داشتن خواب آرام کافی ورزش منظم، از جمله تمرینی که بر تنفس شما تمرکز دارد، مانند یوگا حفظ عادات غذایی سالم مراقب سلامت روان خود باشید همچنین عاقلانه است که در صورتی که علائم شما به شکل متفاوتی از درمان نیاز دارد، با یک پزشک طب غربی مشورت کنید. اگر فکر می کنید کمبود دارید، راه های بی شماری وجود دارد که می توانید چی خود را متعادل کنید.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X