درمان تهوع ناشی از شیمی درمانی با طب سوزنی

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

درمان تهوع ناشی از شیمی درمانی با طب سوزنی

درمان تهوع با طب سوزنی

در سال 2005 یک منبع مورد اعتماد از 11 کارآزمایی تصادفی شده استفاده از طب سوزنی برای کاهش استفراغ مربوط به شیمی درمانی را بررسی کرد. نویسندگان خاطرنشان کردند که به نظر می رسد طب سوزنی الکتریکی برای کاهش استفراغ بلافاصله پس از شیمی درمانی نسبت به طب سوزنی استاندارد مفیدتر است.

آیا می تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟

مانند طب سوزنی استاندارد، طب سوزنی الکتریکی می تواند عوارض جانبی کمی برای افراد خاص ایجاد کند.

اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حالت تهوع خفیف
  • سرگیجه، احساس ضعف یا غش
  • درد یا خونریزی خفیف هنگام وارد کردن سوزن
  • قرمزی یا کبودی در محل سوزن

عفونت در محل سوزن، اگر چه زمانی که از سوزن های استریل یک بار مصرف استفاده می شود، این امر نادر است
اگر سوزن سوزن شدن یا لرزش جریان الکتریکی باعث ناراحتی می شود، فوراً به متخصص طب سوزنی خود اطلاع دهید.

اگر ولتاژ بیش از حد قوی باشد، احساس می تواند ناخوشایند شود. شوک الکتریکی ممکن است، اما اگر پزشک طب سوزنی شما آموزش دیده باشد و دستگاه به درستی کار کند، به ندرت اتفاق می افتد.

مرکز درمانی طب سنتی شمیم با کادر درمانی مجرب در رشته های تخصصی داخلی و طب سنتی و  فیزیوتراپی و توانبخشی در کرج  تا الان افتخار دارد توانسته با تلفیق طب رایج با طب سنتی بهترین نتایج درمانی را بدست آورده و موجبات رضایت عزیزان استان کرج و دیگر مراجعین میهمان از شهرستان ها را بدست آورد.

 

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج

آیا خطراتی وجود دارد؟

اگر توسط یک ارائه دهنده ماهر انجام شود، عموماً طب سوزنی الکتریکی بسیار ایمن است. با این حال، اگر به درستی انجام نشود، طب سوزنی الکتریکی می تواند باعث آسیب های داخلی یا حتی شوک الکتریکی شود.

علاوه بر این، اگر شما:

  • باردار هستند
  • بیماری قلبی دارند
  • سکته کرده اند
  • ضربان ساز داشته باشید
  • صرع دارند
  • تشنج را تجربه کنید

به طور کلی توصیه می شود قبل از امتحان یک درمان جدید با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر مشکلات سلامتی زمینه ای دارید.

چگونه می توانم یک ارائه دهنده پیدا کنم؟

اگر می خواهید طب سوزنی الکتریکی را امتحان کنید، ابتدا باید یک متخصص طب سوزنی دارای مجوز دولتی پیدا کنید. هنگام تماس برای دریافت اطلاعات بیشتر، حتماً از آنها بپرسید که آیا تحریک الکتریکی ارائه می دهند یا خیر. همه کلینیک های طب سوزنی این درمان را ارائه نمی دهند.

برای جستجوی پزشکان دارای مجوز در منطقه خود، کمیسیون ملی صدور گواهینامه برای طب سوزنی و ثبت طب شرقی را جستجو کنید. هنگامی که ارائه دهنده ای را پیدا کردید، می توانید به صورت آنلاین با هیئت صدور مجوز ایالت خود تماس بگیرید یا چک کنید تا مطمئن شوید که آنها مجوز فعالیت در ایالت شما را دارند.

قبل از گرفتن قرار ملاقات، چند سوال از پزشک بپرسید، مانند:

اگر آنها آموزش یا گواهینامه در زمینه طب سوزنی الکتریکی دارند.
یک درمان معمولی چقدر طول می کشد.
مدت زمانی است که آنها با مشتریان رفتار می کنند.
اگر تجربه استفاده از طب سوزنی الکتریکی برای درمان علائم شما را دارند.

اگر نگران درد یا ناراحتی هستید، به آنها اطلاع دهید. آنها ممکن است بتوانند نگرانی های شما را برطرف کنند و به شما کمک کنند قبل از اولین جلسه احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

طب سوزنی معمولاً چندین هفته طول می کشد تا تفاوت ایجاد کند، بنابراین انتظار می رود که از شما خواسته شود برای درمان های بیشتری مراجعه کنید.

حتی اگر متخصص طب سوزنی که انتخاب می‌کنید بیمه درمانی را بپذیرد، همه ارائه‌دهندگان بیمه طب سوزنی را پوشش نمی‌دهند، بنابراین بهتر است با ارائه‌دهنده خود تماس بگیرید تا دریابید که آیا آنها درمان‌های طب سوزنی را پوشش می‌دهند – و اگر چنین است، چه تعداد.

فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
فیزیوتراپی-و-توانبخشی-کرج | طب-سوزنی-در-کرج
نتیجه چیست؟

طب سوزنی الکتریکی ارتباط نزدیکی با طب سوزنی دارد، اما شامل تحریک دو سوزن با جریان الکتریکی است. برخی معتقدند که این کار خواص درمانی طب سوزنی سنتی را افزایش می دهد.

شواهد محدودی برای حمایت از بسیاری از ادعاهای مطرح شده در مورد طب سوزنی الکتریکی وجود دارد. اما تحقیقاتی که وجود دارد نشان می‌دهد که ممکن است به چندین مشکل سلامتی از جمله آرتریت، درد حاد و عوارض جانبی شیمی‌درمانی کمک کند.

طب سوزنی یک عمل کاملاً مطالعه شده و مبتنی بر شواهد است که هزاران سال است که با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. ما به تحقیقات بیشتری در مورد افزودن برق به این عمل باستانی نیاز داریم.

برای عضویت و مشاهده صفحه اینستاگرام طب سنتی شمیم اینجا کلیلک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا برای راهنمایی بیشتر با متخصصان ومشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X